OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
o wartości szacunkowej powyżej 5 150 000 € EURO

UNIWERSYTET ŚLĄSKI
40-007 KATOWICE
UL. BANKOWA 12


ogłasza przetarg nieograniczony nr RU/RB/01/09 z dnia 19.01.2009


na:
„Budowa budynku Centrum Informacji Naukowej i Biblioteki Akademickiej Uniwersytetu Śląskiego i Akademii Ekonomicznej".
Ogłoszenie przekazano UOPWE 16.01.2009r. Zamawiajacym jest: Konsorcjum w skład którego wchodzi Uniwersytet Śląski z siedzibą: 40-007 Katowice, ul. Bankowa 12 i Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego z siedzibą: 40-287 Katowice, ul. 1 Maja 50 (umowa konsorcjum z dnia 21.04.2008r.), które reprezentuje, jako lider Konsorcjum, Uniwersytet Śląski w Katowicach ul. Bankowa 12 realizowanego w ramach Projektu wynikającego z umowy nr UDA-RPSL.06.01.00-00-001/08-00 współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WSL 2007-2013, Priorytet nr VI „Zrównoważony rozwój miast” Działanie 6.1. Wzmacnianie regionalnych ośrodków wzrostu (za wyjątkiem działania 1.2.Mikroprzedsiębiorstwa i MŚP; Poddziałania 3.1.1. Infrastruktura zaplecza turystycznego /przedsiębiorstwa; Poddziałania 3.2.1 Infrastruktura okołoturystyczna/przedsiębiorstwa). Projekt jest również współfinansowany z budżetu samorządu Województwa Śląskiego, Miasta Katowice, Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Krótki opis zamówienia:
Budynek będący przedmiotem niniejszego zamówienia, zaprojektowano jako wolnostojący, całkowicie podpiwniczony o zmiennej ilości kondygnacji nadziemnych (6 w pn-wsch. cz??ci i 3 w pozostałej) o płaskim dachu. Konstrukcja budynku to żelbetonowy układ płytowo-słupowy (ze słupami prefabrykowanymi) na module 7,50x7,50m, usztywniony ścianami żelbetonowymi, wsparty na palach zwieńczonych płytą. Dach – płaski odwrócony z warstwą balastową ze żwiru płukanego. Elewacja z płyt kamiennych wieszanych do żelbetonowych prefabrykatów ściennych. Otwory okienne – fasady przeszklone aluminiowe oraz 18 cm szerokości przeszklone szczeliny.
Na powierzchni zabudowy w kształcie prostokąta o wymiarach 63,75mx46,25m wzniesiona będzie jednolita 3 kondygnacyjna bryła ogólnodostępnej części obejmująca:
- na parterze holl główny, do którego przylegają czytelnie i wypożyczalnie, sala konferencyjna na ok 90 osób, sala dydaktyczna na ok. 30 osób oraz pomieszczenia towarzyszące,- na I i II piętrze otwarte jednoprzestrzenne księgozbiory stanowiące zarazem wypożyczalnie przeznaczone dla czytelników pod nadzorem bibliotekarzy, czytelnie główne i specjalistyczne oraz pomieszczenia zaplecza administracyjnego.
Nad tą częścią budynku zlokalizowana będzie mniejsza bryła o wysokości 14,3m również na rzucie prostokąta o wymiarach 48,75mx16,25m obejmująca:
- na III piętrze pomieszczenia administracyjne (gromadzenie i opracowanie zbiorów,- na IV i V piętrze księgozbiory dostępne wyłącznie dla pracowników, w tym na IV piętrze pomieszczenia zbiorów nietypowych, a na V piętrze zbiorów chronionych.
Maksymalna wysokość budynku – 25,20m – do wierzchu attyki i 24,80 m do poziomu izolacji stropodachu.
Dane liczbowe o zagospodarowaniu terenu:
- powierzchnia działki w granicach opracowania – 12 203,74 m2,
- powierzchnia zabudowy – 2 910,00 m2,
- powierzchnia dróg i parkingów – 3 122, 20 m2,
- powierzchnia placów i chodników – 5 525,84 m2,
- powierzchnia terenów zielonych – 645,70m2,
dane liczbowe o budynku:
- powierzchnia zabudowy – 2 910,00 m2,
- powierzchnia całkowita – 13 260,49 m2,
- pow. całkowita części podziemnej – 2 755,89 m2,
- pow. całkowita części nadziemnej – 10 504,60 m2,
- powierzchnia netto – 12 273,40 m2,
- pow. netto części podziemnej – 2 597,56 m2,
- pow. netto części nadziemnej – 9 675,84m2,
- kubatura brutto -62 559,70m3,
- kubatura brutto części podziemnej – 12 288,00 m3,
- kubatura części nadziemnej – 50 271,70m3


Do kontaktów z Wykonawcami upoważniony jest:
pracownik Działu Zamówień Publicznych
mgr Monika Klein (032) 359 1380, Krystyna Solak (032) 359 1925 (sprawy formalne) oraz mgr Robert Wardyń (032) 359 2123, inż. Stefan Mucha (032) 359 2097 (sprawy techniczne), fax (0-32) 359 20 48
Katowice ul. Bankowa 12, pok. 68

  1. Wykonawca musi spełniać poniższe warunki:
    1.określone w art.22 ust.1 w związku z postanowieniami art.24 ustawy Prawo zamówień publicznych,
    2.w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcja, spółki cywilne) – ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W celu potwierdzenia przedmiotowego warunku należy dołączyć do oferty pełnomocnictwo lub umowę zawierającą takie pełnomocnictwo, sporządzone wg. zasad, o których mowa w cz.II ust.3 SIWZ.
    3.wnieść wadium w wysokości i na warunkach określonych w części IV SIWZ,
    4. wykazać, iż posiada doświadczenie w wykonaniu robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi niniejszego zamówienia w okresie ostatnich pięciu lat, tj wykazać iż:
    4.1. wykonał co najmniej dwie roboty budowlane, polegające na budowie obiektu użyteczności publicznej o kubaturze nie mniejszej niż 50.000,- m3 i o wartości (inwestycji) co najmniej 50 000 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt milionów złotych) (z VAT), każda.
    Uwaga! obiekt użyteczności publicznej- w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie z wyłączeniem: wielkopowierzchniowych obiektów handlowych, magazynów i terminali logistycznych. Podana definicja obowiązuje w każdym przypadku, gdy Zamawiający powołuje się na obiekty użyteczności publicznej
    5.wykazać, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, tj.:
    5.1.Kierownik Budowy – jedna osoba posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
    5.1.1 Minimum 10-letnia praktyka zawodowa (liczona od daty uzyskania uprawnień budowlanych),
    5.1.2 Pełnienie funkcji kierownika budowy, przy co najmniej jednej budowie obiektu kubaturowego użyteczności publicznej, o wartości co najmniej 50.000.000 zł (z VAT),
    5.1.3 Wykształcenie wyższe techniczne,
    5.1.4 Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno – budowlanej,
    5.2 Kierownik Robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej– jedna osoba posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
    5.2.1 Minimum 5 letnia praktyka zawodowa (liczona od daty uzyskania uprawnień budowlanych) w danej specjalności,
    5.2.2 Pełnienie funkcji kierownika robót przy co najmniej jednej budowie obiektu kubaturowego użyteczności publicznej,
    5.2.3 Wykształcenie wyższe techniczne,
    5.2.4 Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno – budowlanej,
    5.3 Kierownik Robót w specjalności sieci i instalacji sanitarnych- – jedna osoba posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
    5.3.1 Minimum 5 letnia praktyka zawodowa (liczona od daty uzyskania uprawnień budowlanych) w danej specjalności,
    5.3.2 Pełnienie funkcji kierownika robót przy co najmniej jednej budowie obiektu kubaturowego użyteczności publicznej,
    5.3.3 Wykształcenie wyższe techniczne,
    5.3.4 Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
    5.4 Kierownik Robót w specjalności sieci i instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych – jedna osoba posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
    5.4.1 Minimum 5 letnia praktyka zawodowa (liczona od daty uzyskania uprawnień budowlanych) w danej specjalności,
    5.4.2 Pełnienie funkcji kierownika robót przy co najmniej jednej budowie obiektu kubaturowego użyteczności publicznej,
    5.4.3 Wykształcenie wyższe techniczne,
    5.4.4 Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
    5.5 Kierownik Robót w specjalności telekomunikacyjnej – jedna osoba posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
    5.5.1 Minimum 5 letnia praktyka zawodowa (liczona od daty uzyskania uprawnień budowlanych) w danej specjalności,
    5.5.2 Pełnienie funkcji kierownika robót przy co najmniej jednej budowie obiektu kubaturowego użyteczności publicznej,
    5.5.3 Wykształcenie wyższe techniczne,
    5.5.4 Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej,
    5.6 Kierownik Robót w specjalności robót drogowych – jedna osoba posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
    5.6.1 Minimum 5 letnia praktyka zawodowa (liczona od daty uzyskania uprawnień budowlanych) w danej specjalności,
    5.6.2 Wykształcenie wyższe techniczne,
    5.6.3 Uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności drogowej,
    Osoby wymienione w pkt. 5.1-5.6 muszą przynależeć do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa, Uwaga! Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji.
    Uwaga!! Pod pojęciem „praktyki zawodowej” Zamawiający rozumie okres czasu liczony od daty uzyskania uprawnień zawodowych do daty wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania.
    Uwaga!!! Pod pojęciem „pełnienia funkcji” Zamawiający rozumie wykonanie lub wykonywanie (obecnie) danej funkcji.
    6.posiadać ubezpieczenie OC działalności (OC kontraktowe – niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania) na minimalną sumę ubezpieczenia 3 000 000,00 PLN(słownie: trzy miliony złotych).
    7. posiadać środki lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 10 000 000,00 PLN (słownie: dziesięć milionów złotych).
    Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, musi spełnić warunki, o których mowa w pkt. 1, warunki wymienione w punktach 4 do 7 muszą spełniać Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie.
    W celu potwierdzenia spełniania ww. warunków wraz z ofertą Wykonawca musi złożyć niżej wymienione dokumenty:
    8. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z załącznikiem nr 1b do Specyfikacji (Zamawiający dopuszcza odtworzenie tekstu oświadczenia),
    9. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
    Zamawiający przyjmie jako aktualne dokumenty, o których mowa w punkcie 9, jeżeli ich data wydania lub potwierdzenia za zgodność ze stanem faktycznym przez wydającego dany dokument nie będzie wcześniejsza niż 6 miesięcy przed datą składania ofert.
    W przypadku zaistnienia zmian, nie odzwierciedlonych w w/w dokumentach, Wykonawca obowiązany jest załączyć do oferty dokumenty będące podstawą tychże zmian.(np. uchwała wspólników, prawomocny wyrok sądowy).
    10. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
    11. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie, określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
    12. aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
    W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w przypadku pkt. 9-12, zastosowanie ma przepis 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.( Dz. U. z dnia 24 maja 2006 r. Nr 87 poz. 605 ze zmianami).
    13. wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, zgodny z załącznikiem nr 1c (Zamawiający dopuszcza odtworzenie tekstu formularza) do niniejszej SIWZ, oraz załączenia dokumentów (np. referencji) potwierdzających, że zamówienia te zostały wykonane należycie,
    14. wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, zgodny z załącznikiem nr 1d (Zamawiający dopuszcza odtworzenie tekstu formularza) do SIWZ.
    14.1. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt.14 Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
    15. Dokumenty potwierdzające, iż osoby które będą wykonywać niniejsze zamówienia, posiadają wymagane przez Zamawiającego kwalifikacje, t.j.:
    15.1. Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno – budowlanej,
    15.2. Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
    15.3. Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
    15.4. Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej,
    15.5. Uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności drogowej,
    wraz z aktualnymi dokumentami potwierdzającymi przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa,
    16. polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności firmy Wykonawcy ( OC kontraktowe), na sumę ubezpieczenia, o której mowa w pkt.6.
    Jeżeli z ww. dokumentu nie wynika, ze składka została opłacona, Wykonawca winien dołączyć potwierdzenie jej opłaty lub opłaty raty składki wymagalnej na dzień otwarcia ofert.
    Polisa winna być aktualna (ważna) na dzień składania i otwarcia ofert. Wykonawca winien posiadać w/w ubezpieczenie przez cały okres wykonywania zamówienia.
    Ze względu na specyfikę zawierania umów ubezpieczeniowych, obejmujących okresy nie dłuższe niż jeden rok, dopuszczalne jest, po podpisaniu umowy, sukcesywne przedstawianie dowodów opłacenia polisy.
    17. informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
    Dokumenty wymienione w pkt. 9 - 17, należy dostarczyć w oryginale lub wyraźnej, czytelnej kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
    W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w punkcie 8 musi dotyczyć wszystkich podmiotów łącznie.
    W celu potwierdzenia spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w pkt. 9-12, muszą być złożone przez każdego Wykonawcę, a dokumenty wymienione w pozostałych punktach muszą złożyć Wykonawcy, których te dokumenty dotyczą, w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie.
    Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia//nie spełnia na podstawie dokumentów i oświadczeń dołączonych do oferty.
    Zamawiający żąda, aby dokumenty sporządzone w języku obcym były składane wraz z tłumaczeniami na język polski, poświadczonymi przez Wykonawcę.


  2. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać:
    - pobrać bezpłatnie ze strony internetowej Zamawiającego http://www.us.edu.pl/, lub:
    - wykupić w:

    UNIWERSYTET ŚLĄSKI
    DZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
    UL. BANKOWA 12, III PIĘTRO, POK. 69
    TEL. (0-32) 359 13 34 FAX (0-32) 359 20 48


    w godzinach 8.00-10.00 i 13.00-14.30

    Cena: 6.710,00 PLN

  3. lub otrzymać pocztą za zaliczeniem pocztowym (wraz z kosztami przesyłki).

  4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.


  5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.


  6. Termin realizacji zamówienia: 30 miesięcy licząc od daty przekazania terenu robót.


  7. Kryteria oceny ofert:
    Cena - 100 %

  8. Zamawiający wymaga wnoszenia wadium w wysokości: 1 700 000,00 PLN (słownie: jeden milion siedemset tysięcy PLN 00/100).


  9. Termin składania ofert upływa dnia: 02.03.2009 o godz. 09:30


  10. Miejsce składania ofert: DZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH, UL. BANKOWA 12, III PIĘTRO, POK. 69


  11. Termin otwarcia ofert: 02.03.2009 o godz. 10:00


  12. Miejsce otwarcia ofert: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego,
    40-006 Katowice ul. Bankowa 12, IIIp., pok nr 69.


  13. Termin związania ofertą: 60 dni od daty zakończenia terminu składania ofert.


  14. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej, ustanowić dynamicznego systemu zakupów ani wybierać oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.