Katowice: Przebudowa pomieszczeń kuchni (suterena) na sale dydaktyczne - Logopedia Wydział Filologiczny Katowice, Pl. Sejmu Śląskiego 1.
Numer ogłoszenia: 393250 - 2012; data zamieszczenia: 11.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa pomieszczeń kuchni (suterena) na sale dydaktyczne - Logopedia Wydział Filologiczny Katowice, Pl. Sejmu Śląskiego 1..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest przebudowa pomieszczeń kuchni (suterena) na sale dydaktyczne.
2.Opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki nr 2A-C do SIWZ:
1)projekt budowlany - załącznik nr 2A do SIWZ,
2)STWiORB - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót- załącznik nr 2B do SIWZ,
3)przedmiar robót- załącznik nr 2C do SIWZ,
3.Wymagany termin realizacji zamówienia - roboty objęte zamówieniem należy zrealizować do 120 dni od daty przekazania terenu robót.
Zamawiający zobowiązuje się do przekazania terenu robót w terminie do 5 dni od daty zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia z zastrzeżeniem zapisów rozdziału XIII ust. 2 pkt 3) niniejszej SIWZ.
4.Okres i warunki gwarancji -
1)wymagany minimalny okres gwarancji na wykonane roboty - nie mniej niż 36 miesięcy,
2)wymagany minimalny okres gwarancji na zamontowane materiały, urządzenia- nie mniej niż 36 miesięcy, a jeżeli gwarancja producenta jest dłuższa, zgodnie z gwarancją producenta.
3)Okres gwarancji rozpoczyna się w dacie podpisania protokołu odbioru końcowego.
5.Jeżeli dla ważności warunków gwarancji wymagane są przeglądy, konserwacje czy inne czynności serwisowe związane z właściwym użytkowaniem (urządzeń, rzeczy itp.), wszystkie te czynności muszą zostać zapewnione przez Wykonawcę w ramach ceny podanej w ofercie.
6.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
7.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
8.Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Jeżeli w dokumentacji projektowej, przedmiarach lub innych elementach SIWZ zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub norm, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót zgodnie z dokumentacją projektową oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w ww. dokumentach i niniejszej SIWZ.
9.Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówienia uzupełniającego.
10.Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców. Jeśli wykonawca będzie realizował zamówienie z udziałem podwykonawców, Zamawiający żąda wskazania części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. (W załączeniu druk do ewentualnego wykorzystania - załącznik nr 5 do SIWZ)
11.Rozliczenia finansowe dokonywane między Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w polskich złotych (PLN).
12.Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
13.Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
14.Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
15.Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% stanowią osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych lub właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.00.00-3, 45.33.12.00-8, 45.42.11.32-8, 45.42.11.46-9, 45.43.21.20-1, 45.44.21.00-8.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 120.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: 7.800,00 PLN (słownie: siedem tysięcy osiemset zł 00/100)
Wadium może być wniesione:
w pieniądzu, na rachunek Zamawiającego: ING Bank Śląski Spółka Akcyjna o/Katowice,nr rachunku: 29 1050 1214 1000 0022 0331 4816 lub
w poręczeniach bankowych lub w poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (zobowiązanie pieniężne) lub
w gwarancjach bankowych lub w gwarancjach ubezpieczeniowych lub
w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
Za datę wniesienia wadium przelewem uważa się datę uznania rachunku bankowego Zamawiającego -Wadium powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert.
Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie gwarancji i poręczeń:
nie budzące wątpliwości, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty beneficjentowi/wierzycielowi (Zamawiającemu) należności, w przypadku, gdy:
zleceniodawca/dłużnik (Wykonawca) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie;
oferta zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy) została wybrana, a zleceniodawca/dłużnik (Wykonawca) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
dłużnik (Wykonawca) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie zleceniodawcy/dłużnika (Wykonawcy).
zobowiązanie gwaranta/poręczyciela winno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie beneficjenta/wierzyciela (Zamawiającego),
gwarancja/poręczenie winny spełniać wymogi określone we właściwych przepisach. Powyższe warunki muszą wynikać z gwarancji lub poręczenia.
Wadium, bez względu na sposób jego wniesienia, musi obejmować cały okres związania ofertą, o którym mowa w rozdziale VI ust. 2 niniejszej Specyfikacji.
W przypadkach, o których mowa w rozdziale VI ust. 5 niniejszej Specyfikacji Wykonawca zobowiązany będzie do przedłużenia okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, do wniesienia nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Wykonawca dokonuje przedłużenia okresu ważności wadium samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego zgodnie z przepisem art. 85 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych albo na wezwanie Zamawiającego, zgodnie z przepisem art. 184 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W przypadku wniesienia wadium przelewem zaleca się, aby Wykonawca dołączył do oferty kserokopię dokonania przelewu.
W przypadku wniesienia wadium w pozostałych formach (gwarancje, poręczenia) oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium Wykonawca winien dołączyć do oferty w oddzielnej kopercie zaklejonej i zatytułowanej: Nazwa i adres Wykonawcy,PRZETARG NIEOGRANICZONY - nr.:DZP.381.11.2012.RB WADIUM GWARANCJA, PORĘCZENIE Przebudowa pomieszczeń kuchni (suterena) na sale dydaktyczne - Logopedia Wydział Filologiczny Katowice, Pl. Sejmu Śląskiego 1.-9.
Nie otwierać przed r. godz.
Zamawiający dokona zwrotu wadium Wykonawcom zgodnie z postanowieniami art. 46 ust. 1 - 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca:
w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,
którego oferta została wybrana:
odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Jeżeli w celu wykazania spełnienia warunków określonych w art.22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust.2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (stosowny dokument zależy załączyć do oferty). W załączeniu wzór zobowiązania. Oryginał Przykładowy wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.(Zamawiający dopuszcza odtworzenie formularza)
Informacja o działalności gospodarczej wygenerowana z Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej (CEIDG) - składa Wykonawca będący osoba fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (zalecane).Wydruk ze strony internetowej CEIDG
Pełnomocnictwo, wymagane jest jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika Oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez mocodawcę lub notariusza
Dokument potwierdzający wniesienie wadium.Oryginał. W przypadku wniesienia wadium przelewem zaleca się, dołączenie do oferty kserokopii dokonania przelewu
Kosztorys ofertowy uproszczony sporządzony zgodnie z rozdziałem II pkt. 3 niniejszej SIWZ za wyjątkiem branży sanitarnej (wymagany kosztorys szczegółowy Oryginał
Jeśli Wykonawca będzie realizował zamówienie z udziałem podwykonawców Zamawiający żąda wskazania części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.W załączeniu druk do ewentualnego wykorzystania Oryginał Zał. nr 5 do SIWZ Zamawiający dopuszcza odtworzenie formularza

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art.144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony. 2.Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy wyłącznie w sytuacji: 1)konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, 2)konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, 3)konieczności przesunięcia terminu przekazania terenu robót ze względu na przyczyny leżące po stronie Zamawiającego, niezależne od niego, dotyczące np. braku przygotowania możliwości przekazania miejsca realizacji zamówienia z uwagi na istotne czynniki uniemożliwiające podjęcie robót budowlanych. 4)konieczności wykonania robót tzw. zamiennych, 5)ewentualnej zmiany podwykonawców, z zastrzeżeniem posiadania przez tych podwykonawców co najmniej takich samych właściwości, kwalifikacji (dotyczy przypadku w którym Wykonawca posługuje się potencjałem podwykonawców), 6)zmiany zakresu czynności wykonywanych przez podwykonawcę/-ów (dotyczy przypadku, w którym Wykonawca posługuje się potencjałem podwykonawców), 7)zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne, do realizacji zamówienia, 8)zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, 9)ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia wartości umowy, o której mowa w § 6 ust. 3 wzoru umowy. 10)w sytuacji zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą - na pisemny wniosek jednej ze Stron.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.us.edu.pl/zamowienia-publiczne-0
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego ul. Bankowa 12 40-007 Katowice pokój 69..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.10.2012 godzina 09:30, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego ul. Bankowa 12 40-007 Katowice pokój 69..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie