Katowice: DOSTAWA ARTYKUŁÓW BIUROWYCH, nr rej.: DZP.381.126.2013.DW
Numer ogłoszenia: 417318 - 2013; data zamieszczenia: 14.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: DOSTAWA ARTYKUŁÓW BIUROWYCH, nr rej.: DZP.381.126.2013.DW.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa artykułów biurowych zwanych dalej artykułami.
2.Wymagane parametry oraz szczegółowy opis zostały określone w Załączniku nr 2 do SIWZ ( Opis przedmiotu zamówienia) będącym integralną częścią SIWZ.
3.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
4.Oferowane artykuły muszą być fabrycznie nowe i nie używane, pochodzić z bieżącej produkcji ( tj. data produkcji nie może być wcześniejsza niż 12 miesięcy przed datą złożenia oferty przez Wykonawcę), posiadać stosowne certyfikaty i aprobaty dopuszczające do sprzedaży i użytkowania na terenie RP.
5.Zakres zamówienia obejmuje:
1)Wybrany w wyniku niniejszego postępowania Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć na swój koszt oraz na swoją odpowiedzialność artykuły, o których mowa w rozdz. I, ust.1 SIWZ do miejsca właściwego wskazanego w SIWZ w rozdz. I ust. 8- dokonać ich wniesienia oraz rozładowania.
2)Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć artykuły w taki sposób, by nie uległy uszkodzeniom podczas transportu i zobowiązuje się wykonać dostawę w oryginalnych opakowaniach (paczkach, od producenta) zgodnych asortymentowo jak i ilościowo z ofertą Wykonawcy (na adres wskazany w ust 8, rozdz. I SIWZ - miejsce dostawy) z protokołem odbioru zgodnym z umową.
3)Artykuły muszą być pakowane wg danego numeru indeksu i oznaczone tymże numerem. Wykonawca wystawi pojedyncze faktury VAT przyporządkowane do odpowiedniego nr indeksu.
6.Wymagany minimalny termin gwarancji na oferowane artykuły min. 12 miesięcy.
7.Wymagany termin realizacji zamówienia: 21 dni od daty zawarcia umowy.
8.Miejsce dostawy: Wykonawca dostarczy artykuły do siedziby Zamawiającego pod adres : Uniwersytet Śląski , Dział Logistyki, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pokój 420.
9.Wymaga się aby Wykonawca poinformował Zamawiającego o terminie dostawy na 2 dni wcześniej.
10.Dostawa może nastąpić wyłącznie w godzinach od 0800 do 1200 w dni pracujące.
11.Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców. W przypadku korzystania z podwykonawców w ofercie należy wskazać część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (Załącznik nr 4 do SIWZ).
12.Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
13.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
14.Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych o parametrach nie gorszych niż podane w SIWZ. Za równoważne Zamawiający uzna artykuły, których parametry techniczne i funkcjonalne oraz standardy jakościowe będą takie same lub lepsze w stosunku do artykułów opisanych przez Zamawiającego. Wpisanie znaków towarowych (nazw) jest uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą innych dostatecznie dokładnych określeń. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia podane są wskazania określonego typu artykułów oznacza to, że Zamawiający wymaga, aby oferowane produkty wykonane były pod względem jakościowym i technicznym, w taki sposób jak przykładowe (wzorcowe) i wskazane w SIWZ. Wszelkie wskazania określonego typu artykułów należy traktować jako przykładowe i pomocnicze.
15.Rozliczenia finansowe dokonywane między Zamawiającym, a Wykonawcą dokonywane będą w polskich złotych (PLN).
16.Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
17.Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
18.Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
19.Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
20.Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% zatrudnionych stanowią osoby niepełnosprawne..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.00.00-7, 30.19.76.30-1, 30.19.20.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 21.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust.1 pkt. 1 SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust.1 pkt. 1 SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust.1 pkt. 1 SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust.1 pkt. 1 SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust.1 pkt. 1 SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Pełnomocnictwo - wymagane, jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta) nawet, jeżeli jest on ujawniony w dokumencie rejestrowym. W razie wątpliwości, co do ważności lub zakresu posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę. ORYGINAŁ LUB KOPIA poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana zawartej umowy (Aneks).
1.Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art.144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2.Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy wyłącznie w sytuacji:
1)zakończenia serii produkcyjnej danego artykułu biurowego oraz rozpoczęcia produkcji artykułu o równych lub lepszych parametrach technicznych,
2)zmiany terminu dostawy, w sytuacji uzasadnionej, gdy brak możliwości dochowania pierwotnego terminu wynika z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, np. siła wyższa; Wykonawca na piśmie przedstawi okoliczności uniemożliwiające dochowanie terminu wynikającego z oferty,
3)zmiany terminu dostawy, w sytuacji gdy brak możliwości dochowania pierwotnego terminu wynika z okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
4)zmiany miejsca dostawy, w sytuacji gdy brak możliwości dostarczenia artykułów biurowych w miejsce pierwotnie wskazane przez Zamawiającego wynika z okoliczności leżących po stronie Zamawiającego lub z przyczyn przez niego niezawinionych np. siła wyższa,
5)wydłużenia terminu gwarancji w sytuacji przedłużenia jej przez producenta artykułów/Wykonawcę,
6)ewentualnej zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, zmiany zakresu zamówienia powierzonego podwykonawcom,
7)zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą - na pisemny wniosek jednej ze Stron,
8)przypadku ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy, polegającej na zmianie stawek podatkowych obowiązujących w umowie zgodnie z obowiązującymi przepisami; wartość umowy nie ulegnie zwiększeniu,
9)w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.us.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytat Śląski, Dział Zamówień Publicznych, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.10.2013 godzina 09:30, miejsce: Uniwersytat Śląski, Dział Zamówień Publicznych, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pok. 69.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie