Katowice: USŁUGA CZYSZCZENIA I NAPRAWY ŻALUZJI PIONOWYCH
DZP.381.53.2012.DW
Numer ogłoszenia: 451660 - 2012; data zamieszczenia: 15.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: USŁUGA CZYSZCZENIA I NAPRAWY ŻALUZJI PIONOWYCH
DZP.381.53.2012.DW.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia usługa czyszczenia i naprawy żaluzji pionowych dla potrzeb jednostek Uniwersytetu Śląskiego.
2.Przedmiot zamówienia dotyczy obiektów Uniwersytetu Śląskiego zlokalizowanych na terenie miast: Katowice, Sosnowiec, Chorzów, Rybnik, Cieszyn oraz wsi Boguchwałowice.
3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku nr 2 do niniejszej Specyfikacji oraz załączniku nr 3 (Wzór umowy) do niniejszej Specyfikacji.
4.Terminy realizacji: wg bieżących potrzeb Zamawiającego, od daty zawarcia umowy jednak nie wcześniej niż od dnia 01.01.2013 do dnia 31.12.2014 r. albo do wyczerpania kwoty jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w zależności od tego, które z wymienionych zdarzeń nastąpi wcześniej.
5.Termin gwarancji:
1)na wykonaną usługę wynosi minimum 6 miesięcy,
2)na zamontowane materiały, urządzenia, części itp. wynosi minimum 12 miesięcy
6.Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców. W przypadku korzystania z podwykonawców w ofercie należy wskazać część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom. (w załączeniu druk do ewentualnego wykorzystania - załącznik nr 5 do SIWZ)
7.Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.
8.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
9.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
10.Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach nie gorszych niż podane w SIWZ. Wpisanie znaków towarowych jest uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą innych dostatecznie dokładnych określeń. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia podane są wskazania określonego typu materiału oznacza to, że Zamawiający wymaga, aby oferowane produkty wykonane były pod względem jakościowym i technicznym, w taki sposób jak przykładowe (wzorcowe) typy materiałów wskazane w SIWZ. Wszelkie wskazania określonego typu materiału należy traktować jako przykładowe i pomocnicze. Zamawiający uzna zaoferowane materiały za równoważne do wymaganych, jeżeli Wykonawca zaoferuje wymaganą różnorodność rodzajów materiałów - w gamie kolorystycznej odpowiadającej danemu rodzajowi materiału (1:1).
11.Rozliczenia finansowe dokonywane między Zamawiającym, a Wykonawcą dokonywane będą w polskich złotych (PLN).
12.Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej, ani ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
13.Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
14.Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
15.Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% stanowią osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych lub właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.31.20.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust 1 pkt 1 SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż posiada doświadczenie w wykonaniu co najmniej 2 usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegających na czyszczeniu żaluzji pionowych na metrażu co najmniej 1500 m2 oraz naprawę żaluzji pionowych) o wartości nie niższej niż 100.000,- złotych brutto, wykonanej dla jednego zleceniodawcy.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży do oferty oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie w/w warunku:
1.Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 1C do SIWZ),
2.Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (załącznik nr 1E do SIWZ), oraz załączeniem dokumentów (np. referencji) potwierdzających, że zamówienia te zostały wykonane należycie, - o których mowa w rozdziale IV ust 1 pkt 1 i 2.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust 1 pkt 1 SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust 1 pkt 1 SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust 1 pkt 1 SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
1.Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające niepalność materiałów wyszczególnionych w opisie przedmiotu zamówienia.
Oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę
2.Opis sposobu/technologii czyszczenia żaluzji pionowych wraz z oświadczeniem Wykonawcy, że nie powoduje ona zniszczenia lub uszkodzenia żaluzji pionowych.Oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
3.Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające iż oferowane materiały odpowiadają parametrom technicznym wymaganym przez Zamawiającego w szczególności co do składu, gramatury, UV i niepalności.Oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Pełnomocnictwo - wymagane jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta) nawet jeżeli jest on ujawniony w dokumencie rejestrowym. W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę. Oryginał lub czytelna, wyraźna kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez mocodawcę lub notariusza.
2.Jeśli Wykonawca będzie realizował zamówienie z udziałem podwykonawców Zamawiający żąda wskazania części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. (W załączeniu druk do ewentualnego wykorzystania.)Oryginał
Załącznik nr 5 do SIWZ (Zamawiający dopuszcza odtworzenie formularza)
3.Informacja o działalności gospodarczej wygenerowana z Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG) - składa Wykonawca będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (Dołączenie wydruku zalecane przez Zamawiającego).Wydruk ze strony internetowej (CEIDG)
4. Jeżeli w celu wykazania spełnienia warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (stosowny dokument należy załączyć do oferty). W załączeniu druk do ewentualnego wykorzystania.Oryginał. Załącznik nr 4 do SIWZ
(Zamawiający dopuszcza odtworzenie formularza)
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana zawartej umowy (Aneks).
1.Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2.Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku:
1)konieczności przesunięcia terminów umownych, jeśli konieczność ta, nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy i nie wynika z winy Wykonawcy,
2)konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego.
3)zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców lub zmiany zakresu czynności powierzonych podwykonawcom, z zastrzeżeniem iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne do realizacji zamówienia. (dotyczy przypadku, w którym Wykonawca posługuje się potencjałem podwykonawców).
4)zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy;
5)ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy; Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia wynagrodzenia o którym mowa w § 6 ust. 1 wzoru umowy
6)w sytuacji zmiany ceny w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą- na pisemny wniosek jednej ze Stron;
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.us.edu.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Śląski Dział Zamówień Publicznych 40-007 Katowice, ul. Bankowa 12 pok. 69, IIIp..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.11.2012 godzina 09:30, miejsce: Uniwersytet Śląski, 40-007 Katowice ul. Bankowa 12,pok. 69 III p..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie