Katowice: DOSTAWA URZĄDZEŃ LABORATORYJNYCH KONTROLNO-POMIAROWYCH
Numer ogłoszenia: 475736 - 2012; data zamieszczenia: 27.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: DOSTAWA URZĄDZEŃ LABORATORYJNYCH KONTROLNO-POMIAROWYCH.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń laboratoryjnych kontrolno-pomiarowych. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych zgodnie z poniższym podziałem: Część A: Urządzenie do standardowego automatycznego określania napięcia powierzchniowego i międzyfazowego oraz kąta zwilżania i swobodnej energii powierzchniowej przy pomocy analizy kształtu kropli - opis przedmiotu zamówienia zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ; Część B System do badań termowizyjnych - opis przedmiotu zamówienia zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ; Część C Multimetr - opis przedmiotu zamówienia zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ; Część D Konduktometr - opis przedmiotu zamówienia zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ; Część E Programowalny zasilacz laboratoryjny - opis przedmiotu zamówienia zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ; Część F Zasilacz laboratoryjny wysokonapięciowy - opis przedmiotu zamówienia zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ; Część G Wzmacniacz spektrometryczny - opis przedmiotu zamówienia zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ; Część H Elektrometr programowalny z wbudowanym źródłem napięcia - opis przedmiotu zamówienia zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ. 3. Szczegółowy opis techniczny przedmiotu zamówienia zawierający minimalne wymagane parametry techniczne zamawianych urządzeń zawarto w załączniku nr 2, stanowiącym integralną część siwz. 4. Zakres zamówienia: Część A: dostawa urządzenia do Zamawiającego, rozładunek, instalacja i wstępne szkolenie użytkownika; Część B: dostawa urządzenia do Zamawiającego, rozładunek, instalacja i szkolenie personelu (3 osoby w zakresie pełnej obsługi sprzętu i oprogramowania oraz analizy wyników); Część C: dostawa urządzenia do Zamawiającego wraz z rozładunkiem urządzenia; Część D: dostawa urządzenia do Zamawiającego wraz z rozładunkiem urządzenia; Część E: dostawa urządzenia do Zamawiającego wraz z rozładunkiem urządzenia; Część F: dostawa urządzenia do Zamawiającego wraz z rozładunkiem urządzenia; Część G: dostawa urządzenia do Zamawiającego wraz z rozładunkiem urządzenia; Część H: dostawa urządzenia do Zamawiającego wraz z rozładunkiem urządzenia. 5. Szczegółowe wymagania dotyczące przedmiotu i realizacji zamówienia: 1) Urządzenia winny być fabrycznie nowe, pochodzić z bieżącej produkcji, posiadać stosowne certyfikaty i aprobaty dopuszczające je do sprzedaży i użytkowania na terenie RP; 2) Wykonawca jest zobowiązany zapewnić serwis techniczny w okresie gwarancji; 3) Termin płatności faktury: 14 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT. 6. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Za równoważne Zamawiający uzna urządzenie, którego parametry techniczne i funkcjonalne oraz standardy jakościowe będą takie same lub lepsze w stosunku do urządzenia opisanego przez Zamawiającego. Podane w załączniku nr 2 do niniejszej siwz nazwy urządzeń, należy traktować tylko przykładowo w celu lepszej orientacji Wykonawców co do jakości zamawianego urządzenia. Użycie znaków towarowych jest uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą innych dostatecznie dokładnych określeń. Wszelkie nazwy towarowe w opisie przedmiotu zamówienia należy odczytywać ze wskazaniem lub równoważne. Ponieważ urządzenie opisane w zakresie części B, ma stanowić doposażenie sprzętu posiadanego przez Zamawiającego, tj. kamery termowizyjnej TheromVission A-40 produkcji Automation Technology, zaoferowane urządzenie wraz z oprogramowaniem musi być w pełni kompatybilne ze wskazanym sprzętem, tzn. musi bezbłędnie z współpracować z kamerą do której jest przeznaczone, nie powodując żadnych zakłóceń w pracy, ani zakłóceń wyników badań naukowych; podłączenie urządzenia nie może spowodować utraty gwarancji producenta urządzenia z którym będzie współpracować. 7. Wymagany termin realizacji zamówienia: Część A: do 4 tygodni od daty zawarcia umowy Część B: do 8 tygodni od daty zawarcia umowy Część C: do 6 tygodni od daty zawarcia umowy Część D: do 4 tygodni od daty zawarcia umowy Część E: do 6 tygodni od daty zawarcia umowy Część F: do 4 tygodni od daty zawarcia umowy Część G: do 4 tygodni od daty zawarcia umowy Część H: do 12 tygodni od daty zawarcia umowy 8. Adres dostawy: Część A: Uniwersytet Śląski, Wydział Matematyki, Fizyki i Chemii, Instytut Chemii, Zakład Chemii Fizycznej, ul. Bankowa 14, 40-007 Katowice; Część B: Uniwersytet Śląski, Wydział Matematyki, Fizyki i Chemii, Instytut Fizyki, Zakład Fizyki Medycznej, ul. Uniwersytecka 4, 40-007 Katowice; Część C: Uniwersytet Śląski Wydział Informatyki i Nauki o Materiałach, Zakład Elektroceramiki Funkcjonalnej, ul. Śnieżna 2, 41-200 Sosnowiec; Część D: Uniwersytet Śląski, Wydział Biologii, Katedra Hydrobiologii, ul. Bankowa 9, 40-007 Katowice; Część E: Uniwersytet Śląski Wydział Informatyki i Nauki o Materiałach, Zakład Elektroceramiki Funkcjonalnej, ul. Śnieżna 2, 41-200 Sosnowiec; Część F: Uniwersytet Śląski Wydział Informatyki i Nauki o Materiałach, Zakład Elektroceramiki Funkcjonalnej, ul. Śnieżna 2, 41-200 Sosnowiec; Część G: Uniwersytet Śląski, Wydział Matematyki, Fizyki i Chemii, Instytut Fizyki, Zakład Fizyki Jądrowej i Jej Zastosowań, ul. Uniwersytecka 4, 40-007 Katowice; Część H: Uniwersytet Śląski Wydział Matematyki, Fizyki i Chemii, Instytut Fizyki Zakład Fizyki Kryształów, ul. Uniwersytecka 4, 40-007 Katowice. 9. Wymagana gwarancja: - w zakresie części A, B, C, E, F, G, H - nie mniej niż 12 miesięcy - w zakresie części D - nie mniej niż 3 lata na miernik, 2 lata na kable. Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się w dacie podpisania protokołu odbioru. 10. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców. W przypadku korzystania z podwykonawców w ofercie należy wskazać część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (załącznik nr 4 do SIWZ) 11. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających. 12. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 13. Rozliczenia finansowe dokonywane między Zamawiającym, a Wykonawcą dokonywane będą w polskich złotych (PLN). 14. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 15. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 16. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 17. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 18. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienia publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% zatrudnionych stanowią osoby niepełnosprawne..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.50.00.00-0, 38.41.00.00-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w postępowaniu.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Informacja o działalności gospodarczej wygenerowana z Centralnej Ewidencji I Informacji Działalności Gospodarczej - składa Wykonawca będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (zalecane dla ułatwienia identyfikacji Wykonawcy). Forma dokumentu: Wydruk ze strony internetowej CEIDG; 2) Pełnomocnictwo - wymagane jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta, nawet jeżeli jest on ujawniony w dokumencie rejestrowym), a także w przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (zgodnie z rozdz. II pkt 5 SIWZ) W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia pełnomicnictwa przez Wykonawcę. Forma dokumentu: Oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez mocodawcę lub notariusza.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony. 2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, wyłącznie w sytuacji: 1) zmiany terminu realizacji zamówienia, w sytuacji uzasadnionej, gdy brak możliwości dochowania pierwotnego terminu wynika z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, np. siła wyższa; Wykonawca na piśmie przedstawi okoliczności uniemożliwiające dochowanie terminu wynikającego z oferty, 2) zmiany terminu realizacji zamówienia, w sytuacji gdy brak możliwości dochowania pierwotnego terminu wynika z okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, 3) ewentualnej zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców lub zmiany zakresu zamówienia powierzonego podwykonawcom, 4) zakończenia serii produkcyjnej danego modelu urządzenia oraz rozpoczęcia produkcji urządzenia o parametrach technicznych takich samych lub lepszych od opisanych przez Zamawiającego w dokumentacji postępowania DZP.381.170.2012.DW, 5) zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego, tzn. na cenę niższą, na pisemny wniosek jednej ze Stron, 6) wydłużenia terminu gwarancji w sytuacji przedłużenia jej przez producenta urządzenia lub Wykonawcę, 7) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zmiany kwoty o której mowa w § 4 ust. 1 wzoru umowy, 8) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz umowy o dofinansowanie w zakresie mającym wpływ na realizację umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.us.edu.pl/zamowienia-publiczne/1/d/1
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice pokój 69.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.12.2012 godzina 10:30, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice pokój 69.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5. 3. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy. 4. W niniejszym postepowaniu odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności: a. opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, b. wykluczenia odwołującego z postepowania, c. odrzucenia oferty odwołującego. 5. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. 6. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. 7. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 8. Odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, albo w terminie 10 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób 9. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej. 10. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt. 8 i 9 wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. 11. Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 12. W przypadku uznania zasadności przekazanej informacji Zamawiajacy powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym wykonawców w sposób przewidziany w ustawie dla tej czynności. 13.Na czynności, o których mowa w pkt. 12 powyżej nie przysługuje odwołanie, z zastrzeżeniem art. 180 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 14.Zapisy rozdziału VII pkt 9 SIWZ stosuje się odpowiednio..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część A: Urządzenie do standardowego automatycznego określania napięcia powierzchniowego i międzyfazowego oraz kąta zwilżania i swobodnej energii powierzchniowej przy pomocy analizy kształtu kropli.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część B: System do badań termowizyjnych.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Część C: Multimetr.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Część D: KONDUKTOMETR..


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Część E: Programowalny zasilacz laboratoryjny.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Część F: Zasilacz laboratoryjny wysokonapięciowy.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Część G: Wzmacniacz spektrometryczny..


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Część H: Elektrometr programowalny z wbudowanym źródłem napięcia..