Katowice: SUKCESYWNE DOSTAWY SZKŁA LABORATORYJNEGO
Numer ogłoszenia: 369726 - 2011; data zamieszczenia: 08.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 3592048, faks 032 3592048.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: SUKCESYWNE DOSTAWY SZKŁA LABORATORYJNEGO.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia są sukcesywne (partiami w zależności od potrzeb, na podstawie zamówień) dostawy szkła laboratoryjnego zwanego dalej szkłem lub produktem w okresie trwania umowy. Zakres zamówienia obejmuje: dostawę wraz z transportem oraz rozładunkiem w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
2. Miejsce dostawy: Uniwersytet Śląski, Dział Logistyki, pok. 420 ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice lub na adres wskazany przez Zamawiającego (teren całego kraju). Jednocześnie Zamawiający informuje, iż dostawa towaru na adres inny niż UŚ Dział Logistyki ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice stanowi ok. 1% całości dostaw.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym przewidywany asortyment i ilości szkła, został określony w załączniku nr 2A i 2B do SIWZ (Formularz cenowy).
4. Wymagany termin realizacji zamówienia: 18 miesięcy od daty zawarcia umowy lub do wartości umowy , jeżeli wyczerpanie tej kwoty nastąpi przed upływem 18 miesięcy. Przedmiot umowy będzie realizowany partiami na podstawie zamówień według bieżących potrzeb Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć zamówioną partię szkła w terminie do 21 dni od daty złożenia zamówienia przez Zamawiającego.
5. Zamawiający zastrzega, że podane w załączniku nr 2A i 2B ilości zamawianego szkła nie są ilościami wiążącymi lecz szacunkowymi. Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wykorzystania podanych ilości szacunkowych, w przypadku zmiany potrzeb Zamawiającego, których nie jest w stanie przewidzieć na etapie przygotowania postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie ponadto prawo do realizacji innej struktury zakupów niż przewidziana w SIWZ. Wykonawcy nie będzie przysługiwało w powyższych przypadkach (z tytułu zmniejszenia zamawianych ilości/asortymentu, a tym samym nie wykorzystania pełnej kwoty umowy), żadne roszczenie. W przypadku przekroczenia ilości podanych w ofercie, dostawa asortymentu będzie odbywała się na warunkach zawartych w ofercie, z zastrzeżeniem, iż wartość umowy nie może zostać przekroczona.
6. W związku z tym, iż kontynuacja programów badawczych Zamawiającego wymaga bezwzględnego stosowania szkła laboratoryjnego tych samych producentów, Zamawiający zamieścił informację o szkle laboratoryjnym, z którego korzysta, mając na uwadze w szczególności jego zadawalającą jakość, niemożliwą do obiektywnego opisania, a będącą wynikiem prowadzonych praktyk badawczych. Mając na uwadze powyższe, ilekroć w SIWZ Zamawiający wskazał na producenta wyrobów, wypełniając ustawowy obowiązek, dopuszcza możliwość złożenia oferty na wyroby równoważne, z zastrzeżeniem, że w odniesieniu do każdej z pozycji wymienionej w specyfikacji, Wykonawca winien wskazać na inne argumenty merytoryczne (poza niską ceną) przemawiające za wyborem oferowanych wyrobów równoważnych.
7. Wykonawca, który powołuje się na produkty równoważne, zobowiązany jest wykazać, że:
a) oferowane przez niego szkło laboratoryjne spełnia wymagania pozwalające na kontynuację badań naukowych Zamawiającego bez konieczności wykonywania dodatkowych czynności (procedur) oraz nie spowoduje zakłóceń wyników badań naukowych oraz zakłóceń w pracy urządzeń/aparatury. Wykonawca poniesie odpowiedzialność w przypadku zaistnienia powyższych zdarzeń w tym za zniszczenie/uszkodzenie urządzeń/aparatury, zniszczenie/utratę, itp. materiału badawczego. Wykonawca winien dołączyć opis techniczny takich produktów równoważnych ze wskazaniem ich parametrów i właściwości. W przypadku oferowania produktów dokładnie takich jak podane w załączniku nr 2A i/lub 2B - Formularz cenowy, Wykonawca winien oświadczyć pisemnie, iż oferuje dokładnie takie produkty jakie wskazał Zamawiający.
b) nie spowodują zwiększenia kosztów z tytułu konieczności nabycia dodatkowych materiałów
8. Proponowane równoważne szkło laboratoryjne powinno posiadać dokładnie takie same parametry jakie posiada szkło laboratoryjne wskazane przez Zamawiającego.
9. Jeżeli Wykonawca oferuje produkt równoważny w ofercie cenowej winien podać producenta lub dostawcę oferowanego produktu, odpowiedni numer katalogowy oraz cenę oferowanego równoważnego produktu. Obowiązek udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy.
10. Wykonawca oferujący produkty z inną ilością sztuk w opakowaniu niż wykazana przez Zamawiającego, uprawniony jest do zmiany treści poprzez wstawienie oferowanej liczby opakowań tak, aby łączna liczba sztuk danego produktu odpowiadała liczbie sztuk wymaganej przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem, że liczba sztuk w opakowaniu nie może być większa niż wskazana przez Zamawiającego.
11. Zamawiający na podstawie zawartej umowy będzie nabywał też inne szkło niż określone w załączniku nr 2A i 2B do SIWZ. W takim przypadku podstawą ustalenia ceny netto szkła laboratoryjnego będą aktualne ceny netto produktów dostępnych w katalogu Wykonawcy, określone w PLN z podaniem właściwej stawki VAT z uwzględnieniem zaoferowanego w ofercie rabatu/upustu, z zastrzeżeniem, iż wartość umowy nie może zostać przekroczona.
12. Warunki realizacji zamówienia:
- Szczegółowe określenie warunków realizacji przedmiotu zamówienia zawarte jest w załączniku nr 3 do SIWZ (wzór umowy).
- Szkło, którego dostawa stanowi przedmiot zamówienia, powinny być fabrycznie nowe i pochodzić z bieżącej produkcji.
- Szkło powinno posiadać wszelkie niezbędne certyfikaty, świadectwa, deklaracje zgodności i karty charakterystyk, dopuszczające je do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.79.30.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 18.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 1 dostawę szkła laboratoryjnego o wartości lub równowartości co najmniej 100.000,- zł brutto (każda z dostaw) - każda z wykazanych dostaw powinna być wykonana lub wykonywana dla jednego Zamawiającego.
W przypadku podania wartości zrealizowanych dostaw w walucie innej niż PLN, dla porównania ich wartości Zamawiający przyjmie średni kurs NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży do oferty oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie w/w warunku:
1. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 1B do SIWZ),
2. Wykaz wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (załącznik nr 1D do SIWZ), oraz załączeniem dokumentów (np. referencji) potwierdzających, że zamówienia te zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
- o których mowa w rozdziale IV pkt. 1 ppkt 1 i 2.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
Opis techniczny oferowanych produktów spełniających parametry techniczne wymagane przez Zamawiającego a określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia - tylko w przypadku zaoferowania szkła laboratoryjnego równoważnego w stosunku do szkła laboratoryjnego opisanego w załączniku nr 2A i 2B do SIWZ.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Jeżeli w celu wykazania spełnienia warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (stosowny dokument należy załączyć do oferty).
Pozostałe dokumenty:
1. Aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - składa Wykonawca będący osoba fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą
(Zamawiający zaleca dołączenie do oferty)
2. Pełnomocnictwo - wymagane jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta) nawet jeżeli jest on ujawniony w dokumencie rejestrowym.
W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana treści niniejszej umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, wyłącznie w sytuacji:
1) zmiany terminu dostawy, w sytuacji uzasadnionej, gdy brak możliwości dochowania pierwotnego terminu wynika z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, np. siła wyższa; Wykonawca na piśmie przedstawi okoliczności uniemożliwiające dochowanie terminu wynikającego z oferty,
2) zmiany terminu dostawy, w sytuacji gdy brak możliwości dochowania pierwotnego terminu wynika z okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
3) ewentualnej zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, zmiany zakresu zamówienia powierzonego podwykonawcom, a także zmiany podwykonawcy,
4) zakończenia serii produkcyjnej asortymentu oraz rozpoczęcia produkcji asortymentu o nie gorszych parametrach technicznych lub braku dostępności na rynku danego asortymentu, ewentualna zmiana na asortyment o nie gorszych parametrach technicznych lub rezygnacja z zakupu, według wyboru Zamawiającego,
5) zmiany cen jednostkowych produktów w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą, na pisemny wniosek jednej ze Stron;
6) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia kwoty, o której mowa w § 4 ust. 1 wzoru umowy;
7) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.us.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Śląski Dział Zamówień Publicznych, 40-007 Katowice, ul. Bankowa 12 p. 69 IIIp.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.11.2011 godzina 09:30, miejsce: Uniwersytet Śląski Dział Zamówień Publicznych, 40-007 Katowice, ul. Bankowa 12 p. 69 IIIp.
IV.4.5) Termin związania ofertą: do 15.12.2011.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część A - dostawa szkła laboratoryjnego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa szkła laboratoryjnego
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym przewidywany asortyment i ilości szkła, został określony w załączniku nr 2A do SIWZ (Formularz cenowy)..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.79.30.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 18.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część B - dostawa szkła Laboratoryjnego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa szkła Laboratoryjnego
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym przewidywany asortyment i ilości szkła, został określony w załączniku nr 2B do SIWZ (Formularz cenowy)..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.79.30.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 18.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: