OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
o wartości szacunkowej powyżej 206.000 EURO

UNIWERSYTET ŚLĄSKI
40-007 KATOWICE
UL. BANKOWA 12


ogłasza przetarg nieograniczony nr RU/UG/10/09 z dnia 06.07.2009


przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich dnia 02.07.2009

na:
Rezerwacja, sprzedaż i dostawa biletów lotniczych, kolejowych , autobusowych, promowych oraz usługa wizowania paszportów


Do kontaktów z Wykonawcami upoważniony jest:
pracownik Działu Zamówień Publicznych
mgr Monika Klein tel. (0 32) 359 13 80, mgr Aneta Szturc-Krawczyk tel. (0 32) 359 19 84 (sprawy formalne) oraz mgr Agata Wójcik tel. 032 359 20 52 i mgr Bożena Kwietniewska tel. 032 359 14 00 (sprawy techniczne dotyczące przedmiotu zamówienia) , fax (0-32) 359 20 48
Katowice ul. Bankowa 12, pok.68


    Wykonawca musi spełniać poniższe warunki:
  1. określone w art.22 ust.1 w związku z postanowieniami art.24 ustawy Prawo zamówień publicznych,


  2. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcja, spółki cywilne) – ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W celu potwierdzenia przedmiotowego warunku należy dołączyć do oferty pełnomocnictwo lub umowę, zawierającą takie pełnomocnictwo (sporządzone wg. zasad, o których mowa w cz. II pkt.3 SIWZ).


  3. wnieść wadium w wysokości i na warunkach określonych w części IV SIWZ,


  4. posiadać licencję IATA – International Air Transport Association.


  5. należeć do Izby Turystyki


  6. posiadać doświadczenie w wykonaniu lub wykonywaniu co najmniej dwóch usług odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi niniejszego zamówienia.
    Uwaga:
    Zamawiający uzna za usługę odpowiadającą swoim rodzajem usłudze będącej przedmiotem niniejszego zamówienia usługą, która jednocześnie:
    - dotyczyła lub dotyczy co najmniej: rezerwacji, sprzedaży i dostawy biletów lotniczych,
    - była lub jest świadczona na rzecz klienta instytucjonalnego,
    Zamawiający uzna za usługą odpowiadającą swoją wartością usłudze będącej przedmiotem niniejszego zamówienia usługą, której wartość brutto zrealizowana na dzień wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania wynosi co najmniej 1 000 000 PLN każda.


  7. dysponować co najmniej dwoma kasjerami biletowymi, którzy ukończyli kurs kasjera lotniczego,
    7.1. lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia w/w osób.


  8. dysponować co najmniej dwoma terminalami lotniczymi,
    8.1. lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia w/w terminali lotniczych.


  9. posiadać ubezpieczenie OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej za szkody wyrządzone przez niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania (tzw. OC kontraktowe) na minimalną sumę ubezpieczenia 100.000 PLN.


  10. każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, musi spełnić warunki, o których mowa w pkt. 1, 4 oraz 5 , warunki wymienione w punktach 3, 6 - 9 muszą spełniać Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie.
    W celu potwierdzenia spełniania ww. warunków wraz z ofertą Wykonawca winien złożyć niżej wymienione dokumenty:
  11. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z załącznikiem nr 1B do Specyfikacji (Zamawiający dopuszcza odtworzenie tekstu oświadczenia),


  12. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
    Zamawiający przyjmie jako aktualne dokumenty, o których mowa w punkcie 11, jeżeli ich data wydania lub potwierdzenia za zgodność ze stanem faktycznym przez wydającego dany dokument nie będzie wcześniejsza niż 6 miesięcy przed datą składania ofert.
    W przypadku zaistnienia zmian, nie odzwierciedlonych w w/w dokumentach, Wykonawca obowiązany jest załączyć do oferty dokumenty będące podstaw? tych?e zmian.(np. uchwa?a wspólników, prawomocny wyrok sądowy).


  13. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,


  14. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie, określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,


  15. aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,


  16. W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w przypadku pkt. 11-14, zastosowanie ma przepis 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.( Dz. U. z dnia 24 maja 2006 r. Nr 87 poz. 605 ze zmianami.).
  17. dokument potwierdzający, iż Wykonawca posiada aktualną akredytację Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego - IATA.


  18. aktualny dokument potwierdzający obecne członkostwo Wykonawcy w Izbie Turystyki.


  19. wykaz wykonanych i wykonywanych usług w okresie trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia , z podaniem jej wartości, przedmiotu, daty wykonania i odbiorcy, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie (np. referencje ). Wykaz musi być zgodny z Załącznikiem nr 1C ( Zamawiający dopuszcza odtworzenie tekstu formularza) do SIWZ.


  20. wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. Wykaz musi być zgodny z Załącznikiem nr 1D ( Zamawiający dopuszcza odtworzenie tekstu formularza) do SIWZ.
    18.1. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt.18 Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.


  21. dokumenty potwierdzające ukończenie kursu kasjera lotniczego.


  22. wykaz niezbędnych urządzeń, którymi Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował w celu należytego wykonania niniejszego zamówienia ( uwaga: wystarczającym dla spełnienia niniejszego wymogu będzie wypełnienie pkt. 3 formularza oferty),
    20.1.pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia urządzeń, które Wykonawca zamierza wykorzystać do należytego wykonania niniejszego zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt.20 Wykonawca wskazał urządzenia, którymi będzie dysponował.


  23. polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności firmy Wykonawcy, na sumę ubezpieczenia, o której mowa w pkt. 9.
    Jeżeli z ww. dokumentu nie wynika, ze składka została opłacona, Wykonawca winien dołączyć potwierdzenie jej opłaty lub opłaty raty składki wymagalnej na dzień otwarcia ofert.
    Polisa winna być aktualna (ważna) na dzień składania i otwarcia ofert. Wykonawca winien posiadać w/w ubezpieczenie przez cały okres wykonywania zamówienia.
    Ze względu na specyfikę zawierania umów ubezpieczeniowych, obejmujących okresy nie dłuższe niż jeden rok, dopuszczalne jest, po podpisaniu umowy, sukcesywne przedstawianie dowodów opłacenia polisy.


  24. Dokumenty wymienione w pkt. 11 - 21, należy dostarczyć w oryginale lub wyraźnej, czytelnej kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
    W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w punkcie 10 musi dotyczyć wszystkich podmiotów łącznie.
    W celu potwierdzenia spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w pkt. 11 - 16, muszą być złożone przez każdego Wykonawcę, a dokumenty wymienione w pozostałych punktach muszą złożyć Wykonawcy, których te dokumenty dotyczą, w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie.
    Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana według formuły spełnia//nie spełnia, na podstawie dokumentów i oświadczeń dołączonych do oferty.
    Zamawiający żąda, aby dokumenty sporządzone w języku obcym były składane wraz z tłumaczeniami na język polski, poświadczonymi przez Wykonawcę.
  25. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać:
    - pobrać bezpłatnie ze strony internetowej Zamawiającego http://www.us.edu.pl/, lub:
    - wykupić w:

    UNIWERSYTET ŚLĄSKI
    DZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
    UL. BANKOWA 12, III PIĘTRO, POK. 69
    TEL. (0-32) 359 13 34 FAX (0-32) 359 20 48


    w godzinach 8.00-10.00 i 13.00-14.30

    Cena: bezpł. PLN

  26. lub otrzymać pocztą za zaliczeniem pocztowym (wraz z kosztami przesyłki).

  27. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.


  28. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.


  29. Termin realizacji zamówienia: 12 miesięcy


  30. Kryteria oceny ofert:
    A) Wysokość opłaty (w złotych) za wystawienie jednego międzynarodowego biletu lotniczego na połączenie w obrębie Europy - 35 %
    B) Wysokość opłaty (w złotych) za wystawienie jednego międzynarodowego biletu lotniczego na połączenie wychodzące poza obręb Europy - 35 %
    C) Wysokość opłaty (w złotych) za rezerwację lotu dla jednej osoby u tzw. "taniego przewoźnika" - 25 %
    D) Wysokość opłaty (w złotych) za pośrednictwo wizowe przy wizowaniu jednego paszportu (przy załatwianiu wiz bez usługi zakupu biletu u Wykonawcy) - 5 %

  31. Zamawiający wymaga wnoszenia wadium w wysokości:
    15 000 PLN ( słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100)


  32. Termin składania ofert upływa dnia: 12.08.2009 o godz. 09:30


  33. Miejsce składania ofert: DZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH, UL. BANKOWA 12, III PIĘTRO, POK. 69


  34. Termin otwarcia ofert: 12.08.2009 o godz. 10:00


  35. Miejsce otwarcia ofert: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego,
    40-007 Katowice ul. Bankowa 12, IIIp., pok nr 61.


  36. Termin związania ofertą: 60 (tj. do dnia 10.10.2009r. włącznie) dni od daty zakończenia terminu składania ofert.


  37. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej, ustanowić dynamicznego systemu zakupów ani wybierać oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.