OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
o wartości szacunkowej powyżej 206.000 EURO

UNIWERSYTET ŚLĄSKI
40-007 KATOWICE
UL. BANKOWA 12


ogłasza przetarg nieograniczony nr RU/UG/15/09 z dnia 26.08.2008r.


przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich dnia 25.08.2009r.

na:
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu podczas realizacji projektu "Śląskie Międzyuczelniane Centrum Edukacji i Badań Interdyscyplinarnych"


Do kontaktów z Wykonawcami upoważniony jest:
pracownik Działu Zamówień Publicznych
mgr Monika Klein tel. (0 32) 359 13 80, mgr Aneta Szturc-Krawczyk tel. (0 32) 359 19 84 (sprawy formalne), Starszy Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego inż. Stefan Mucha tel. (0 32) 359 20 97 oraz st. ref. Zbigniew Berdys (sprawy techniczne dotyczące przedmiotu zamówienia) , fax (0-32) 359 20 48
Katowice ul. Bankowa 12, pok.68


    Wykonawca musi spełniać poniższe warunki:
  1. określone w art.22 ust.1 w związku z postanowieniami art.24 ustawy Prawo zamówień publicznych,


  2. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcja) – ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W celu potwierdzenia przedmiotowego warunku należy dołączyć do oferty pełnomocnictwo lub umowę zawierającą takie pełnomocnictwo, sporządzone wg. zasad, o których mowa w cz. II ust.3 SIWZ.


  3. wnieść wadium w wysokości i na warunkach określonych w części IV SIWZ


  4. wykazać, iż posiada doświadczenie w wykonaniu usług odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi niniejszego zamówienia w okresie ostatnich trzech lat, licząc wstecz od daty ogłoszenia niniejszego postępowania tj. wykazać, iż:
    4.1 wykonał, co najmniej jedną usługę, której przedmiotem był, co najmniej nadzór inwestorski nad wykonywaniem robót budowlanych, polegających na budowie obiektu użyteczności publicznej przeznaczonego do pełnienia funkcji: administracji państwowej, wymiaru sprawiedliwości, opieki społecznej i socjalnej, oświaty, nauki oraz inny ogólnodostępny budynek do wykonywania podobnych funkcji (z wyłączeniem obiektów o charakterze sportowym) o kubaturze nie mniejszej niż 64.000 m3 i o wartości (inwestycji), co najmniej 80.000.000 z? (z VAT),
    4.2 nadzorował, co najmniej jedną inwestycję, w której występowały techniczne zabezpieczenia związane ze stosowaniem w eksploatacji budynku pierwiastków radioaktywnych
    4.3. wykonał, co najmniej jedną usługę polegającą na rozliczeniu projektu inwestycyjnego oraz jego monitorowaniu w zakresie zgodności z zamierzonymi celami, gdzie rozliczanie projektu odbywało się na podstawie wcześniej określonych i spisanych zasad, a jego wyniki sprawdzane były przez dowolny organ nadzorujący, który współfinansował projekt.


  5. dysponował osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, tj.:
    5.1. Inżynier – Kierownik Zespołu – jedna osoba posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
    5.1.1 Minimum 10-letnia praktyka zawodowa polegająca na wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (zdobyta w okresie ostatnich 12 lat licząc wstecz od daty ogłoszenia niniejszego zamówienia),
    5.1.2 5 – letnia praktyka (zdobyta w okresie ostatnich 7 lat licząc wstecz od daty ogłoszenia niniejszego zamówienia) w pełnieniu funkcji kierownika zespołu inspektorów nadzoru przy przedsięwzięciach z zakresu budowy obiektów użyteczności publicznej przeznaczonych do pełnienia funkcji: administracji państwowej, wymiaru sprawiedliwości, opieki społecznej i socjalnej, oświaty, nauki oraz inny ogólnodostępny budynek do wykonywania podobnych funkcji (z wyłączeniem obiektów o charakterze sportowym),
    5.1.3 Pełnienie funkcji inspektora nadzoru, przy co najmniej jednej budowie obiektu użyteczności publicznej przeznaczonego do pełnienia funkcji: administracji państwowej, wymiaru sprawiedliwości, opieki społecznej i socjalnej, oświaty, nauki oraz inny ogólnodostępny budynek do wykonywania podobnych funkcji (z wyłączeniem obiektów o charakterze sportowym) o wartości, co najmniej 80.000.000 z? (z VAT),
    5.1.4 Wykształcenie wyższe techniczne,
    5.1.5 Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno – budowlanej,
    5.2 Ekspert Kluczowy – Inspektor Nadzoru Inwestorskiego – Specjalista ds. Konstrukcyjno – budowlanych – jedna osoba posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
    5.2.1 Minimum 5 letnia praktyka zawodowa polegająca na wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (zdobyta w okresie ostatnich 7 lat licząc wstecz od daty ogłoszenia niniejszego zamówienia) w danej specjalności,
    5.2.2 Pełnienie funkcji inspektora nadzoru, przy co najmniej jednej budowie obiektu użyteczności publicznej przeznaczonego do pełnienia funkcji : administracji państwowej, wymiaru sprawiedliwości, opieki społecznej i socjalnej, oświaty, nauki oraz inny ogólnodostępny budynek do wykonywania podobnych funkcji (z wyłączeniem obiektów o charakterze sportowym)
    5.2.3 Wykształcenie wyższe techniczne,
    5.2.4 Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno – budowlanej,
    5.3 Ekspert kluczowy – Inspektor Nadzoru Inwestorskiego – specjalista ds. sanitarnych – jedna osoba posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
    5.3.1 Minimum 5 letnia praktyka zawodowa polegająca na wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (zdobyta w okresie ostatnich 7 lat licząc wstecz od daty ogłoszenia niniejszego zamówienia) w danej specjalności,
    5.3.2 Pełnienie funkcji inspektora nadzoru, przy co najmniej jednej budowie obiektu użyteczności publicznej przeznaczonego do pełnienia funkcji: administracji państwowej, wymiaru sprawiedliwości, opieki społecznej i socjalnej, oświaty, nauki oraz inny ogólnodostępny budynek do wykonywania podobnych funkcji (z wyłączeniem obiektów o charakterze sportowym)
    5.3.3 Wykształcenie wyższe techniczne,
    5.3.4 Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
    5.4 Ekspert kluczowy – Inspektor Nadzoru Inwestorskiego – specjalista ds. elektrycznych i elektroenergetycznych – jedna osoba posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
    5.4.1 Minimum 5 letnia praktyka zawodowa polegająca na wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (zdobyta w okresie ostatnich 7 lat licząc wstecz od daty ogłoszenia niniejszego zamówienia) w danej specjalności,
    5.4.2 Pełnienie funkcji inspektora nadzoru, przy co najmniej jednej budowie obiektu użyteczności publicznej przeznaczonego do pełnienia funkcji: administracji państwowej, wymiaru sprawiedliwości, opieki społecznej i socjalnej, oświaty, nauki oraz inny ogólnodostępny budynek do wykonywania podobnych funkcji (z wyłączeniem obiektów o charakterze sportowym),
    5.4.3 Wykształcenie wyższe techniczne,
    5.4.4 Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
    5.5 Ekspert kluczowy – Inspektor Nadzoru Inwestorskiego – specjalista ds. telekomunikacyjnych – jedna osoba posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
    5.5.1 Minimum 5 letnia praktyka zawodowa polegająca na wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (zdobyta w okresie ostatnich 7 lat licząc wstecz od daty ogłoszenia niniejszego zamówienia) w danej specjalności,
    5.5.2 Pełnienie funkcji inspektora nadzoru, przy co najmniej jednej budowie obiektu użyteczności publicznej przeznaczonego do pełnienia funkcji: administracji państwowej, wymiaru sprawiedliwości, opieki społecznej i socjalnej oświaty, nauki oraz inny ogólnodostępny budynek do wykonywania podobnych funkcji (z wyłączeniem obiektów o charakterze sportowym),
    5.5.3 Wykształcenie wyższe techniczne,
    5.5.4 Uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej,

    UWAGA: Zamawiający uzna za spełnienie warunku określonego, w pkt. 5.1.3, 5.2.2, 5.3.2, 5.4.2, 5.5.2 jedynie inwestycje zakończone.
    5.6 Ekspert kluczowy – Inspektor Nadzoru Inwestorskiego – specjalista ds. drogowych – jedna osoba posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
    5.6.1 Minimum 5 letnia praktyka zawodowa polegająca na wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (zdobyta w okresie ostatnich 7 lat licząc wstecz od daty ogłoszenia niniejszego zamówienia) w danej specjalności,
    5.6.2 Wykształcenie wyższe techniczne,
    5.6.3 Uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności drogowej,

    Osoby wymienione w pkt. 5.1-5.6 muszą przynależeć do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa,
    5.7 Ekspert Kluczowy – Specjalista ds. rozliczeń – jedna osoba posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
    5.7.1 Minimum 5 letnia praktyka zawodowa w zakresie rozliczania inwestycji na podobnym stanowisku tj. przy wykonywaniu obmiarów, kosztorysów, zestawień kosztów i kontroli kosztów, w tym minimum jednej budowy współfinansowanej ze środków wspólnotowych,
    5.8 Specjalista do spraw geodezyjnych – geodeta – jedna osoba posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
    5.8.1 Minimum 5 letnia praktyka zawodowa (zdobyta w okresie ostatnich 7 lat licząc wstecz od daty ogłoszenia niniejszego zamówienia) w danej specjalności,
    5.8.2 Wykształcenie wyższe techniczne,
    5.8.3 Uprawnienia geodezyjne – zakres czwarty, w rozumieniu ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo Geodezyjne i Kartograficzne.

    UWAGA: Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji, o których mowa w pkt.5


  6. posiadać ubezpieczenie OC działalności (OC kontraktowe – niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania) na minimalną sumę ubezpieczenia 3 000 000, 00 PLN.


  7. posiadać środki lub zdolność kredytową na kwotę, co najmniej 300 000, 00 PLN.



  8. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, musi spełnić warunki, o których mowa w pkt. 1, warunki wymienione w punktach 4 do 7 muszą spełniać Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie.

    W celu potwierdzenia spełniania ww. warunków wraz z ofertą Wykonawca musi złożyć niżej wymienione dokumenty:
  9. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z załącznikiem nr 1b do Specyfikacji (Zamawiający dopuszcza odtworzenie tekstu oświadczenia),


  10. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
    Zamawiający przyjmie, jako aktualne dokumenty, o których mowa w punkcie 9, jeżeli ich data wydania lub potwierdzenia za zgodność ze stanem faktycznym przez wydającego dany dokument nie będzie wcześniejsza niż 6 miesięcy przed datą składania ofert.
    W przypadku zaistnienia zmian, nieodzwierciedlonych w w/w dokumentach, Wykonawca obowiązany jest załączyć do oferty dokumenty będące podstawą tychże zmian.(np. uchwała wspólników, prawomocny wyrok sądowy).


  11. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,


  12. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie, określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,


  13. aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,


  14. W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w przypadku pkt. 9-12, zastosowanie ma przepis 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.( Dz. U. z dnia 24 maja 2006 r. Nr 87 poz. 605 ze zmianami).
  15. wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, usług odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, zgodny z Załącznikami nr 1c, 1d i 1e (Zamawiający dopuszcza odtworzenie tekstu formularza) do SIWZ, oraz załączenia dokumentów (np. referencji) potwierdzających, że zamówienia te zostały wykonane należycie,


  16. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, zgodny z Załącznikiem nr 1f (Zamawiający dopuszcza odtworzenie tekstu formularza) do SIWZ.
    14.1.pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt.14 Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.


  17. Dokumenty potwierdzające, iż osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie, posiadają wymagane przez Zamawiającego kwalifikacje, t.j.
    15.1. Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno–budowlanej,
    15.2. Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
    15.3. Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
    15.4. Uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej,
    15.5. Uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności drogowej,

    wraz z aktualnymi dokumentami potwierdzającymi przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa,
    15.6. Uprawnienia geodezyjne – zakres czwarty, w rozumieniu ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo Geodezyjne i Kartograficzne.


  18. polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności firmy Wykonawcy ( OC kontraktowe), na sumę ubezpieczenia, o której mowa w pkt.6.
    Jeżeli z ww. dokumentu nie wynika, ze składka została opłacona, Wykonawca winien dołączyć potwierdzenie jej opłaty lub opłaty raty składki wymagalnej na dzień otwarcia ofert.
    Polisa winna być aktualna (ważna) na dzień składania i otwarcia ofert.
    Wykonawca winien posiadać w/w ubezpieczenie przez cały okres wykonywania zamówienia.
    Ze względu na specyfikę zawierania umów ubezpieczeniowych, obejmujących okresy nie dłuższe niż jeden rok, dopuszczalne jest, po podpisaniu umowy, sukcesywne przedstawianie dowodów opłacenia polisy.


  19. informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.



  20. Dokumenty wymienione w pkt. 9 -13 oraz 15- 17, należy dostarczyć w oryginale lub wyraźnej, czytelnej kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
    W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w punkcie 8 musi dotyczyć wszystkich podmiotów łącznie.
    W celu potwierdzenia spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w pkt. 9-12, muszą być złożone przez każdego Wykonawcę, a dokumenty wymienione w pozostałych punktach muszą złożyć Wykonawcy, których te dokumenty dotyczą, w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie.
    Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana według formuły spełnia//nie spełnia, na podstawie dokumentów i oświadczeń dołączonych do oferty.
    Zamawiający żąda, aby dokumenty sporządzone w języku obcym były składane wraz z tłumaczeniami na język polski, poświadczonymi przez Wykonawcę.
  21. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać:
    - pobrać bezpłatnie ze strony internetowej Zamawiającego http://www.us.edu.pl/, lub:
    - wykupić w:

    UNIWERSYTET ŚLĄSKI
    DZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
    UL. BANKOWA 12, III PIĘTRO, POK. 69
    TEL. (0-32) 359 13 34 FAX (0-32) 359 20 48


    w godzinach 8.00-10.00 i 13.00-14.30

    Cena: ---- PLN

  22. lub otrzymać pocztą za zaliczeniem pocztowym (wraz z kosztami przesyłki).

  23. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.


  24. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.


  25. Termin realizacji zamówienia:
    Zamawiający informuje, że: Przewidywany termin wykonywania zamówienia: 33 miesiące od daty podpisania umowy.


  26. Kryteria oceny ofert:
    Cena - 100 %

  27. Zamawiający wymaga wnoszenia wadium w wysokości:
    50 000, 00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy PLN 00/100)


  28. Termin składania ofert upływa dnia: 05.10.2009 o godz. 09:30


  29. Miejsce składania ofert: DZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH, UL. BANKOWA 12, III PIĘTRO, POK. 69


  30. Termin otwarcia ofert: 05.10.2009 o godz. 10:00


  31. Miejsce otwarcia ofert: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego,
    40-007 Katowice ul. Bankowa 12, IIIp., pok nr 61.


  32. Termin związania ofertą: 60 (tj. do dnia 03.12.2009 r. włącznie) dni od daty zakończenia terminu składania ofert.


  33. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej, ustanowić dynamicznego systemu zakupów ani wybierać oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.