OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
o wartości szacunkowej poniżej 206000 EURO

UNIWERSYTET ŚLĄSKI
40-007 KATOWICE
UL. BANKOWA 12


ogłasza przetarg nieograniczony nr RU/DWM/19/09 z dnia 12.05.2009r.


zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych dnia 12.05.2009r

na:
Wymiana, remont dźwigów towarowych w obiektach Uniwersytetu Śląskiego wraz z dostawą niezbędnych urządzeń i materiałów.


Do kontaktów z Wykonawcami upoważniony jest:
pracownik Działu Zamówień Publicznych
mgr Aneta Szturc-Krawczyk (032) 359 19-84, Krystyna Solak (032) 1925 (sprawy formalne) oraz Grzegorz Engelking (0 32) 359 2171 (sprawy techniczne), fax (0-32) 359 20 48
Katowice ul. Bankowa 12 pok. 68


  1. Wykonawca musi spełniać poniższe warunki:
    1. określone w art.22 ust.1 w związku z postanowieniami art.24 ustawy Prawo zamówień publicznych,
    2. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcja, spółki cywilne) – ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W celu potwierdzenia przedmiotowego warunku należy dołączyć do oferty pełnomocnictwo lub umowę zawierającą takie pełnomocnictwo, sporządzone wg. zasad, o których mowa w cz.II ust.3 SIWZ.
    3. wnieść wadium w wysokości i na warunkach określonych w części IV SIWZ,
    4. posiadać doświadczenie w wykonaniu co najmniej dwóch zamówień odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi niniejszego zamówienia w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania (tj. licząc wstecz 3 lata od dnia poprzedzającego dzień wszczęcia niniejszego postępowania). -bez względu na ile części będzie składana oferta.
    Uwaga:
    Zamawiający uzna za zamówienie odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia, zamówienie, którego przedmiotem była modernizacja lub remont lub wymiana urządzeń dźwigowych;
    Zamawiający uzna za zamówienie odpowiadające swoją wartością przedmiotowi niniejszego zamówienia, zamówienie wykonane dla jednego Zleceniodawcy, którego wartość nie była niższa niż 80.000,00 PLN brutto.(każde)
    Zamawiający uzna zamówienia, które są potwierdzone dokumentami wystawionymi na Wykonawcę.
    5. posiadał uprawnienia Urzędu Dozoru Technicznego do montażu i modernizacji urządzeń dźwigowych. (dotyczy wszystkich części).
    6. wykazał, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj:
    6.1. co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia do konserwacji urządzeń dźwigowych kategorii I-EM, wydane przez Urząd Dozoru Technicznego (łącznie dla wszystkich części).
    6.2. co najmniej jedną osobę posiadającą świadectwo kwalifikacyjne „E” do 1 kV – uprawniające do eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektrycznych w zakresie obsługi, konserwacji, montażu, kontrolno-pomiarowym – na stanowisku eksploatacji (łącznie dla wszystkich części).
    6.3. co najmniej jedną osobę posiadającą świadectwo kwalifikacyjne „D” do kV – uprawniające do eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektrycznych w zakresie obsługi, konserwacji, montażu, kontrolno-pomiarowym – na stanowisku dozoru (łącznie dla wszystkich części).
    6.4. co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej upoważniające do kierowania, nadzorowania i kontrolowania oraz oceniania i badania stanu technicznego budynków i budowli o powszechnie znanych rozwiązaniach,
    wraz z aktualnym dokumentem potwierdzaj?cym przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego (Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa). (łącznie dla wszystkich części).
    7. posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności firmy Wykonawcy (OC deliktowe) na minimalną kwotę 500.000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych) -bez względu na ile części będzie składana oferta.
    Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, musi spełnić warunki, o których mowa w pkt. 1, warunki wymienione w pozostałych punktach muszą spełniać Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie.
    W celu potwierdzenia spełniania ww. warunków wraz z ofertą Wykonawca winien złożyć niżej wymienione dokumenty:
    8. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z załącznikiem nr 1b do niniejszej Specyfikacji (Zamawiający dopuszcza odtworzenie tekstu oświadczenia),
    9. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
    Zamawiający przyjmie jako aktualne dokumenty, o których mowa w punkcie 9, jeżeli ich data wydania lub potwierdzenia za zgodność ze stanem faktycznym przez wydającego dany dokument nie będzie wcześniejsza niż 6 miesięcy przed datą składania ofert.
    W przypadku zaistnienia zmian, nie odzwierciedlonych w w/w dokumentach, Wykonawca obowiązany jest załączyć do oferty dokumenty będące podstawą tychże zmian. (np. uchwała wspólników, prawomocny wyrok sądowy).
    W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w przypadku pkt.9, zastosowanie ma przepis 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.( Dz. U. z dnia 24 maja 2006 r. Nr 87 poz. 605 ze zmianami.).
    10. wykaz wykonanych zamówień w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi niniejszego zamówienia , z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te zamówienia zostały wykonane należycie (np. referencje). Wykaz musi być zgodny z załącznikiem nr 1c (Zamawiający dopuszcza odtworzenie tekstu formularza) do SIWZ,
    11. dokument potwierdzający, iż Wykonawca posiada uprawnienia Urzędu Dozoru Technicznego do montażu i modernizacji urządzeń dźwigowych (łącznie dla wszystkich części),
    12.wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, zgodny z załącznikiem nr 1d (Zamawiający dopuszcza odtworzenie tekstu formularza) do SIWZ,
    12.1. lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt.12 Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował,
    13.dokumenty potwierdzające, iż osoby które będą wykonywać niniejsze zamówienia, posiadają wymagane przez Zamawiającego kwalifikacje tj.
    13.1. uprawnienia do konserwacji urządzeń dźwigowych kategorii I – EM, wydane przez Urząd Dozoru Technicznego (łącznie dla wszystkich części)., 13.2 aktualne świadectwo kwalifikacyjne „E” do 1 kV - uprawniające do eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektrycznych w zakresie obsługi, konserwacji, montażu, kontrolno-pomiarowym – na stanowisku eksploatacji (łącznie dla wszystkich części),
    13.3. aktualne świadectwo kwalifikacyjne „D” do 1 kV - uprawniające do eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektrycznych w zakresie obsługi, konserwacji, montażu, kontrolno-pomiarowym – na stanowisku dozoru (łącznie dla wszystkich części),
    13.4. uprawnienia budowlane w zakresie specjalności konstrukcyjno-budowlanej upoważniające do kierowania, nadzorowania i kontrolowania oraz oceniania i badania stanu technicznego budynków i budowli o powszechnie znanych rozwiązaniach, wraz z aktualnym dokumentem potwierdzającymi przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa, (łącznie dla wszystkich części).
    14. polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności firmy Wykonawcy (OC deliktowe), na sumę ubezpieczenia, o której mowa w pkt.7 (bez względu na ile części jest składana oferta).
    Jeżeli z ww. dokumentu nie wynika, ze składka została opłacona, Wykonawca winien dołączyć potwierdzenie jej opłaty lub opłaty raty składki wymagalnej na dzień otwarcia ofert.
    Polisa winna być aktualna (ważna) na dzień składania i otwarcia ofert. Wykonawca winien posiadać w/w ubezpieczenie przez cały okres wykonywania zamówienia.
    Ze względu na specyfikę zawierania umów ubezpieczeniowych, obejmujących okresy nie dłuższe niż jeden rok, dopuszczalne jest, po podpisaniu umowy, sukcesywne przedstawianie dowodów opłacenia polisy.
    Dokumenty wymienione w pkt. 9 – 14, należy dostarczyć w oryginale lub wyraźnej, czytelnej kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
    W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w punkcie 8 musi dotyczyć wszystkich podmiotów łącznie.
    W celu potwierdzenia spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w pkt.9 muszą być złożone przez każdego wykonawcę, a dokumenty wymienione w pozostałych punktach muszą złożyć Wykonawcy, których te dokumenty dotyczą, w taki sposób, aby wykazał spełnienie danego warunku łącznie.
    Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana według formuły spełnia//nie spełnia, na podstawie dokumentów i oświadczeń dołączonych do oferty.
    Zamawiający żąda, aby dokumenty sporządzone w języku obcym były składane wraz z tłumaczeniami na język polski, poświadczonymi przez Wykonawcę.


  2. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać:
    - pobrać bezpłatnie ze strony internetowej Zamawiającego http://www.us.edu.pl/, lub:
    - wykupić w:

    UNIWERSYTET ŚLĄSKI
    DZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
    UL. BANKOWA 12, III PIĘTRO, POK. 69
    TEL. (0-32) 359 13 34 FAX (0-32) 359 20 48


    w godzinach 8.00-10.00 i 13.00-14.30

    Cena: 10,00 PLN

  3. lub otrzymać pocztą za zaliczeniem pocztowym (wraz z kosztami przesyłki).

  4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.


  5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.


  6. Termin realizacji zamówienia: w zakresie części A – 16 tygodni od daty zawarcia umowy z tym, że roboty związane z wymianą i odbiorem dźwigów przez Urząd Dozoru Technicznego, włącznie z dopuszczeniem dźwigów do eksploatacji muszą być zrealizowane w terminie od dnia 13 lipca 2009r. do 31 sierpnia 2009r. (okres, w którym biblioteki są nieczynne).
    w zakresie części B i C – 18 tygodni od daty zawarcia umowy


  7. Kryteria oceny ofert:
    Cena - 100 %

  8. Zamawiający wymaga wnoszenia wadium w wysokości:
    Część A: 2.900,- zł (słownie: dwa tysiące dziewięćset złotych 00/100)
    Część B: 4.200,- zł (słownie: cztery tysiące dwieście złotych 00/100)
    Część C: 4.000,- zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100)


  9. Termin składania ofert upływa dnia: 22.05.2009 o godz. 09;30


  10. Miejsce składania ofert: DZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH, UL. BANKOWA 12, III PIĘTRO, POK. 69


  11. Termin otwarcia ofert: 22.05.2009 o godz. 10:00


  12. Miejsce otwarcia ofert: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego,
    40-007 Katowice ul. Bankowa 12, IIIp., pok nr 69.


  13. Termin związania ofertą: 30 dni od daty zakończenia terminu składania ofert.


  14. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej, ustanowić dynamicznego systemu zakupów ani wybierać oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.