OGŁOSZENIE O
ZAMÓWIENIU o wartości szacunkowej powyżej 5 150
000 € EURO
UNIWERSYTET ŚLĄSKI 40-007 KATOWICE UL.
BANKOWA 12
ogłasza przetarg nieograniczony nr RU/RB/01/09 z
dnia 19.01.2009
na: „Budowa budynku
Centrum Informacji Naukowej i Biblioteki Akademickiej Uniwersytetu
Śląskiego i Akademii Ekonomicznej". Ogłoszenie przekazano UOPWE
16.01.2009r. Zamawiajacym jest: Konsorcjum w skład którego wchodzi
Uniwersytet Śląski z siedzibą: 40-007 Katowice, ul. Bankowa 12 i Akademia
Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego z siedzibą: 40-287 Katowice, ul. 1
Maja 50 (umowa konsorcjum z dnia 21.04.2008r.), które reprezentuje, jako
lider Konsorcjum, Uniwersytet Śląski w Katowicach ul. Bankowa 12
realizowanego w ramach Projektu wynikającego z umowy nr
UDA-RPSL.06.01.00-00-001/08-00 współfinansowanego przez Unię Europejską z
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WSL 2007-2013,
Priorytet nr VI „Zrównoważony rozwój miast” Działanie 6.1. Wzmacnianie
regionalnych ośrodków wzrostu (za wyjątkiem działania
1.2.Mikroprzedsiębiorstwa i MŚP; Poddziałania 3.1.1. Infrastruktura
zaplecza turystycznego /przedsiębiorstwa; Poddziałania 3.2.1
Infrastruktura okołoturystyczna/przedsiębiorstwa). Projekt jest również
współfinansowany z budżetu samorządu Województwa Śląskiego, Miasta
Katowice, Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Uniwersytetu Śląskiego w
Katowicach. Krótki opis zamówienia: Budynek będący przedmiotem
niniejszego zamówienia, zaprojektowano jako wolnostojący, całkowicie
podpiwniczony o zmiennej ilości kondygnacji nadziemnych (6 w pn-wsch.
cz??ci i 3 w pozostałej) o płaskim dachu. Konstrukcja budynku to
żelbetonowy układ płytowo-słupowy (ze słupami prefabrykowanymi) na module
7,50x7,50m, usztywniony ścianami żelbetonowymi, wsparty na palach
zwieńczonych płytą. Dach – płaski odwrócony z warstwą balastową ze żwiru
płukanego. Elewacja z płyt kamiennych wieszanych do żelbetonowych
prefabrykatów ściennych. Otwory okienne – fasady przeszklone aluminiowe
oraz 18 cm szerokości przeszklone szczeliny. Na powierzchni zabudowy
w kształcie prostokąta o wymiarach 63,75mx46,25m wzniesiona będzie
jednolita 3 kondygnacyjna bryła ogólnodostępnej części obejmująca: -
na parterze holl główny, do którego przylegają czytelnie i wypożyczalnie,
sala konferencyjna na ok 90 osób, sala dydaktyczna na ok. 30 osób oraz
pomieszczenia towarzyszące,- na I i II piętrze otwarte jednoprzestrzenne
księgozbiory stanowiące zarazem wypożyczalnie przeznaczone dla czytelników
pod nadzorem bibliotekarzy, czytelnie główne i specjalistyczne oraz
pomieszczenia zaplecza administracyjnego. Nad tą częścią budynku
zlokalizowana będzie mniejsza bryła o wysokości 14,3m również na rzucie
prostokąta o wymiarach 48,75mx16,25m obejmująca: - na III piętrze
pomieszczenia administracyjne (gromadzenie i opracowanie zbiorów,- na IV i
V piętrze księgozbiory dostępne wyłącznie dla pracowników, w tym na IV
piętrze pomieszczenia zbiorów nietypowych, a na V piętrze zbiorów
chronionych. Maksymalna wysokość budynku – 25,20m – do wierzchu attyki
i 24,80 m do poziomu izolacji stropodachu. Dane liczbowe o
zagospodarowaniu terenu: - powierzchnia działki w granicach
opracowania – 12 203,74 m2, - powierzchnia zabudowy – 2 910,00 m2,
- powierzchnia dróg i parkingów – 3 122, 20 m2, - powierzchnia
placów i chodników – 5 525,84 m2, - powierzchnia terenów zielonych –
645,70m2, dane liczbowe o budynku: - powierzchnia zabudowy –
2 910,00 m2, - powierzchnia całkowita – 13 260,49 m2, - pow.
całkowita części podziemnej – 2 755,89 m2, - pow. całkowita części
nadziemnej – 10 504,60 m2, - powierzchnia netto – 12 273,40 m2,
- pow. netto części podziemnej – 2 597,56 m2, - pow. netto
części nadziemnej – 9 675,84m2, - kubatura brutto -62 559,70m3,
- kubatura brutto części podziemnej – 12 288,00 m3, -
kubatura części nadziemnej – 50 271,70m3
Do kontaktów z
Wykonawcami upoważniony jest: pracownik Działu Zamówień
Publicznych mgr Monika Klein (032) 359 1380, Krystyna Solak (032)
359 1925 (sprawy formalne) oraz mgr Robert Wardyń (032) 359 2123, inż.
Stefan Mucha (032) 359 2097 (sprawy techniczne), fax (0-32) 359 20
48 Katowice ul. Bankowa 12, pok. 68
|
- Wykonawca musi spełniać poniższe warunki:
1.określone w art.22
ust.1 w związku z postanowieniami art.24 ustawy Prawo zamówień
publicznych, 2.w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia (np. konsorcja, spółki cywilne) – ustanowić
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w
sprawie zamówienia publicznego. W celu potwierdzenia przedmiotowego
warunku należy dołączyć do oferty pełnomocnictwo lub umowę zawierającą
takie pełnomocnictwo, sporządzone wg. zasad, o których mowa w cz.II
ust.3 SIWZ. 3.wnieść wadium w wysokości i na warunkach określonych w
części IV SIWZ, 4. wykazać, iż posiada doświadczenie w wykonaniu
robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością
przedmiotowi niniejszego zamówienia w okresie ostatnich pięciu lat, tj
wykazać iż: 4.1. wykonał co najmniej dwie roboty budowlane,
polegające na budowie obiektu użyteczności publicznej o kubaturze
nie mniejszej niż 50.000,- m3 i o wartości (inwestycji) co najmniej
50 000 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt milionów złotych) (z VAT),
każda. Uwaga! obiekt użyteczności publicznej- w rozumieniu
Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w
sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
usytuowanie z wyłączeniem: wielkopowierzchniowych obiektów handlowych,
magazynów i terminali logistycznych. Podana definicja obowiązuje w
każdym przypadku, gdy Zamawiający powołuje się na obiekty użyteczności
publicznej 5.wykazać, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami
zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, tj.: 5.1.Kierownik
Budowy – jedna osoba posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe i
doświadczenie: 5.1.1 Minimum 10-letnia praktyka zawodowa (liczona od
daty uzyskania uprawnień budowlanych), 5.1.2 Pełnienie funkcji
kierownika budowy, przy co najmniej jednej budowie obiektu kubaturowego
użyteczności publicznej, o wartości co najmniej 50.000.000 zł (z VAT),
5.1.3 Wykształcenie wyższe techniczne, 5.1.4 Uprawnienia
budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno –
budowlanej, 5.2 Kierownik Robót w specjalności
konstrukcyjno-budowlanej– jedna osoba posiadająca następujące
kwalifikacje zawodowe i doświadczenie: 5.2.1 Minimum 5 letnia
praktyka zawodowa (liczona od daty uzyskania uprawnień budowlanych) w
danej specjalności, 5.2.2 Pełnienie funkcji kierownika robót przy co
najmniej jednej budowie obiektu kubaturowego użyteczności publicznej,
5.2.3 Wykształcenie wyższe techniczne, 5.2.4 Uprawnienia
budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno –
budowlanej, 5.3 Kierownik Robót w specjalności sieci i instalacji
sanitarnych- – jedna osoba posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe
i doświadczenie: 5.3.1 Minimum 5 letnia praktyka zawodowa (liczona
od daty uzyskania uprawnień budowlanych) w danej specjalności, 5.3.2
Pełnienie funkcji kierownika robót przy co najmniej jednej budowie
obiektu kubaturowego użyteczności publicznej, 5.3.3 Wykształcenie
wyższe techniczne, 5.3.4 Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do
pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do
kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,
instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych
i kanalizacyjnych, 5.4 Kierownik Robót w specjalności sieci i
instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych – jedna osoba
posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie: 5.4.1
Minimum 5 letnia praktyka zawodowa (liczona od daty uzyskania uprawnień
budowlanych) w danej specjalności, 5.4.2 Pełnienie funkcji
kierownika robót przy co najmniej jednej budowie obiektu kubaturowego
użyteczności publicznej, 5.4.3 Wykształcenie wyższe techniczne,
5.4.4 Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych
funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych, 5.5 Kierownik Robót w
specjalności telekomunikacyjnej – jedna osoba posiadająca następujące
kwalifikacje zawodowe i doświadczenie: 5.5.1 Minimum 5 letnia
praktyka zawodowa (liczona od daty uzyskania uprawnień budowlanych) w
danej specjalności, 5.5.2 Pełnienie funkcji kierownika robót przy co
najmniej jednej budowie obiektu kubaturowego użyteczności publicznej,
5.5.3 Wykształcenie wyższe techniczne, 5.5.4 Uprawnienia
budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie do kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej,
5.6 Kierownik Robót w specjalności robót drogowych – jedna osoba
posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie: 5.6.1
Minimum 5 letnia praktyka zawodowa (liczona od daty uzyskania uprawnień
budowlanych) w danej specjalności, 5.6.2 Wykształcenie wyższe
techniczne, 5.6.3 Uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych
funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w
specjalności drogowej, Osoby wymienione w pkt. 5.1-5.6 muszą
przynależeć do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa, Uwaga! Zamawiający
nie dopuszcza łączenia funkcji. Uwaga!! Pod pojęciem „praktyki
zawodowej” Zamawiający rozumie okres czasu liczony od daty uzyskania
uprawnień zawodowych do daty wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego
postępowania. Uwaga!!! Pod pojęciem „pełnienia funkcji” Zamawiający
rozumie wykonanie lub wykonywanie (obecnie) danej funkcji.
6.posiadać ubezpieczenie OC działalności (OC kontraktowe – niewykonanie
lub nienależyte wykonanie zobowiązania) na minimalną sumę ubezpieczenia
3 000 000,00 PLN(słownie: trzy miliony złotych). 7. posiadać środki
lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 10 000 000,00 PLN (słownie:
dziesięć milionów złotych). Każdy z Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia, musi spełnić warunki, o
których mowa w pkt. 1, warunki wymienione w punktach 4 do 7 muszą
spełniać Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku
łącznie. W celu potwierdzenia spełniania ww. warunków wraz z ofertą
Wykonawca musi złożyć niżej wymienione dokumenty: 8. oświadczenie
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z załącznikiem nr
1b do Specyfikacji (Zamawiający dopuszcza odtworzenie tekstu
oświadczenia), 9. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne
zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający przyjmie jako aktualne dokumenty, o których mowa w punkcie
9, jeżeli ich data wydania lub potwierdzenia za zgodność ze stanem
faktycznym przez wydającego dany dokument nie będzie wcześniejsza niż 6
miesięcy przed datą składania ofert. W przypadku zaistnienia zmian,
nie odzwierciedlonych w w/w dokumentach, Wykonawca obowiązany jest
załączyć do oferty dokumenty będące podstawą tychże zmian.(np. uchwała
wspólników, prawomocny wyrok sądowy). 10. aktualna informacja z
Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt
4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 11. aktualna
informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie, określonym w art. 24
ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 12. aktualne
zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie
zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie
zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
ofert, W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w przypadku pkt.
9-12, zastosowanie ma przepis 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z
dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać
zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być
składane.( Dz. U. z dnia 24 maja 2006 r. Nr 87 poz. 605 ze zmianami).
13. wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem
wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy- w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem
i wartością robotom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, z
podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, zgodny z
załącznikiem nr 1c (Zamawiający dopuszcza odtworzenie tekstu formularza)
do niniejszej SIWZ, oraz załączenia dokumentów (np. referencji)
potwierdzających, że zamówienia te zostały wykonane należycie, 14.
wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które
będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat
ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych
do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich
czynności, zgodny z załącznikiem nr 1d (Zamawiający dopuszcza
odtworzenie tekstu formularza) do SIWZ. 14.1. pisemne
zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do
wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt.14 Wykonawca
wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 15. Dokumenty
potwierdzające, iż osoby które będą wykonywać niniejsze zamówienia,
posiadają wymagane przez Zamawiającego kwalifikacje, t.j.: 15.1.
Uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności
konstrukcyjno – budowlanej, 15.2. Uprawnienia budowlane bez
ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w
zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych,
gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 15.3. Uprawnienia
budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych, 15.4. Uprawnienia budowlane bez ograniczeń
do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do
kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej, 15.5.
Uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie do kierowania robotami w specjalności drogowej, wraz
z aktualnymi dokumentami potwierdzającymi przynależność do właściwej
Izby Inżynierów Budownictwa, 16. polisę, a w przypadku jej braku
inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności firmy Wykonawcy ( OC
kontraktowe), na sumę ubezpieczenia, o której mowa w pkt.6. Jeżeli
z ww. dokumentu nie wynika, ze składka została opłacona, Wykonawca
winien dołączyć potwierdzenie jej opłaty lub opłaty raty składki
wymagalnej na dzień otwarcia ofert. Polisa winna być aktualna
(ważna) na dzień składania i otwarcia ofert. Wykonawca winien posiadać
w/w ubezpieczenie przez cały okres wykonywania zamówienia. Ze
względu na specyfikę zawierania umów ubezpieczeniowych, obejmujących
okresy nie dłuższe niż jeden rok, dopuszczalne jest, po podpisaniu
umowy, sukcesywne przedstawianie dowodów opłacenia polisy. 17.
informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w
którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych
środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Dokumenty wymienione w pkt. 9 - 17, należy dostarczyć w oryginale lub
wyraźnej, czytelnej kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem
przez Wykonawcę. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie
o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w punkcie 8 musi
dotyczyć wszystkich podmiotów łącznie. W celu potwierdzenia
spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w pkt. 9-12, muszą być
złożone przez każdego Wykonawcę, a dokumenty wymienione w pozostałych
punktach muszą złożyć Wykonawcy, których te dokumenty dotyczą, w taki
sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie. Ocena
spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły
spełnia//nie spełnia na podstawie dokumentów i oświadczeń dołączonych do
oferty. Zamawiający żąda, aby dokumenty sporządzone w języku obcym
były składane wraz z tłumaczeniami na język polski, poświadczonymi przez
Wykonawcę.
- Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać:
-
pobrać bezpłatnie ze strony internetowej Zamawiającego http://www.us.edu.pl/, lub: - wykupić w:
UNIWERSYTET ŚLĄSKI DZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH UL.
BANKOWA 12, III PIĘTRO, POK. 69 TEL. (0-32) 359 13 34 FAX (0-32) 359
20 48
w godzinach 8.00-10.00 i
13.00-14.30
Cena: 6.710,00 PLN lub otrzymać pocztą
za zaliczeniem pocztowym (wraz z kosztami przesyłki).
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
- Termin realizacji zamówienia: 30 miesięcy licząc od daty
przekazania terenu robót.
- Kryteria oceny ofert:
- Zamawiający wymaga wnoszenia wadium w wysokości: 1 700 000,00 PLN
(słownie: jeden milion siedemset tysięcy PLN 00/100).
- Termin składania ofert upływa dnia: 02.03.2009 o godz.
09:30
- Miejsce składania ofert: DZIAŁ ZAMÓWIEŃ
PUBLICZNYCH, UL. BANKOWA 12, III PIĘTRO, POK. 69
- Termin otwarcia ofert: 02.03.2009 o godz.
10:00
- Miejsce otwarcia ofert: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu
Śląskiego,
40-006 Katowice ul. Bankowa 12, IIIp., pok nr
69.
- Termin związania ofertą: 60 dni od
daty zakończenia terminu składania ofert.
- Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej, ustanowić
dynamicznego systemu zakupów ani wybierać oferty najkorzystniejszej z
zastosowaniem aukcji elektronicznej.
|