OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
o wartości szacunkowej poniżej 5 150 000 EURO

UNIWERSYTET ŚLĄSKI
40-007 KATOWICE
UL. BANKOWA 12


ogłasza przetarg nieograniczony nr RU/RB/21/09 z dnia 31.08.2009r.


zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych dnia 31.08.2009r

na:
Modernizacja sali na potrzeby pracowni badań nad edukacją kulturalną i upowszechnianiem kultury, zlokalizowanej na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie przy ul. Bielskiej 62


Do kontaktów z Wykonawcami upoważniony jest:
pracownik Działu Zamówień Publicznych
mgr Monika Klein (032) 359 1380, Krystyna Solak (032)359 1925 (sprawy formalne) oraz Zygmunt Piętka (032) 359 1444, inż. Mirosław Kozieł(032)359 1447 Marek Lewandowski (0 32) 359 1590 (sprawy techniczne) , fax (0-32) 359 20 48
Katowice ul. Bankowa 12, pok. 68


  1. Wykonawca musi spełniać poniższe warunki:
    1. określone w art.22 ust.1 w związku z postanowieniami art.24 ustawy Prawo zamówień publicznych,
    2. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcja) – ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W celu potwierdzenia przedmiotowego warunku należy dołączyć do oferty pełnomocnictwo lub umowę zawierającą takie pełnomocnictwo, sporządzone wg. zasad, o których mowa w cz.II ust.3 SIWZ.
    3. wnieść wadium w wysokości i na warunkach określonych w części IV SIWZ,
    4.wykazać, iż posiada doświadczenie w wykonaniu robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi niniejszego zamówienia w okresie ostatnich pięciu lat, tj wykazać iż: wykonał co najmniej jedną robotę ogólnobudowlaną, o wartości co najmniej 340 000,00 zł (słownie: trzysta czterdzieści tysięcy złotych) (z VAT).
    5.wykazać, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia , tj.:
    5.1. kierownik robót - jedna osoba posiadająca uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno–budowlanej,
    5.2. kierownik robót - jedna osoba posiadająca uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
    5.3. kierownik robót - jedna osoba posiadająca uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych
    Osoby wymienione w pkt. 5.1.-5.3. muszą przynależeć do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa.
    Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, musi spełnić warunki, o których mowa w pkt. 1, warunki wymienione w punktach 4 do 5 muszą spełniać Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie.
    W celu potwierdzenia spełniania ww. warunków wraz z ofertą Wykonawca musi złożyć niżej wymienione dokumenty:
    6. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z załącznikiem nr 1b do Specyfikacji (Zamawiający dopuszcza odtworzenie tekstu oświadczenia),
    7. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
    Zamawiający przyjmie jako aktualne dokumenty, o których mowa w punkcie 7, jeżeli ich data wydania lub potwierdzenia za zgodność ze stanem faktycznym przez wydającego dany dokument nie będzie wcześniejsza niż 6 miesięcy przed datą składania ofert.
    W przypadku zaistnienia zmian, nie odzwierciedlonych w w/w dokumentach, Wykonawca obowiązany jest załączyć do oferty dokumenty będące podstawą tychże zmian. (np. uchwała wspólników, prawomocny wyrok sądowy).
    W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w przypadku pkt. 7, zastosowanie ma przepis 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.( Dz. U. z dnia 24 maja 2006 r. Nr 87 poz. 605 ze zmianami).
    8. wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, z podaniem ich wartości przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, zgodny z załącznikiem nr 1c (Zamawiający dopuszcza odtworzenie tekstu formularza) do niniejszej SIWZ, oraz załączenia dokumentów (np. referencji) potwierdzających, że zamówienia te zostały wykonane należycie,
    9. wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, zgodny z załącznikiem nr 1d (Zamawiający dopuszcza odtworzenie tekstu formularza) do SIWZ.
    9.1.pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt.9 Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
    10. Dokumenty potwierdzające, iż osoby które będą wykonywać niniejsze zamówienie, posiadają wymagane przez Zamawiającego kwalifikacje, t.j.:
    10.1. uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno–budowlanej, 10.2. uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
    10.3. uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych
    wraz z aktualnymi dokumentami potwierdzającymi przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa.
    Dokumenty wymienione w pkt. 7 - 10, należy dostarczyć w oryginale lub wyraźnej, czytelnej kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
    W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w punkcie 6 musi dotyczyć wszystkich podmiotów łącznie.
    W celu potwierdzenia spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w pkt. 7, muszą być złożone przez każdego Wykonawcę, a dokumenty wymienione w pozostałych punktach muszą złożyć Wykonawcy, których te dokumenty dotyczą, w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie.
    Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia//niespełnia na podstawie dokumentów i oświadczeń dołączonych do oferty.
    Zamawiający żąda, aby dokumenty sporządzone w języku obcym były składane wraz z tłumaczeniami na język polski, poświadczonymi przez Wykonawcę.
    a także dokumenty potwierdzające spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego:
    13. kosztorys ofertowy uproszczony, zawierający ilości robót i cenę jednostkową dla każdej pozycji kosztorysowej, zestawienie materiałów (wraz z cenami) oraz tabele elementów scalonych (z wyszczególnieniem składników ceny R, Kp, Zysk). Suma kwot wynikających z kosztorysów ofertowych powiększona o podatek VAT stanowi cenę oferty. Zamawiający nie dopuszcza stosowania opustów od ceny. UWAGA! W kalkulacji poszczególnych pozycji należy ująć wszystkie rodzaje materiałów, maszyn i materiałów pomocniczych objętych określonymi pozycjami katalogowymi.
    UWAGA!!! Dopuszcza się zastosowanie innych niż ujęte w projekcie/-tach, materiałów, urządzeń, itp. (oferta równoważna), po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym, przeprowadzonym w formie zapytań i wyjaśnień treści SIWZ, dokonanym na etapie prowadzenia niniejszego postępowania. Materiały, urządzenia, itp., o których mowa wyżej, muszą spełniać założone wymagania techniczne i posiadać odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa i jakości. W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje zamienniki, o których mowa wyżej, winien opracować kosztorys uproszczony z uwzględnieniem proponowanych i zaakceptowanych przez Zamawiającego zamienników oraz wykazać zamienniki, o których mowa wyżej, w wykazie materiałów.


  2. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać:
    - pobrać bezpłatnie ze strony internetowej Zamawiającego http://www.us.edu.pl/, lub:
    - wykupić w:

    UNIWERSYTET ŚLĄSKI
    DZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
    UL. BANKOWA 12, III PIĘTRO, POK. 69
    TEL. (0-32) 359 13 34 FAX (0-32) 359 20 48


    w godzinach 8.00-10.00 i 13.00-14.30

    Cena: 55,00 PLN

  3. lub otrzymać pocztą za zaliczeniem pocztowym (wraz z kosztami przesyłki).

  4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.


  5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.


  6. Termin realizacji zamówienia: do 10 grudnia 2009r.


  7. Kryteria oceny ofert:
    Cena - 100 %

  8. Zamawiający wymaga wnoszenia wadium w wysokości: 11 000,00 PLN (słownie: jedenaście tysięcy złotych 00/100).


  9. Termin składania ofert upływa dnia: 21.09.2009 o godz. 09:30


  10. Miejsce składania ofert: DZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH, UL. BANKOWA 12, III PIĘTRO, POK. 69


  11. Termin otwarcia ofert: 21.09.2009 o godz. 10:00


  12. Miejsce otwarcia ofert: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego,
    40-007 Katowice ul. Bankowa 12, IIIp., pok nr 61.


  13. Termin związania ofertą: 30 (tj do 20.10.2009r. włącznie) dni od daty zakończenia terminu składania ofert.


  14. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej, ustanowić dynamicznego systemu zakupów ani wybierać oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.