Katowice: Roboty elewacyjne, wraz z wymianą stolarki
okiennej PCV i drewnianej w obiekcie Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska,
zlokalizowanym przy ul. Jagiellońskiej 26/28 w Katowicach
Numer
ogłoszenia: 44139 - 2010; data zamieszczenia: 01.03.2010
OGŁOSZENIE O
ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 3592048, faks 032 3592048.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty elewacyjne, wraz z wymianą stolarki okiennej PCV i drewnianej w obiekcie Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska, zlokalizowanym przy ul. Jagiellońskiej 26/28 w Katowicach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia są: Roboty elewacyjne, wraz z wymianą stolarki
okiennej PCV i drewnianej w obiekcie Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska,
zlokalizowanym przy ul. Jagiellońskiej 26/28 w Katowicach.
2. Zamawiający
informuje, iż w/w obiekt wpisany jest do Rejestru Zabytków województwa
śląskiego.
3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
4.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w: Specyfikacji technicznej
wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 2a, Opis wykonania witraży
2b, Przedmiarach robót - załączniki nr 2c-2e oraz rysunkach - załączniki nr
2f-2h, które stanowią integralną część SIWZ.
5. Zamawiający dopuszcza
składanie ofert równoważnych.
6. Wymagany, nieprzekraczalny termin
realizacji: do 14.05.2010r.
7. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji
zamówienia z udziałem podwykonawców.
8. Zamawiający nie dopuszcza składania
ofert wariantowych.
9. Rozliczenia finansowe dokonywane między Zamawiającym
a Wykonawcą dokonywane będą w polskich złotych (PLN).
10. Zamawiający nie
przewiduje możliwości udzielenia zamówienia uzupełniającego.
11. Zamawiający
nie zamierza zawierać umowy ramowej ani ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
12. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
13. Zamawiający
nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00-1, 45.41.00.00-1, 45.42.11.25-6, 45.26.25.20-2, 45.44.21.20-4, 45.42.11.41-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 14.05.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest
wniesienie wadium w wysokości:
7.500,00 PLN (słownie: siedem tysięcy pięćset
złotych PLN 00/100).
- przelewem na rachunek Zamawiającego :
Bank Śląski
Spółka Akcyjna o/Katowice, nr rachunku: 29 1050 1214 1000 0022 0331 4816 lub
- w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
pieniężnym lub
- w gwarancjach bankowych lub
- w gwarancjach
ubezpieczeniowych lub
- w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których
mowa w art. 6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu
Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn.
zm.).
Za datę wniesienia wadium przelewem uważa się datę uznania rachunku
bankowego Zamawiającego.
Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie
gwarancji i poręczeń:
- nie budzące wątpliwości, zobowiązanie gwaranta lub
poręczyciela do zapłaty beneficjentowi /wierzycielowi (Zamawiającemu t.j.)
należności, w przypadku gdy:
1. zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) w
odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy Pzp, nie złożył
dokumentów o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni,
że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,
2. oferta zleceniodawcy
/ dłużnika (Wykonawcy) została wybrana, a:
2.1 zleceniodawca / dłużnik
(Wykonawca) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na
warunkach określonych w ofercie;
2.2 zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) nie
wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
2.3 zawarcie
umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących
po stronie zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy).
- zobowiązanie gwaranta /
poręczyciela winno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie
beneficjenta / wierzyciela (Zamawiającego).
- gwarancja / poręczenie winny
spełniać wymogi określone we właściwych przepisach.
Powyższe warunki muszą
wynikać z gwarancji lub poręczenia.
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia
zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny oferty (wraz z
podatkiem VAT). Zabezpieczenie należy wnieść w formie: -przelewem na rachunek
Zamawiającego:
ING Bank Śląski Spółka Akcyjna o/Katowice, nr rachunku: 74
1050 1214 1000 0007 0000 7909 lub
- w poręczeniach bankowych lub
- w
poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (zobowiązanie
pieniężne) lub
- w gwarancjach bankowych lub
- w gwarancjach
ubezpieczeniowych lub
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których
mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu
Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn.
zm.).
Zamawiający nie wyraża zgody na wnoszenie zabezpieczenia w innej
formie.
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy w
formie gwarancji i poręczeń:
- nie budzące wątpliwości, zobowiązanie
gwaranta lub poręczyciela do zapłaty beneficjentowi/ wierzycielowi
(Zamawiającemu ) należności, w przypadku niewykonania lub nienależytego
wykonania przez zleceniodawcę/dłużnika (Wykonawcę) postanowień umowy, zawartej w
skutek przeprowadzenia niniejszego postępowania,w szczególności termin
obowiązywania gwarancji lub poręczenia winien pokrywać się z terminem
obowiązywania umowy, tj. obejmować okres: od daty zawarcia umowy, do dnia
zwrotu/zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania po upływie terminu rękojmi
(zwrot/zwolnienie nastąpi ciągu 14 dni od daty upływu terminu rękojmi), zgodnie
z postanowieniami wzoru umowy (§2ust.5 w związku z §9 ust.2 wzoru umowy).
-
zobowiązanie gwaranta/poręczyciela winno być: nieodwołalne, bezwarunkowe, płatne
na pierwsze żądanie beneficjenta/wierzyciela (Zamawiającego) oraz obejmować
roszczenia Zamawiającego wynikające z tytułu niewykonania lub nienależytego
wykonania umowy, w tym kary umowne,
- gwarancja/poręczenie winny spełniać
wymogi określone we właściwych przepisach.
Powyższe warunki muszą wynikać z
gwarancji lub poręczenia.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia powyższego warunku odbędzie się na zasadzie
spełnia/niespełnia.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na
podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu opisanego w cz. III pkt 2.1 SIWZ
W przypadku Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powyższy warunek muszą
spełniać Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku
łącznie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania spełniania warunku dotyczącego posiadania wiedzy i
doświadczenia, Wykonawca winien wykazać, iż posiada doświadczenie w
wykonaniu, co najmniej trzech robót budowlanych, z których każda polegała na
wykonaniu remontu/modernizacji elewacji wraz z wymianą stolarki okiennej w
obiekcie zabytkowym, o wartości co najmniej 300 000,00 zł (z VAT) (słownie:
trzysta tysięcy złotych) każda, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie.
Ocena spełnienia powyższych warunków odbędzie
się na zasadzie spełnia/niespełnia. Zamawiający dokona oceny spełniania
warunku na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu opisanego w cz. III pkt. 2.1 SIWZ oraz dokumentów opisanych w
części III pkt 2.2. SIWZ
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia, powyższy warunek muszą spełniać Wykonawcy w
taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia powyższych warunków odbędzie się na zasadzie
spełnia/niespełnia.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na
podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu opisanego w częśći III pkt 2.1 SIWZ
W przypadku Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powyższy warunek muszą
spełniać Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku
łącznie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia Wykonawca winien wykazać, iż dysponuje następującymi
osobami:
- Kierownik Budowy - co najmniej jedna osoba, posiadająca:
a) uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie do kierowania robotami w specjalności
konstrukcyjno-budowlanej wraz z aktualną przynależnością do właściwej Izby
Inżynierów Budownictwa oraz
b) kwalifikacje w zakresie kierowania
robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych, udokumentowane stosownym
dokumentem wydanym przez organ uprawniony.
Ocena spełnienia powyższych
warunków odbędzie się na zasadzie spełnia/niespełnia.
Zamawiający dokona
oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu opisanego w części III pkt 2.1 SIWZ oraz
oświadczeń i dokumentów opisanych w części III pkt. 2.3, 2.4 SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia powyższych warunków odbędzie się na zasadzie
spełnia/niespełnia.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na
podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu opisanego w części III pkt 2.1 SIWZ
W przypadku Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powyższy warunek muszą
spełniać Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku
łącznie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Oświadczenie zawierające informację o miejscu składowania gruzu oraz podmiocie przewożącym i składującym gruz.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania
art.144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych i pod
rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu
przez obie Strony.
2. Zmiana umowy, o której mowa wyżej, może nastąpić
wyłącznie w przypadkach:
a) konieczności przesunięcia terminów umownych,
jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było
przewidzieć w chwili zawierania umowy i nie wynika z winy Wykonawcy,
b)
konieczności przesunięcia terminów umownych, jeśli konieczność ta nastąpiła na
skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego (np. nieudostępnienie
frontu robót przez Zamawiającego związane z prowadzeniem prac w budynku
czynnym).
c) konieczności wykonania robót tzw. zamiennych wpływających na
zmianę cen poszczególnych pozycji kosztorysowych.
d) ewentualnej zmiany osób
uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem posiadania przez te
osoby co najmniej takich samych właściwości (kwalifikacji), pod rygorem
niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności/pełnienia funkcji.
e)
ewentualnej zmiany podwykonawców, z zastrzeżeniem posiadania przez tych
podwykonawców co najmniej takich samych właściwości (kwalifikacji), pod rygorem
niedopuszczenia podwykonawców do wykonywania robót.
f) zmiany sposobu
realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z
udziałem podwykonawców, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać
właściwości niezbędne, do realizacji danej części zamówienia oraz właściwości, w
zakresie jaki wymagany był dla Wykonawcy, a dotyczące braku podstaw do
wykluczenia z postępowania.
g) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów
prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.us.edu.pl
Specyfikację
istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień
Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, Katowice ul. Bankowa 12 p.69 IIIp.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.03.2010 godzina 09:30, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, Katowice ul. Bankowa 12 p.69 IIIp.
IV.4.5) Termin związania ofertą: do 14.04.2010.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie