Katowice: REMONT SCHODÓW ORAZ WYMIANA DRZWI WEWNĘTRZNYCH W
DOMACH STUDENTA NR 1, 2 i 7 PRZY ULICY STUDENCKIEJ 15, 16 i 17 W
KATOWICACH
Numer ogłoszenia: 136295 - 2013; data zamieszczenia:
08.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: REMONT SCHODÓW ORAZ WYMIANA DRZWI WEWNĘTRZNYCH W DOMACH STUDENTA NR 1, 2 i 7 PRZY ULICY STUDENCKIEJ 15, 16 i 17 W KATOWICACH.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest remont schodów w Domach Studenta nr 1 i 2 przy
ul. Studenckiej 15 i 17 oraz wymiana drzwi wewnętrznych w Domu Studenta nr 7
przy ul. Studenckiej 16 w Katowicach. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość
składania ofert częściowych zgodnie z poniższym podziałem:
Część A Remont
schodów w Domu Studenta nr 1 w Katowicach przy ul. Studenckiej 15- zgodnie z
zał. nr 2A, 2B, do SIWZ
część B Remont schodów w Domu Studenta nr 2 w
Katowicach przy ul. Studenckiej 17 - zgodnie z zał. nr 2A, 2C do SIWZ
część C
Wymiana drzwi wewnętrznych w Domu Studenta nr 7 w Katowicach przy ul.
Studenckiej 16 - zgodnie z zał. nr 2A, 2D do SIWZ
3. Na opis przedmiotu
zamówienia, składają się następujące dokumenty: 1) Specyfikacja techniczna
wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) dla części A, B i C - załącznik
nr 2A; 2) Przedmiar robót - dla części A - załącznik nr 2B, 2) Przedmiar robót -
dla części B - załącznik nr 2C, 3) Przedmiar robót - dla części C - załącznik nr
2D, 4. Wymagany minimalny okres gwarancji na wykonane roboty oraz zastosowane
urządzenia, materiały, itp., w zakresie części A, B oraz C: nie mniej niż 36
miesięcy. Okres gwarancji rozpoczyna się z chwilą podpisania protokołu odbioru
końcowego. 5. Jeżeli dla zachowania ważności warunków udzielonej gwarancji
wymagane są przeglądy, konserwacje czy inne czynności serwisowe związane z
właściwym użytkowaniem (urządzeń, rzeczy itp.), wszystkie te czynności muszą
zostać zapewnione przez Wykonawcę, a także uwzględnione w cenie oferty. 6.
Wymagany termin realizacji zamówienia w zakresie części A, B oraz C: do 56 dni,
licząc od daty przekazania frontu robót przez Zamawiającego. Zamawiający
zobowiązuje się do przekazania frontu robót w terminie do 5 dni od daty zawarcia
umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia, z zastrzeżeniem zapisów rozdziału
XIII ust. 2 pkt 8 SIWZ. 7. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych.
Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia (specyfikacji technicznej wykonania i
odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót) podane są wskazania dotyczące
określonej marki, znaku towarowego, producenta, dostawcy oznacza to, że
Zamawiający użył powyższych określeń jako przykładowe i pomocnicze. Zamawiający
dopuszcza zaoferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod względem
parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że
zagwarantują one realizację robót zgodnie z dokumentacją projektową oraz
zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w ww.
dokumentach i niniejszej SIWZ. 8. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania
ofert wariantowych. 9. Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień
uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp, polegających
na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, stanowiących nie więcej niż 50 %
wartości zamówienia podstawowego. 10. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji
zamówienia z udziałem podwykonawców. W przypadku korzystania z podwykonawców w
ofercie należy wskazać część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy
podwykonawcom (załącznik nr 5 do SIWZ). 11. Rozliczenia finansowe dokonywane
między Zamawiającym, a Wykonawcą dokonywane będą w polskich złotych (PLN). 12.
Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 13. Zamawiający nie przewiduje
udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 14. Zamawiający nie
przewiduje zawarcia umowy ramowej. 15. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia
dynamicznego systemu zakupów. 16. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania
się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% stanowią
osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i
społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych lub właściwych przepisów
państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru
Gospodarczego..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.43.10.00-7, 45.40.00.00-1, 45.41.00.00-4, 45.42.11.31-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 56.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie części A, B, C:
Warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca
wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną, w zakresie branży budowlanej, o
wartości:
Dla części A - co najmniej 14 000,00 PLN (z VAT),
Dla części
B - co najmniej 22 000,00 PLN (z VAT),
Dla części C - co najmniej 36
000,00 PLN (z VAT),
Zamawiający dokona oceny spełnienia ww. warunku na
postawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ oraz dokumentów
wymienionych w rozdziale IV ust. 1 pkt 2) SIWZ. Jeżeli Wykonawca na
potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego
posiadania wiedzy i doświadczenia wykaże się realizacją robót budowlanych,
których wartości wyrażone zostaną w walucie innej niż PLN, Zamawiający w
celu dokonania oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu dokona
przeliczenia wskazanych wartości według średniego kursu NBP z dnia
zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu. Zamawiający informuje, iż w przypadku
Wykonawcy składającego ofertę w ramach części A, części B oraz części C
jednocześnie, wystarczającym będzie wykazanie co najmniej jednej roboty
budowlanej dla wymienionej części C niniejszego postępowania.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie części A, B, C: R Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował min. 1 osobą posiadającą prawo do wykonywania zawodu oraz uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (lub inne równoważne uprawnienia dopuszczone np. ustawami, dyrektywami i umowami międzynarodowymi). Zamawiający dokona oceny spełnienia ww. warunku na postawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ oraz dokumentów wymienionych w rozdziale IV ust. 1 pkt 3) i 4) SIWZ. Zamawiający informuje, iż w przypadku Wykonawcy składającego ofertę w ramach części A, B oraz C jednocześnie, wystarczającym będzie wykazanie dysponowania tą samą osobą dla wszystkich części niniejszego postępowania.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Pełnomocnictwo - wymagane jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta, nawet jeżeli jest on ujawniony w dokumencie rejestrowym), a także w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (zgodnie z rozdz. II ust. 6 SIWZ). W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę. Forma dokumentu: Oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza 2) Oświadczenie Wykonawcy o podmiocie przewożącym gruz i miejscu składowania gruzu. Forma dokumentu: Wystarczającym będzie złożenie stosownego oświadczenia w formularzu oferty (załącznik nr 1A - pkt. 11) ze wskazaniem podmiotu przewożącego i miejsca składowania
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana treści zawartej umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony. 2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, wyłącznie w sytuacji: 1) zmiany cen jednostkowych w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą, na pisemny wniosek jednej ze Stron, 2) ewentualnej zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę na realizację z udziałem podwykonawców, zmiany zakresu robót powierzonych podwykonawcom, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne, do realizacji zamówienia, 3) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy z zastrzeżeniem, że wartość umowy, o której mowa w § 6 ust. 3 umowy nie ulegnie zwiększeniu, 4) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, 5) konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy i nie wynika z winy Wykonawcy, 6) konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, 7) konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia spowodowane przesunięciem terminu przekazania frontu robót, zgodnie z pkt 8 poniżej, 8) konieczności przesunięcia terminu przekazania frontu robót ze względu na przyczyny leżące po stronie Zamawiającego, niezależne od niego, dotyczące np. braku przygotowania/możliwości przekazania miejsca realizacji zamówienia z uwagi na istotne czynniki uniemożliwiające podjęcie robót budowlanych. 9) konieczności wykonania robót tzw. zamiennych, 10) ewentualnej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby co najmniej takich samych właściwości (kwalifikacji), pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności lub pełnienia funkcji.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.us.edu.pl
Specyfikację
istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień
Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, 40-007 Katowice, ul. Bankowa 12, pok. nr 69
III piętro (Rektorat).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.07.2013 godzina 10:30, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, 40-007 Katowice, ul. Bankowa 12, pok. nr 69 III piętro (Rektorat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: część A: Remont schodów w Domu Studenta nr 1 w Katowicach przy ul. Studenckiej 15.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Na opis przedmiotu zamówienia, składają się następujące dokumenty: 1) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) - załącznik nr 2A; 2. Wymagany minimalny okres gwarancji na wykonane roboty oraz zastosowane urządzenia, materiały, itp.: nie mniej niż 36 miesięcy. Okres gwarancji rozpoczyna się z chwilą podpisania protokołu odbioru końcowego. 3. Jeżeli dla zachowania ważności warunków udzielonej gwarancji wymagane są przeglądy, konserwacje czy inne czynności serwisowe związane z właściwym użytkowaniem (urządzeń, rzeczy itp.), wszystkie te czynności muszą zostać zapewnione przez Wykonawcę, a także uwzględnione w cenie oferty. 4. Wymagany termin realizacji zamówienia: do 56 dni, licząc od daty przekazania frontu robót przez Zamawiającego. Zamawiający zobowiązuje się do przekazania frontu robót w terminie do 5 dni od daty zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia, z zastrzeżeniem zapisów rozdziału XIII ust. 2 pkt 8 SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.43.10.00-7, 45.40.00.00-1, 45.41.00.00-4, 45.42.11.31-1.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Remont schodów w Domu Studenta nr 2 w Katowicach przy ul. Studenckiej 17.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Na opis przedmiotu zamówienia, składają się następujące dokumenty: 1) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) - załącznik nr 2A; 2) Przedmiar robót - dla części B - załącznik nr 2C, 2. Wymagany minimalny okres gwarancji na wykonane roboty oraz zastosowane urządzenia, materiały, itp.: nie mniej niż 36 miesięcy. Okres gwarancji rozpoczyna się z chwilą podpisania protokołu odbioru końcowego. 3. Jeżeli dla zachowania ważności warunków udzielonej gwarancji wymagane są przeglądy, konserwacje czy inne czynności serwisowe związane z właściwym użytkowaniem (urządzeń, rzeczy itp.), wszystkie te czynności muszą zostać zapewnione przez Wykonawcę, a także uwzględnione w cenie oferty. 4. Wymagany termin realizacji zamówienia: do 56 dni, licząc od daty przekazania frontu robót przez Zamawiającego. Zamawiający zobowiązuje się do przekazania frontu robót w terminie do 5 dni od daty zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia, z zastrzeżeniem zapisów rozdziału XIII ust. 2 pkt 8 SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.43.10.00-7, 45.40.00.00-1, 45.41.00.00-4, 45.42.11.31-1.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Wymiana drzwi wewnętrznych w Domu Studenta nr 7 w Katowicach przy ul. Studenckiej 16.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Na opis przedmiotu zamówienia, składają się następujące dokumenty: 1) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) - załącznik nr 2A; 2) Przedmiar robót - dla części C - załącznik nr 2D, 2. Wymagany minimalny okres gwarancji na wykonane roboty oraz zastosowane urządzenia, materiały, itp.: nie mniej niż 36 miesięcy. Okres gwarancji rozpoczyna się z chwilą podpisania protokołu odbioru końcowego. 3. Jeżeli dla zachowania ważności warunków udzielonej gwarancji wymagane są przeglądy, konserwacje czy inne czynności serwisowe związane z właściwym użytkowaniem (urządzeń, rzeczy itp.), wszystkie te czynności muszą zostać zapewnione przez Wykonawcę, a także uwzględnione w cenie oferty. 4. Wymagany termin realizacji zamówienia: do 56 dni, licząc od daty przekazania frontu robót przez Zamawiającego. Zamawiający zobowiązuje się do przekazania frontu robót w terminie do 5 dni od daty zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia, z zastrzeżeniem zapisów rozdziału XIII ust. 2 pkt 8 SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.43.10.00-7, 45.40.00.00-1, 45.41.00.00-4, 45.42.11.31-1.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.