Katowice: Świadczenie usług pralniczych dla Jednostek Uniwersytetu Śląskeigo
Numer ogłoszenia: 66152 - 2012; data zamieszczenia: 05.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług pralniczych dla Jednostek Uniwersytetu Śląskeigo.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne świadczenie usług pralniczych dla jednostek Uniwersytetu Śląskiego (wymienionych w pkt 3 poniżej), polegających w szczególności na: praniu lub czyszczeniu pełnego asortymentu, wymienionego w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 2 do SIWZ), wraz z usługą odbioru i dowozu pobranego asortymentu z i do odpowiednich jednostek Zamawiającego. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku nr 2 do niniejszej Specyfikacji. 3. Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych, zgodnie z poniższym podziałem: Część A: Jednostki Zamawiającego, objęte zamówieniem: Osiedle Akademickie, ul. Studencka 15-22, 40-753 Katowice - Ligota, Dom Asystenta nr 3, ul. Paderewskiego 32, 40-282 Katowice; Ośrodek Dydaktyczny - Pokoje Gościnne, ul. 75 Pułku Piechoty 1, 41-500 Chorzów; Osiedle Akademickie, ul. Lwowska 8, 41-205 Sosnowiec. Część B: Jednostki Zamawiającego, objęte zamówieniem: Wydział Filologiczny, Sosnowiec, ul. gen. Stefana Grota Roweckiego 5; Wydział Informatyki i Nauki o Materiałach, ul. Żytnia 12, Będzińska 39, ul Śnieżna 2; 41-200 Sosnowiec; Wydział Nauk o Ziemi, ul. Będzińska 60, 41-200 Sosnowiec; Instytut Chemii, ul. Szkolna 9, 40-006 Katowice; Rektorat, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice; Wydział Biologii i Ochrony Środowiska, ul. Bankowa 9, Katowice; Wydział Biologii i Ochrony Środowiska, ul. Jagiellońska 28, Katowice; Wydział Prawa i Administracji, ul. Bankowa 11 B, 40-007 Katowice; Wydział Nauk Społecznych, ul. Bankowa 11, 40-007 Katowice; Instytut Fizyki, ul. Uniwersytecka 4, 40-007 Katowice. Część C: Jednostki Zamawiającego objęte zamówieniem: Zajazd Academikus, ul. Paderewskiego 6, 43-400 Cieszyn; Osiedle Akademickie w Cieszynie: DSN, ul. Niemcewicza 8, DS. UŚKA, ul. Bielska 66, DS. Cieszko, ul. Bielska 64 4. Termin wykonywania zamówienia: usługa świadczona będzie według bieżących potrzeb Zamawiającego w terminie od dnia 01.06.2012r. do dnia 31.12.2014r., lub do wyczerpania kwoty, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia , w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi wcześniej. 5. Szczegółowe informacje dotyczące sposobu realizacji usługi: a) Usługi pralnicze winny być świadczone z należytą starannością, tj. cały asortyment przeznaczony do prania winien być: dobrze uprany, dobrze wysuszony (bez oznak wilgoci), dobrze wykrochmalony (pranie nie łamiące się), dobrze wymaglowany (równo naciągnięte, bez załamań), nie popalony, nie zażółcony, bez wprasowanych guzików. b) Usługi pralnicze świadczone będą na podstawie telefonicznych lub faksowych lub mailowych zgłoszeń dokonywanych przez kierowników poszczególnych jednostek lub upoważnione do tego osoby. Każdorazowy odbiór asortymentu następować będzie na podstawie potwierdzenia odbioru, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do wzoru umowy (załącznik nr 3 do SIWZ). c) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie każdorazowej partii prania od momentu jej odebrania z siedziby Zamawiającego do momentu zwrotu w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. W przypadku uszkodzenia przez Wykonawcę powierzonego mu asortymentu, (rozprucia, rozerwania, oderwania guzików), dokonuje on ich naprawy na własny koszt. W przypadku utraty lub nieodwracalnego uszkodzenia, Wykonawca zobowiązany jest odtworzyć pełen komplet asortymentowy na własny koszt. Wykonawca może na własny koszt oznaczyć (oznakować) asortyment Zamawiającego w celu odróżnienia go od innego, z zastrzeżeniem iż uzyska on zgodę od osoby upoważnionej po stronie jednostki Zamawiającego na zaproponowany sposób oznaczenia. d) Odbiór i zwrot całej partii asortymentu winien odbywać się w godzinach pracy obowiązujących w Uniwersytecie Śląskim tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.30 - 15.30, chyba że Strony ustalą inaczej. Pranie winno być posegregowane wg asortymentu. e) Termin reakcji na bieżące potrzeby Zamawiającego - max 2 dni. Przez termin reakcji na bieżące potrzeby Zamawiający rozumie czas od telefonicznego lub faksowego lub mailowego zgłoszenia do momentu przyjazdu Wykonawcy we skazane miejsce po asortyment przeznaczony do prania. f) Przez termin realizacji jednorazowego zlecenia Zamawiający rozumie czas od odbioru asortymentu do momentu jego zwrotu w to samo miejsce i w tej samej ilości jaka została pobrana. Wymagane terminy realizacji jednorazowego zlecenia określono w załączniku nr 2 do SIWZ. g) Faktury za wykonane świadczenia będą wystawiane do każdego zlecenia osobno z uwzględnieniem podziału na jednostki. Faktury będą wystawiane niezwłocznie po wykonaniu usługi i przekazywane w oryginale jednostce, której dotyczy. Protokół z wykonania usługi stanowi podstawę do wystawienia faktury. Z wynagrodzenia (faktury) Zamawiający może odliczyć ewentualne kary umowne. h) Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia cen jednostkowych wskazanych w umowie oraz wartości umowy. i) Wykonawca zapewnia transport do realizacji przedmiotu zamówienia; j) Asortyment jednorazowej partii prania oraz jego ilości będą określane przez Zamawiającego w każdym zleceniu z tym, że ilości maksymalne prania w jednorazowym zleceniu, średnie ilości prania w miesiącu oraz maksymalną ilość prania w miesiącu Zamawiający określił w załączniku nr 2 do niniejszej SIWZ. 6. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców. W przypadku korzystania z podwykonawców w ofercie należy wskazać część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (załącznik nr 4 do SIWZ). 7. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówienia uzupełniającego. 8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 9. Rozliczenia finansowe dokonywane między Zamawiającym, a Wykonawcą dokonywane będą w polskich złotych (PLN). 10. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej, ani ustanawiać dynamicznego systemu zakupów. 11. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 12. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 13. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% zatrudnionych stanowią osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych lub właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.31.00.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.06.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Informacja o działalności gospodarczej wygenerowana z Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej (CEIDG) - składa Wykonawca będący osoba fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (zalecane dla ułatwienia identyfikacji Wykonawcy) - Wydruk ze strony internetowej CEIDG 2) Pełnomocnictwo - wymagane jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta, nawet jeżeli jest on ujawniony w dokumencie rejestrowym), a także w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (zgodnie z rozdz. II pkt 6 niniejszej SIWZ). W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę - Oryginał lub czytelna wyraźna kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez mocodawcę lub notariusza

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony. 2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, wyłącznie w sytuacji: 1) konieczność zmiany miejsca realizacji zamówienia jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego lub okoliczności, za które Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności (siła wyższa). 2) zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne, do realizacji danej części zamówienia; 3) ewentualnej zmiany podwykonawców, z zastrzeżeniem posiadania przez tych podwykonawców co najmniej takich samych właściwości, kwalifikacji (dotyczy przypadku, w którym Wykonawca posługuje się potencjałem podwykonawców), 4) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, 5) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia kwoty z podatkiem VAT, o której mowa w § 1 ust. 5 i § 7 ust. 3 wzoru umowy. 6) w sytuacji zmiany ceny jednostkowych w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą - na pisemny wniosek jednej ze Stron, 7) zmiany danych Wykonawcy, w szczególności takich jak: zmiana nazwy i siedziby, zmiana numeru konta bankowego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.us.edu.pl/zamowienia-publiczne/1/u/1
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Śląski Dział Zamówień Publicznych ul. Bankowa 12 40-007 Katowice pokój 69.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.03.2012 godzina 11:30, miejsce: Uniwersytet Śląski Dział Zamówień Publicznych ul. Bankowa 12 40-007 Katowice pokój 69.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część A: Świadczenie usług pralniczych.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część B: Świadczenie usług pralnicznych.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Część C: Świadczenie usług pralniczych.