Katowice: PRZEPROWADZENIE AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO PROJEKTU: Modernizacja infrastruktury zespołu laboratoriów dydaktycznych Uniwersytetu Śląskiego z zakresu nauk o środowisku w Katowicach i Sosnowcu, MODLAB
Numer ogłoszenia: 374496 - 2012; data zamieszczenia: 01.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEPROWADZENIE AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO PROJEKTU: Modernizacja infrastruktury zespołu laboratoriów dydaktycznych Uniwersytetu Śląskiego z zakresu nauk o środowisku w Katowicach i Sosnowcu, MODLAB.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu projektu realizowanego przez Uniwersytet Śląski w zakresie weryfikacji zgodności realizacji projektu z jego założeniami określonymi w umowie oraz we wniosku o dofinansowanie projektu, w szczególności:
1) sprawdzenie, czy Beneficjent realizuje projekt zgodnie z umową o dofinansowanie i obowiązującymi przepisami prawa;
2) sprawdzenie, czy Beneficjent wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli oraz usunął uchybienia/nieprawidłowości, jeśli takie zostały wykryte;
3) sprawdzenie, czy Beneficjent posiada ścieżkę audytu w zakresie finansowo-księgowym;
4) sprawdzenie, czy w ramach projektu Beneficjent prawidłowo przeprowadza postępowania o udzielenie zamówień publicznych (czy prawidłowo stosuje Wytyczne Instytucji Zarządzającej RPO WSL w sprawie udzielania zamówień dla projektów współfinansowanych ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013);
5) przeprowadzenie audytu poprawności księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu, oceny kwalifikowalności kosztów, sposobu ich dokumentowania i prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej (odrębnego kodu księgowego);
6) sprawdzenie spójności przedstawionych wniosków o płatność z księgami rachunkowymi Beneficjenta w części dotyczącej projektu;
7) sprawdzenie czy wydatki wykazane w dokumentach zostały rzeczywiście poniesione, to jest potwierdzone dowodem zapłaty oraz czy osiągnięto efekt rzeczowy;
8) sprawdzenie wiarygodności wniosków o płatność w części sprawozdawczej, dotyczącej postępów w realizacji projektu, między innymi poprzez weryfikację i potwierdzenie wykonania prac, istnienia zakupionych towarów oraz wykonania usług zamówionych w ramach projektu, ocenę sposobu monitorowania projektu (osiągania celu projektu), raportowania o postępach wdrażania projektu oraz dotrzymania harmonogramu realizacji projektu;
9) sprawdzenie zgodności prowadzonych w ramach projektu działań promocyjnych i informacyjnych z Wytycznymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 dla Beneficjentów w zakresie informacji i promocji;
10) sprawdzenie sposobu archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach realizowanego projektu.
2. Projekt, o którym mowa wyżej jest dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, Priorytet VIII Infrastruktura edukacyjna, Działanie 8.1 Infrastruktura szkolnictwa wyższego nr projektu 545 na podstawie umowy o dofinansowanie nr UDA-RPSL.08.01.00-00-052/09-00 z dnia 25.03.2010r.
3. Celem audytu jest uzyskanie dowodów pozwalających z dostateczną pewnością na jednoznaczną ocenę przez podmiot przeprowadzający audyt, czy realizacja projektu przebiegła zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie projektu.
4. Całkowita wartość projektu: 30.065.490,49 PLN, zgodnie z aneksem nr 6 (słownie: trzydzieści milionów sześćdziesiąt pięć tysięcy czterysta dziewięćdziesiąt złotych 49/100), wartość dotychczas rozliczonych wydatków: 15.615.412,40 PLN (słownie: piętnaście milionów sześćset piętnaście tysięcy czterysta dwanaście złotych 40/100).
5. Rzeczowe zakończenie projektu: 30.11.2012r.
6. Audyt zewnętrzny musi zostać przeprowadzony zgodnie z Wytycznymi Instytucji Zarządzającej RPO WSL w sprawie przeprowadzania audytów zewnętrznych projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, stanowiącymi załącznik nr 13 do Szczegółowego opisu priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007- 2013. Przedmiotowe Wytyczne stanowią załącznik nr 8 do SIWZ.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku nr 2 oraz w załączniku nr 3 (Wzór umowy), które stanowią integralną część SIWZ.
8. Wymagany termin realizacji:
1) rozpoczęcie - niezwłocznie po zawarciu umowy (po wcześniejszym uzgodnieniu daty rozpoczęcia z Zamawiającym),
2) termin zakończenia audytu - nie później niż do 15.11.2012 r.
9. Audyt zostanie przeprowadzony w siedzibie Zamawiającego lub w innym miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
10. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców. W przypadku korzystania z podwykonawców w ofercie należy wskazać część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (załącznik nr 5 do SIWZ).
11. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówienia uzupełniającego.
12. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
13. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
14. Rozliczenia finansowe dokonywane między Zamawiającym, a Wykonawcą dokonywane będą w polskich złotych (PLN).
15. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej, ani ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
16. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
17. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
18. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50 % zatrudnionych stanowią osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych lub właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.71.40.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pozostałe, niezbędne dokumenty wymagane przez Zamawiającego:
1. Oświadczenie o bezstronności i niezależności złożone przez Wykonawcę .Oryginał Przykładowy wzór - załącznik nr 6A
2. Oświadczenie o bezstronności i niezależności złożone przez osoby uczestniczące w przeprowadzeniu audytu.Oryginał. Pprzykładowy wzór - załącznik nr 6B
3. Informacja o działalności gospodarczej wygenerowana z Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej (CEIDG) - składa Wykonawca będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą . Dołączenie wydruku zalecane przez Zamawiającego. Wydruk ze strony internetowej (CEIDG)
4. Pełnomocnictwo - wymagane jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta) nawet jeżeli jest on ujawniony w dokumencie rejestrowym. W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę. Oryginał lub czytelna, wyraźna kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez mocodawcę lub notariusza.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, wyłącznie w sytuacji:
1) konieczności przesunięcia terminu zakończenia realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy i nie wynika z winy Wykonawcy,
2) konieczności przesunięcia terminu zakończenia realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
3) ewentualnej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby co najmniej takich samych kwalifikacji, pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności,
4) zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę na realizację z udziałem podwykonawców lub zmiany zakresu czynności powierzonych podwykonawcom, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne do realizacji zamówienia;
5) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów, umowy o dofinansowanie, wytycznych Instytucji Zarządzającej RPO WSL w sprawie przeprowadzania audytów zewnętrznych, w zakresie mającym wpływ na realizację umowy,
6) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia kwoty stanowiącej wartość umowy o której mowa w § 4 ust. 1 wzoru umowy,
7) zmiany ceny - w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą, na pisemny wniosek jednej ze Stron.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.us.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, Katowice ul. Bankowa 12, pok. 69 III p..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.10.2012 godzina 10:30, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, Katowice ul. Bankowa 12, pok. 69 III p..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie