Katowice: USŁUGA DRUKU KSIĄŻEK nr DZP.381.20.2013.UG
Numer ogłoszenia: 184480 - 2013; data zamieszczenia: 10.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: USŁUGA DRUKU KSIĄŻEK nr DZP.381.20.2013.UG.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest usługa druku książek techniką dowolną (cyfrową lub offsetową z płyt CTP) bloków, okładek/oklejek i wklejek łącznie 19 tytułów w oprawie broszurowej ze skrzydełkami lub bez, twardej, całopapierowej, foliowanej (folia błyszcząca lub matowa, opcjonalnie miejscowo lakier UV), klejonej bądź szytej (lega - 16) oraz próbne wydruki okładek/oklejek i wklejek (proofy w skali 1:1) do akceptacji. Łączna wstępna objętości 347,0 arkuszy drukarskich bloku (blok cz-b - 335,24 a.d.; a.d.; blok kolor - 11,76 a.d.). Każdy egzemplarz książki ofoliowany.
2.W obrębie całego postepowania dokonano podziału na zadania (1 zadanie = 1 tytuł) ze względu na znaczące różnice między poszczególnymi zadaniami. Każde zadanie szczegółowo opisano w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w Załączniku nr 2 oraz Załącznikach nr 2.1 do 2.19 (szczegółowe specyfikacje dotyczące poszczególnych tytułów) do niniejszej Specyfikacji.
4.Terminy realizacji poszczególnych zadań określają specyfikacje, o których mowa w ust. 2 i 3 powyżej, zwane dalej specyfikacjami, przy czym przedmiot umowy w całości winien być zrealizowany w terminie nie później niż do dnia 31.05.2015 r.
5.Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców. W przypadku korzystania z podwykonawców w ofercie należy wskazać część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom. (w załączeniu druk do ewentualnego wykorzystania - Załącznik nr4 do SIWZ).
6.Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do 20 % wartości zamówienia podstawowego.
7.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
8.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
9.Rozliczenia finansowe dokonywane między Zamawiającym, a Wykonawcą dokonywane będą w polskich złotych (PLN).
10.Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej, ani ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
11.Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
12.Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
13.Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% stanowią osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych lub właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.81.00.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium:
1.Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 1 350,00 PLN (słownie: tysiąc trzysta pięćdziesiąt złotych 00/100).
1)przelewem na rachunek Zamawiającego lub
2)w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym lub
3)w gwarancjach bankowych lub
4)w gwarancjach ubezpieczeniowych lub
5)w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
2.Wadium wnoszone w pieniądzu należy zgodnie z art. 45 ust 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r., Nr 113 poz. 759 z późn. zm.),wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Śląski Spółka Akcyjna o/Katowice,Nr rachunku 29 1050 1214 1000 0022 0331 4816, w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert - określonym w rozdziale VI ust. 1 SIWZ - środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego w/w rachunek.
3.Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie gwarancji i poręczeń: 1)nie budzące wątpliwości, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty beneficjentowi /wierzycielowi (tj. Zamawiającemu ) należności, w przypadku gdy:
a)zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,
b)oferta zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy) została wybrana, a:
zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy).
2)zobowiązanie gwaranta / poręczyciela winno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie beneficjenta / wierzyciela (Zamawiającego).
3)gwarancja / poręczenie winny spełniać wymogi określone we właściwych przepisach
4)Powyższe warunki muszą wynikać z gwarancji lub poręczenia.
4.Wadium, bez względu na sposób jego wniesienia, musi obejmować co najmniej cały okres związania ofertą, o którym mowa w rozdziale VI ust. 2 niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
5.W przypadkach, o których mowa w rozdziale VI ust. 3 niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert, Zamawiający zwróci się do Wykonawców o przedłużenie ważności wadium lub wniesienie nowego wadium z tym, że jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.
6.W przypadku wniesienia wadium przelewem zaleca się, aby Wykonawca dołączył do oferty kserokopię dokonania przelewu.
7.W przypadku wniesienia wadium w pozostałych formach (gwarancje, poręczenia) oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium Wykonawca winien dołączyć do oferty.
8.Zamawiający dokona zwrotu wadium Wykonawcom zgodnie z postanowieniami art. 46 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z zastrzeżeniem ust. 4a i ust. 5.
9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca:
1)w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,
2)którego oferta została wybrana:
a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Jeżeli w celu wykazania spełnienia warunków określonych w art.22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust.2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (stosowny dokument zależy załączyć do oferty). W załączeniu wzór zobowiązania ORYGINAŁ, Przykładowy wzór oświadczenia stanowi ZAŁĄCZNIK NR 5 do SIWZ (Zamawiający dopuszcza odtworzenie formularza)
2. Pełnomocnictwo - wymagane jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta) nawet jeżeli jest on ujawniony w dokumencie rejestrowym.
W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę. Oryginał lub czytelna, wyraźna kopia notarialnie poświadczona za zgodność z oryginałem.
3. Dowód wniesienia wadium
(W przypadku wniesienia wadium w formie przelewu Zamawiający zaleca dołączenie do oferty kopii przelewu).Oryginał

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana zawartej umowy (Aneks).
1.Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku:
1)ewentualnej zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, a także zmiany zakresu zamówienia powierzonego podwykonawcom,
2)konieczności przesunięcia terminów umownych, na skutek okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności (np. wydłużające się prace redaktorskie i/lub korektorskie w poszczególnych tytułach);
3)konieczności wycofania tytułu/ów z druku, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności,których nie można było przewidzieć w chwili zawierania niniejszej umowy (np. śmierć autora);
4) zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą, na pisemny wniosek jednej ze Stron
5)ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia wartości umowy (w danej części), a także cen jednostkowych brutto z cennika usług stanowiącego załącznik do umowy,
6)zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.us.edu.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień Publicznych; 40-007 Katowice, ul. Bankowa 12, (fax: 0-32-359-20-48).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.05.2013 godzina 09:30, miejsce: Dział Zamówień Publicznych; 40-007 Katowice, ul. Bankowa 12, pok. 69 III p..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie