Katowice: Remont sanitariatów w budynku dydaktycznym na X
i XIV piętrze na Wydziale Nauk o Ziemi w Sosnowcu przy ul. Będzińskiej
60
Numer ogłoszenia: 75811 - 2010; data zamieszczenia:
02.04.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 3592048, faks 032 3592048.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont sanitariatów w budynku dydaktycznym na X i XIV piętrze na Wydziale Nauk o Ziemi w Sosnowcu przy ul. Będzińskiej 60.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Remont sanitariatów w budynku dydaktycznym na X i XIV piętrze na Wydziale
Nauk o Ziemi w Sosnowcu przy ul. Będzińskiej 60.
Szczegółowy opis przedmiotu
zamówienia zawarto w: Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót
budowlanych - załącznik nr 2A, Przedmiarach robót - załączniki nr 2B-2D oraz
rysunku - załącznik nr 2E, które stanowią integralną część SIWZ..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.11.00-1, 45.33.24.00-7, 45.43.21.12-2, 45.33.22.00-5, 45.31.11.00-2, 45.43.12.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 07.06.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
1.Warunkiem uczestnictwa w przetargu
jest wniesienie wadium w wysokości:
3.900,00 PLN (słownie: trzy tysiące
dziewięćset złotych PLN 00/100).
- przelewem na rachunek Zamawiającego :
Bank Śląski Spółka Akcyjna o/Katowice, nr rachunku: 29 1050 1214 1000 0022 0331
4816 lub
- w
gwarancjach bankowych lub
- w gwarancjach ubezpieczeniowych lub
- w
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt.2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007, Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
2. Za datę
wniesienia wadium przelewem uważa się datę uznania rachunku bankowego
Zamawiającego.
3. Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie gwarancji i
poręczeń:
- nie budzące wątpliwości, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela
do zapłaty beneficjentowi /wierzycielowi (Zamawiającemu t.j.) należności, w
przypadku gdy:
3.1. zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) w odpowiedzi na
wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów o
których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to
z przyczyn nieleżących po jego stronie,
3.2. oferta zleceniodawcy / dłużnika
(Wykonawcy) została wybrana, a: 3.2.1. zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca)
odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie;
3.2.2. zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) nie wniósł
wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3.2.3. zawarcie umowy
w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po
stronie zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy).
- zobowiązanie gwaranta /
poręczyciela winno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie
beneficjenta / wierzyciela (Zamawiającego).
- gwarancja / poręczenie winny
spełniać wymogi określone we właściwych przepisach.
Powyższe warunki muszą
wynikać z gwarancji lub poręczenia.
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia
zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny oferty (wraz z
podatkiem VAT), przed zawarciem umowy.
Zabezpieczenie należy wnieść w
formie:
- przelewem na rachunek Zamawiającego: ING Bank Śląski Spółka
Akcyjna o/Katowice, nr rachunku: 74 1050 1214 1000 0007 0000 7909 lub
- w
poręczeniach bankowych lub
- w poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej (zobowiązanie pieniężne) lub
- w gwarancjach
bankowych lub
- w gwarancjach ubezpieczeniowych lub
- poręczeniach
udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia
9 blistopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(Dz. U. 2007, Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
Zamawiający nie wyraża zgody na
wnoszenie zabezpieczenia w innej formie.
Wymagania dotyczące zabezpieczenia
należytego wykonania umowy w formie gwarancji i poręczeń:
- nie budzące
wątpliwości, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty beneficjentowi/
wierzycielowi (Zamawiającemu ) należności, w przypadku niewykonania lub
nienależytego wykonania przez zleceniodawcę/dłużnika (Wykonawcę) postanowień
umowy, zawartej w skutek przeprowadzenia niniejszego postępowania, w
szczególności termin obowiązywania gwarancji lub poręczenia winien pokrywać się
z terminem obowiązywania umowy, tj. obejmować okres: od daty zawarcia umowy, do
dnia zwrotu/zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania po upływie terminu
rękojmi (zwrot/zwolnienie nastąpi ciągu 14 dni od daty upływu terminu rękojmi),
zgodnie z postanowieniami wzoru umowy.
- zobowiązanie gwaranta/poręczyciela
winno być: nieodwołalne, bezwarunkowe, płatne na pierwsze żądanie
beneficjenta/wierzyciela (Zamawiającego) oraz obejmować roszczenia Zamawiającego
wynikające z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, w tym kary
umowne,
- gwarancja/poręczenie winny spełniać wymogi określone we właściwych
przepisach.
Powyższe warunki muszą wynikać z gwarancji lub poręczenia.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia powyższego warunku odbędzie się na zasadzie
spełnia/niespełnia.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na
podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu opisanego w części III pkt 2.1 SIWZ.
W przypadku Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powyższy warunek muszą
spełniać Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku
łącznie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania spełniania warunku dotyczącego posiadania wiedzy i
doświadczenia, Wykonawca winien wykazać, iż posiada doświadczenie w
wykonaniu, co najmniej dwóch robót budowlanych, z których każda polegała na
wykonaniu robót ogólnobudowlanych wraz z remontem/modernizacją/wymianą
instalacji sanitarnych i elektrycznych, o wartości co najmniej 120 000,00 zł
(z VAT) (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych) każda, w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
Ocena spełnienia
powyższego warunku odbędzie się na zasadzie spełnia/niespełnia.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego
oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu opisanego w części
III pkt 2.1 SIWZ oraz dokumentów opisanych w części III pkt. 2.2 SIWZ.
W
przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
powyższy warunek muszą spełniać Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać
spełnienie danego warunku łącznie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia powyższego warunku odbędzie się na zasadzie
spełnia/niespełnia.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na
podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu opisanego w części III pkt 2.1 SIWZ.
W przypadku Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powyższy warunek muszą
spełniać Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku
łącznie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia Wykonawca winien wykazać, iż dysponuje następującymi
osobami:
a) Kierownik budowy - co najmniej jedna osoba, posiadającą:
- uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie do kierowania robotami w specjalności
konstrukcyjno-budowlanej wraz z aktualną przynależnością do właściwej Izby
Inżynierów Budownictwa oraz
b) Kierownik robót - co najmniej jedna
osoba, posiadającą:
- uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych
funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i
kanalizacyjnych wraz z aktualną przynależnością do właściwej Izby Inżynierów
Budownictwa oraz
c) Kierownik robót - co najmniej jedną osoba,
posiadająca:
- uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych wraz z aktualną przynależnością do właściwej Izby
Inżynierów Budownictwa.
Ocena spełnienia powyższego warunku odbędzie się
na zasadzie spełnia/niespełnia.
Zamawiający dokona oceny spełniania
warunku na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu opisanego w części III pkt 2.1 SIWZ oraz dokumentów opisanych w
części III pkt. 2.3 i pkt. 2.4 SIWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia, powyższy warunek muszą spełniać
Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku
łącznie.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia powyższego warunku odbędzie się na zasadzie
spełnia/niespełnia.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na
podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu opisanego w części III pkt 2.1 SIWZ.
W przypadku Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powyższy warunek muszą
spełniać Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku
łącznie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania
art.144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych i pod
rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu
przez obie Strony.
2. Zmiana umowy, o której mowa wyżej, może nastąpić
wyłącznie w przypadkach:
a) konieczności przesunięcia terminów umownych,
jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było
przewidzieć w chwili zawierania umowy i nie wynika z winy Wykonawcy,
b)
konieczności przesunięcia terminów umownych, jeśli konieczność ta nastąpiła na
skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego (np. nieudostępnienie
frontu robót przez Zamawiającego).
c) konieczności wykonania robót tzw.
zamiennych.
d) ewentualnej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu
zamówienia, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby co najmniej takich samych
właściwości (kwalifikacji), pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania
czynności/pełnienia funkcji.
e) ewentualnej zmiany podwykonawców, z
zastrzeżeniem posiadania przez tych podwykonawców co najmniej takich samych
właściwości (kwalifikacji), pod rygorem niedopuszczenia podwykonawców do
wykonywania robót.
f) zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej
realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, z
zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne, do
realizacji danej części zamówienia.
g) zmiany powszechnie obowiązujących
przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy,
3. Ewentualna
zmiana osoby, o której mowa w § 5ust. 2 wzoru umowy wymaga pisemnej notyfikacji
ze strony Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.us.edu.pl
Specyfikację
istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień
Publicznych, Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, ul. Bankowa 12 p. 69 IIIp.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.04.2010 godzina 09:30, miejsce: Dział Zamówień Publicznych, Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, ul. Bankowa 12 p. 69 IIIp.
IV.4.5) Termin związania ofertą: do 18.05.2010.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie