Katowice: SUKCESYWNE DOSTAWY SZKŁA LABORATORYJNEGO
Numer ogłoszenia: 369726 - 2011; data zamieszczenia: 08.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 3592048, faks 032 3592048.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: SUKCESYWNE DOSTAWY SZKŁA LABORATORYJNEGO.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia są sukcesywne (partiami w zależności od potrzeb, na podstawie zamówień) dostawy szkła laboratoryjnego zwanego dalej szkłem lub produktem w okresie trwania umowy. Zakres zamówienia obejmuje: dostawę wraz z transportem oraz rozładunkiem w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
2. Miejsce dostawy: Uniwersytet Śląski, Dział Logistyki, pok. 420 ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice lub na adres wskazany przez Zamawiającego (teren całego kraju). Jednocześnie Zamawiający informuje, iż dostawa towaru na adres inny niż UŚ Dział Logistyki ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice stanowi ok. 1% całości dostaw.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym przewidywany asortyment i ilości szkła, został określony w załączniku nr 2A i 2B do SIWZ (Formularz cenowy).
4. Wymagany termin realizacji zamówienia: 18 miesięcy od daty zawarcia umowy lub do wartości umowy , jeżeli wyczerpanie tej kwoty nastąpi przed upływem 18 miesięcy. Przedmiot umowy będzie realizowany partiami na podstawie zamówień według bieżących potrzeb Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć zamówioną partię szkła w terminie do 21 dni od daty złożenia zamówienia przez Zamawiającego.
5. Zamawiający zastrzega, że podane w załączniku nr 2A i 2B ilości zamawianego szkła nie są ilościami wiążącymi lecz szacunkowymi. Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wykorzystania podanych ilości szacunkowych, w przypadku zmiany potrzeb Zamawiającego, których nie jest w stanie przewidzieć na etapie przygotowania postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie ponadto prawo do realizacji innej struktury zakupów niż przewidziana w SIWZ. Wykonawcy nie będzie przysługiwało w powyższych przypadkach (z tytułu zmniejszenia zamawianych ilości/asortymentu, a tym samym nie wykorzystania pełnej kwoty umowy), żadne roszczenie. W przypadku przekroczenia ilości podanych w ofercie, dostawa asortymentu będzie odbywała się na warunkach zawartych w ofercie, z zastrzeżeniem, iż wartość umowy nie może zostać przekroczona.
6. W związku z tym, iż kontynuacja programów badawczych Zamawiającego wymaga bezwzględnego stosowania szkła laboratoryjnego tych samych producentów, Zamawiający zamieścił informację o szkle laboratoryjnym, z którego korzysta, mając na uwadze w szczególności jego zadawalającą jakość, niemożliwą do obiektywnego opisania, a będącą wynikiem prowadzonych praktyk badawczych. Mając na uwadze powyższe, ilekroć w SIWZ Zamawiający wskazał na producenta wyrobów, wypełniając ustawowy obowiązek, dopuszcza możliwość złożenia oferty na wyroby równoważne, z zastrzeżeniem, że w odniesieniu do każdej z pozycji wymienionej w specyfikacji, Wykonawca winien wskazać na inne argumenty merytoryczne (poza niską ceną) przemawiające za wyborem oferowanych wyrobów równoważnych.
7. Wykonawca, który powołuje się na produkty równoważne, zobowiązany jest wykazać, że:
a) oferowane przez niego szkło laboratoryjne spełnia wymagania pozwalające na kontynuację badań naukowych Zamawiającego bez konieczności wykonywania dodatkowych czynności (procedur) oraz nie spowoduje zakłóceń wyników badań naukowych oraz zakłóceń w pracy urządzeń/aparatury. Wykonawca poniesie odpowiedzialność w przypadku zaistnienia powyższych zdarzeń w tym za zniszczenie/uszkodzenie urządzeń/aparatury, zniszczenie/utratę, itp. materiału badawczego. Wykonawca winien dołączyć opis techniczny takich produktów równoważnych ze wskazaniem ich parametrów i właściwości. W przypadku oferowania produktów dokładnie takich jak podane w załączniku nr 2A i/lub 2B - Formularz cenowy, Wykonawca winien oświadczyć pisemnie, iż oferuje dokładnie takie produkty jakie wskazał Zamawiający.
b) nie spowodują zwiększenia kosztów z tytułu konieczności nabycia dodatkowych materiałów
8. Proponowane równoważne szkło laboratoryjne powinno posiadać dokładnie takie same parametry jakie posiada szkło laboratoryjne wskazane przez Zamawiającego.
9. Jeżeli Wykonawca oferuje produkt równoważny w ofercie cenowej winien podać producenta lub dostawcę oferowanego produktu, odpowiedni numer katalogowy oraz cenę oferowanego równoważnego produktu. Obowiązek udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy.
10. Wykonawca oferujący produkty z inną ilością sztuk w opakowaniu niż wykazana przez Zamawiającego, uprawniony jest do zmiany treści poprzez wstawienie oferowanej liczby opakowań tak, aby łączna liczba sztuk danego produktu odpowiadała liczbie sztuk wymaganej przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem, że liczba sztuk w opakowaniu nie może być większa niż wskazana przez Zamawiającego.
11. Zamawiający na podstawie zawartej umowy będzie nabywał też inne szkło niż określone w załączniku nr 2A i 2B do SIWZ. W takim przypadku podstawą ustalenia ceny netto szkła laboratoryjnego będą aktualne ceny netto produktów dostępnych w katalogu Wykonawcy, określone w PLN z podaniem właściwej stawki VAT z uwzględnieniem zaoferowanego w ofercie rabatu/upustu, z zastrzeżeniem, iż wartość umowy nie może zostać przekroczona.
12. Warunki realizacji zamówienia:
- Szczegółowe określenie warunków realizacji przedmiotu zamówienia zawarte jest w załączniku nr 3 do SIWZ (wzór umowy).
- Szkło, którego dostawa stanowi przedmiot zamówienia, powinny być fabrycznie nowe i pochodzić z bieżącej produkcji.
- Szkło powinno posiadać wszelkie niezbędne certyfikaty, świadectwa, deklaracje zgodności i karty charakterystyk, dopuszczające je do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.79.30.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 18.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Jeżeli w celu wykazania spełnienia warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (stosowny dokument należy załączyć do oferty).
Pozostałe dokumenty:
1. Aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - składa Wykonawca będący osoba fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (Zamawiający zaleca dołączenie do oferty)
2. Pełnomocnictwo - wymagane jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta) nawet jeżeli jest on ujawniony w dokumencie rejestrowym. W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana treści niniejszej umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, wyłącznie w sytuacji:
1) zmiany terminu dostawy, w sytuacji uzasadnionej, gdy brak możliwości dochowania pierwotnego terminu wynika z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, np. siła wyższa; Wykonawca na piśmie przedstawi okoliczności uniemożliwiające dochowanie terminu wynikającego z oferty,
2) zmiany terminu dostawy, w sytuacji gdy brak możliwości dochowania pierwotnego terminu wynika z okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
3) ewentualnej zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, zmiany zakresu zamówienia powierzonego podwykonawcom, a także zmiany podwykonawcy,
4) zakończenia serii produkcyjnej asortymentu oraz rozpoczęcia produkcji asortymentu o nie gorszych parametrach technicznych lub braku dostępności na rynku danego asortymentu, ewentualna zmiana na asortyment o nie gorszych parametrach technicznych lub rezygnacja z zakupu, według wyboru Zamawiającego,
5) zmiany cen jednostkowych produktów w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą, na pisemny wniosek jednej ze Stron;
6) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia kwoty, o której mowa w § 4 ust. 1 wzoru umowy;
7) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.us.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Śląski Dział Zamówień Publicznych, 40-007 Katowice, ul. Bankowa 12 p. 69 IIIp.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.11.2011 godzina 09:30, miejsce: Uniwersytet Śląski Dział Zamówień Publicznych, 40-007 Katowice, ul. Bankowa 12 p. 69 IIIp.

IV.4.5) Termin związania ofertą: do 15.12.2011.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część A - dostawa szkła laboratoryjnego.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część B - dostawa szkła Laboratoryjnego.