Katowice: DOSTAWA ODCZYNNIKÓW CHEMICZNYCH
Numer ogłoszenia: 367734 - 2011; data zamieszczenia: 07.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 3592048, faks 032 3592048.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: DOSTAWA ODCZYNNIKÓW CHEMICZNYCH.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy odczynników chemicznych, zwanych dalej - odczynnikami lub produktami, wykazanych w załączniku nr 2 do SIWZ (Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - formularz cenowy).
Dostarczane odczynniki muszą być nowo wyprodukowane, wolne od wad fizycznych i prawnych.
Zakres zamówienia obejmuje dostawę odczynników, ich transport oraz wniesienie na miejsce przeznaczenia.
Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć zamówione odczynniki na swój koszt na adres: Uniwersytet Śląski, Dział Logistyki, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice.
Zamówienie będzie realizowane przez okres kolejnych 24 miesięcy od daty zawarcia umowy lub do momentu wyczerpania asortymentu, którego ilości zostały określone w załączniku nr 2 do SIWZ.
Przedmiot umowy będzie realizowany partiami na podstawie zamówień według bieżących potrzeb Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć zamówioną partię odczynników w terminie do 21 dni od daty otrzymania zamówienia, a w przypadku odczynników wymagających stosownych zezwoleń (np. substancje narkotyczne, substancje o znaczeniu strategicznym, zubożające warstwę ozonową i inne) - w terminie 21 dni od daty dostarczenia Wykonawcy stosownych zezwoleń).
Zamawiajacy zastrzega, że podane w załączniku nr 2 ilości zamawianych odczynników nie są ilościami wiążącymi lecz szacunkowymi. Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wykorzystania podanych ilości szacunkowych, w przypadku zmiany potrzeb Zamawiającego, których nie jest w stanie przewidzieć na etapie przegotowania przetargu. Wykonawcy nie będzie przysługiwało z tytułu zmniejszenia zamawianych ilości żadne roszczenie. W przypadku przekroczenia ilości podanych w ofercie, dostawa asortymentu będzie odbywała się na warunkach zawartych w ofercie, z zastrzeżeniem, iż wartość umowy nie przekroczy ceny ofertowej brutto.
Ponieważ kontynuacja programów badawczych Zamawiającego wymaga bezwzględnego stosowania odczynników tego samego producenta, Zamawiający na podstawie zawartej umowy będzie nabywał też inne odczynniki niż określone w załączniku nr 2 do SIWZ.
W takim przypadku podstawą ustalenia ceny odczynników będą aktualne ceny netto produktów dostępnych w katalogu producenta odczynników, określone w PLN z podaniem właściwej stawki VAT, z uwzględnieniem zaoferowanego w ofercie rabatu/upustu, w rozbiciu na grupy wg zastosowania. Zamawiający zastrzega, iż wartość umowy nie przekroczy ceny ofertowej brutto oferty najkorzystniejszej.
Warunki realizacji zamówienia:
- Szczegółowe określenie warunków realizacji przedmiotu zamówienia zawarte jest w załączniku nr 3 do SIWZ (wzór umowy).
- Odczynniki chemiczne, których dostawa stanowi przedmiot zamówienia, w dniu dostawy powinny być fabrycznie nowe i pochodzić z bieżącej produkcji.
Odczynniki powinny posiadać wszelkie stosowne certyfikaty i świadectwa potwierdzające dopuszczenie dostarczanego produktu do obrotu na terytorium RP.
- Wykonawca po podpisaniu umowy (przed pierwszą dostawą) będzie zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu karty charakterystyk w przypadku substancji niebezpiecznych w rozumieniu obowiązującego prawa (dopuszcza się wersję elektroniczną na płycie CD) lub udostępnić aktualne karty charakterystyk na stronie www oraz, na żądanie Zamawiającego, atesty i świadectwa jakości wystawione przez producenta, jeżeli wymagają tego odpowiednie przepisy prawa polskiego.
Zamawiający określając w SIWZ produkt, będący przedmiotem niniejszego postępowania posłużył się wskazaniem konkretnej firmy - producenta, w tym zakresie dopuszcza się składanie ofert równoważnych. Zamawiający określił referencyjnego producenta oraz podał nr katalogowy danego produktu z katalogu wskazanego producenta, w celu dokładnego sprecyzowania wymagań, jakie muszą spełniać oferowane przez Wykonawców odczynniki.
Zamawiający dopuszcza zaoferowanie odczynników chemicznych, równoważnych jakościowo, fizykochemicznie, eksploatacyjnie i technicznie do produktów wskazanych przez Zamawiającego z określeniem referencyjnego producenta.
Przez ofertę równoważną należy rozumieć zaoferowanie produktów producenta innego aniżeli wskazany przez Zamawiającego, z tym że oferowany produkt nie może być gorszy jakościowo i fizykochemicznie od wskazanego, musi mieć co najmniej takie same parametry techniczno - eksploatacyjne oraz musi posiadać gwarancję nie krótszą od gwarancji jakiej udziela wymieniony producent.
Jednocześnie, ponieważ procesy produkcyjne odczynników będących przedmiotem zamówienia są niepowtarzalne, a prowadzone badania naukowe wymagają bezwzględnego stosowania tych samych odczynników, oferowane produkty równoważne muszą pozwalać na kontynuację badań naukowych Zamawiającego bez konieczności wykonania dodatkowych czynności (procedur), w tym np. kalibracji urządzeń, nie mogą powodować zwiększenia kosztów z tytułu konieczności nabycia dodatkowych odczynników i innych materiałów zużywalnych. W przypadku uszkodzenia sprzętu spowodowanego użyciem produktów równoważnych, co zostanie potwierdzone opinią rzeczoznawcy, Wykonawca poniesie pełną odpowiedzialność za uszkodzenie i zostanie obciążony kosztami naprawy w autoryzowanym serwisie producenta sprzętu. Obowiązek udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy. Wymóg równoważności będzie oceniany poprzez porównanie parametrów produktów - żądanego i oferowanego, dostępnych w opisach i charakterystykach podawanych przez producentów oraz na podstawie złożonych oświadczeń Wykonawcy.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Wymagany okres gwarancji: 12 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru, z wyjątkiem odczynników dla których producent zastrzegł krótszy termin ważności.
Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców. W przypadku korzystania z podwykonawców w ofercie należy wskazać część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (załącznik nr 5 do SIWZ).
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Rozliczenia finansowe dokonywane między Zamawiającym, a Wykonawcą dokonywane będą w polskich złotych (PLN).
Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% zatrudnionych stanowią osoby niepełnosprawne..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.60.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości:
20.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy pięćset złotych 00/100 )
- w pieniądzu na rachunek Zamawiającego lub
- w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym lub
- w gwarancjach bankowych lub
- w gwarancjach ubezpieczeniowych lub
- w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy zgodnie z art. 45 ust 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r., Nr 113 poz. 759 z późn. zm.), wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Śląski Spółka Akcyjna o/Katowice, nr rachunku 29 1050 1214 1000 0022 0331 4816, w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert - określonym w rozdziale VI pkt 1 SIWZ - środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego w/w rachunek.
3. Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie gwarancji i poręczeń:
3.1. nie budzące wątpliwości, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do apłaty beneficjentowi /wierzycielowi (Zamawiającemu t.j.) należności, w przypadku gdy:
3.1.1. zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,
3.1.2. oferta zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy) została wybrana, a:
a) zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy).
3.2. zobowiązanie gwaranta / poręczyciela winno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie beneficjenta / wierzyciela (Zamawiającego).
3.3. gwarancja / poręczenie winny spełniać wymogi określone we właściwych przepisach.
Powyższe warunki muszą wynikać z gwarancji lub poręczenia.
4. Wadium, bez względu na sposób jego wniesienia, musi obejmować co najmniej cały okres związania ofertą, o którym mowa w rozdziale VI pkt 2 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
5. W przypadkach, o których mowa w rozdziale VI pkt 3 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert, Zamawiający zwróci się do Wykonawców o przedłużenie ważności wadium lub wniesienie nowego wadium z tym, że jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.
6. W przypadku wniesienia wadium przelewem zaleca się, aby Wykonawca dołączył do oferty kserokopię dokonania przelewu.
7. W przypadku wniesienia wadium w pozostałych formach (gwarancje, poręczenia) oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium Wykonawca winien dołączyć do oferty.
8. Zamawiający dokona zwrotu wadium Wykonawcom zgodnie z postanowieniami art. 46 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z zastrzeżeniem ust. 4a i ust. 5.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca:
9.1. w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,
9.2. którego oferta została wybrana:
9.2.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
9.2.2. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert - składa Wykonawca będący osoba fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (zalecane)
(Oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę)
2. Pełnomocnictwo - wymagane jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta) nawet jeżeli jest on ujawniony w dokumencie rejestrowym).
W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę.
(Oryginał lub czytelna wyraźna kserokopia poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę lub notariusza).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, wyłącznie w sytuacji:
a) zmiany terminu dostawy, w sytuacji uzasadnionej, gdy brak możliwości dochowania pierwotnego terminu wynika z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, np. tzw. siła wyższa; Wykonawca na piśmie przedstawi okoliczności uniemożliwiające dochowanie terminu wynikającego z oferty;
b) ewentualnej zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, zmiany zakresu zamówienia powierzonego podwykonawcom, a także zmiany podwykonawcy;
c) zmiany cen jednostkowych odczynników w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą, na pisemny wniosek jednej ze Stron;
d) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia kwoty, o której mowa w § 4 ust. 1 wzoru umowy;
e) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy,
f) gdy w trakcie realizacji umowy oferowany odczynnik zostanie wycofany z produkcji, Zamawiajacy może zrezygnować z zakupu przedmiotowej pozycji.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.us.edu.pl/zamowienia-publiczne/1/d/1
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UNIWERSYTET ŚLĄSKI
Dział Zamówień Publicznych
ul. Bankowa 12, IIIp., pok.96
40-007 Katowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.11.2011 godzina 10:30, miejsce: UNIWERSYTET ŚLĄSKI
Dział Zamówień Publicznych
ul. Bankowa 12, IIIp., pok.96
40-007 Katowice.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie