Katowice: Kursy specjalistyczne w ramach projektu NOJAK
DZP.381.75.2014.UG

Numer ogłoszenia: 370420 - 2014; data zamieszczenia: 07.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kursy specjalistyczne w ramach projektu NOJAK
DZP.381.75.2014.UG.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie grupowych kursów specjalistycznych w ramach projektu: Nowa jakość edukacji- bezpieczeństwo wewnętrzne- NOJAK:
-Instruktor Samoobrony-150 h
-Instruktor strzelectwa sportowego-250 h
-Instruktor point shooting tactital system-150 h
-Instruktor surwiwalu-150 h
-Przygotowawczy do odbywania kursu instruktora strzelectwa sportowego-35 h
-Kurs kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej-245h
-Kurs detektywa-50 h
-Kurs języka migowego-60 h
2.Kursy skierowane są do studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych I stopnia specjalności Bezpieczeństwo Wewnętrzne na kierunku Administracja, będących uczestnikami projektu Nowa jakość edukacji - bezpieczeństwo wewnętrzne- NOJAK.
3.Celem organizacji kursów jest wzbogacenie klasycznych form dydaktyki akademickiej o możliwość zdobycia dodatkowych kwalifikacji i uprawnień zawodowych w zakresie: instruktażu samoobrony, instruktażu strzelectwa sportowego, instruktażu point shooting tactital system, instruktażu surwiwalu, przygotowywania do odbywania kursu instruktora strzelectwa sportowego, kursu kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej, ( licencja) detektywa ( licencja )oraz języka migowego.
4.Kursy muszą zakończyć się egzaminem oraz wydaniem przez Wykonawcę stosownego zaświadczenia, certyfikatu oraz stosownej legitymacji o ukończeniu kursu;
5.Kursy będą przeprowadzane w grupach od min. 7 do max. 20 osób;
6.Czas trwania kursu: Wykonawca zrealizuje liczbę godzin w ilości przewidzianej dla każdego kursu zgodnie z treścią tabeli (rozdz. II ust. 1 SIWZ) godzina kursu oznacza godzinę lekcyjną 45 minut.
7.Termin realizacji zamówienia- do: 30.04.2016r. - zgodnie z harmonogramem przygotowanym przez Strony po zawarciu umowy, z zastrzeżeniem, że kurs nie może kolidować z zajęciami, na które studenci uczęszczają w ramach studiów.
8.Miejsce realizacji zamówienia: Zamawiający wymaga, aby zajęcia odbywały się w odległości nie większej niż 100 km od siedziby Zamawiającego tj. Wydziału Prawa i Administracji UŚ w Katowicach przy ul. Bankowa 11b.
1)Zamawiający wymaga od Wykonawcy dowozu uczestników na trasie WPiA - Katowice ul. Bankowa 11b - miejsce przeprowadzenia kursu, miejsce przeprowadzenia kursu - WPiA - Katowice ul. Bankowa 11b na koszt Wykonawcy, w momencie, kiedy miejsce przeprowadzenia kursu jest oddalone od siedziby Zamawiającego tj. WPiA - Katowice ul. Bankowa 11b więcej niż 15 km.
2) W sytuacji, kiedy miejsce przeprowadzenia kursu znajduje się w odległości do 15 km od siedziby Zamawiającego tj. WPiA - Katowice ul. Bankowa 11b uczestnicy kursu zobowiązani są dojechać na miejsce przeprowadzenia kursu na koszt własny.
3) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia sal szkoleniowych oraz niezbędnego sprzętu do przeprowadzenia danego kursu.
9.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ
10. Warunki realizacji zamówienia. Warunki płatności: szczegółowe warunki realizacji zamówienia oraz warunki płatności zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ
11.Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)


1.Pełnomocnictwo - wymagane, jeżeli ofertę w postępowaniu składa w imieniu Wykonawcy pełnomocnik. W przypadku, kiedy osoba składająca w imieniu Wykonawcy ofertę, nie jest osobą uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy i złożenia oferty w postępowaniu na podstawie aktualnego odpisu z właściwego rejestru (np. prowadzonego przez sąd rejestru handlowego, rejestru spółdzielni lub rejestru przedsiębiorstw państwowych albo odpisu z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), wraz z ofertą powinno zostać złożone stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby/ób wystawione przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są załączyć do oferty pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oryginał lub kopia poświadczona notarialnie
2.Informacja o wykonanych przez Wykonawcę usługach polegających na przeprowadzaniu kursów ( w zakresie tematyki będącej przedmiotem zamówienia) dla Zamawiających będących jednostkami sektora finansów publicznych (w rozumieniu Ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r., Dz.U.2013.885) wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów, że zostały wykonane lub są wykonywane należycie, o której mowa w rozdz. VIII ust. 3 SIWZ. Doświadczenie Wykonawcy w realizacji usług polegających na przeprowadzaniu kursów ( w zakresie tematyki będącej przedmiotem zamówienia) dla Zamawiających będących jednostkami sektora finansów publicznych ( w rozumieniu Ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r.Dz.U.2013.885) stanowi obok ceny, drugie kryterium oceny ofert i oceniane jest na podst. ww. informacji o wykonanych usługach. W przypadku jej niezłożenia, informacja nie podlega uzupełnieniu. Nie złożenie ww. informacji o wykonanych usługach lub niedopełnienie wymagań dotyczących jej formy skutkuje odrzuceniem oferty. Jeżeli ww. informacja o wykonanych usługach nie zawiera wszystkich wymaganych elementów odnoszących się do jej treści, w tym w szczególności dowodów na to, że wykazane usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, skutkuje to nieprzyznaniem stosownej liczby punktów w ramach przedmiotowego kryterium. Zamawiający nie przyzna punktów jeżeli Wykonawca w zakresie przedmiotowej informacji będzie bazował na potencjale podmiotu trzeciego. Oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę
3.Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 2a ustawy Pzp (przesłanka wykluczenia Wykonawcy została opisana szczegółowo w załączniku nr 1C do SIWZ).
4. Jeżeli w celu wykazania spełnienia warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, zobowiązany będzie udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia - stosowny dokument w oryginale należy załączyć do oferty. W załączeniu druk do ewentualnego wykorzystania. Przykładowy wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1D do SIWZ (Zamawiający dopuszcza odtworzenie formularza) Oryginał

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian


1.Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art.144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2.Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy wyłącznie w przypadku:
1)konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy i nie wynika ona z winy Wykonawcy,
2)konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
3)konieczność zmiany miejsca realizacji zamówienia, na inne miejsce spełniające wymagania określone w dokumentacji postepowania DZP.381.75.2014.UG, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego lub okoliczności, za które Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności,
4) konieczność zmiany miejsca realizacji zamówienia, na inne miejsce spełniające wymagania określone w dokumentacji postepowania DZP.381.75.2014.UG, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie Wykonawcy, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, nie wynika z winy Wykonawcy,
5) zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez wykonawcę na realizację z udziałem podwykonawców lub zmiany zakresu czynności powierzonych podwykonawcom, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne do realizacji zamówienia.
6) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub umowy o dofinansowanie w zakresie mającym wpływ na realizację umowy,
7) w sytuacji zmiany ceny w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą- na pisemny wniosek jednej ze Stron.
8) zmiany stawki podatku od towarów i usług w okresie obowiązywania umowy, jeżeli Wykonawca wykaże, że zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia realizowanego po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku VAT lub na wniosek Zamawiającego;
9) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, jeżeli Wykonawca wykaże, że zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia realizowanego po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę lub na wniosek Zamawiającego;
10) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli Wykonawca wykaże, że zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia realizowanego po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne lub na wniosek Zamawiającego;

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dzp.us.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Śląski, Dział Zamówień Publicznych, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.11.2014 godzina 09:30, miejsce: Uniwersytet Śląski, Dział Zamówień Publicznych, pok. 69 ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nowa jakość edukacji - bezpieczeństwo wewnętrzne - NOJAK, współfinasowanego na mocy umowy nr: FSS/2013/HEI/W/0049/U/0055, zawartej pomiędzy Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji - Operatorem Programu Fundusz Stypendialny i Szkoleniowy a Uniwersytetem Śląskim w Katowicach.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie