Katowice: Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn. Modernizacja pomieszczeń budynku Rektoratu Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach przy ulicy Bankowej 12
Numer ogłoszenia: 346870 - 2013; data zamieszczenia: 28.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn. Modernizacja pomieszczeń budynku Rektoratu Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach przy ulicy Bankowej 12.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn. Modernizacja pomieszczeń budynku Rektoratu Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach przy ulicy Bankowej 12 wraz z uzyskaniem ostatecznego pozwolenia na budowę - jeżeli będzie to konieczne lub z uzyskaniem postanowienia o przyjęciu zgłoszenia robót budowlanych lub złożeniem wniosku o zmianę sposobu użytkowania obiektu lub jego części organowi administracji architektoniczno - budowlanej (jeżeli będzie to konieczne).
2. Zakres opracowania projektowego obejmuje:
2.1. Projekt budowlany - 4 kpl.
2.2. Projekt wykonawczy wielobranżowy - 4 kpl. obejmujący:
a) część architektoniczną;
b) część instalacyjną elektryczną;
c) instalację teleinformatyczną - jako odrębne opracowanie projektowe;
d) linię kabla telefonicznego relacji Centrala telefoniczna - szafa internetowa w budynku Rektoratu - jako odrębne opracowanie projektowe.
2.3. Przedmiary robót z podziałem na branże (dotyczy ppkt. 2.2.) - 4 kpl.
2.4. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - 4 kpl.
2.5. Kosztorysy inwestorskie (dotyczy ppkt. 2.3.) - 4 kpl.
2.6. Wersja elektroniczna (dotyczy poz. 2.2, 2.3, 2.4, 2.5) - 4 szt.
2.7. Złożenie w Wydziale Budownictwa Urzędu Miasta Katowice wniosku o pozwolenie na budowę - jeżeli w ocenie Projektanta zakres prac budowlanych będzie wymagał pozwolenia na budowę lub uzyskanie postanowienia o przyjęciu zgłoszenia o rozpoczęciu robót budowlanych lub złożenie wniosku o zmianę sposobu użytkowania obiektu lub jego części organowi administracji architektoniczno-budowlanej, jeżeli w ocenie Projektanta będzie to zasadne.
Wykonawca przed przystąpieniem do prac projektowych zobowiązany jest do przeprowadzenia inwentaryzacji w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
3. W projektach należy przewidzieć między innymi:
A. Roboty budowlane
- wyburzenie ścianek działowych;
- wykucie nowych otworów drzwiowych;
- skucia istniejących fartuchów ceramicznych w miejscach po zdemontowanych urządzeniach badawczych;
- wymianę lastrykowych wewnętrznych parapetów podokiennych;
- zamurowanie zbędnych otworów drzwiowych;
- wymianę stolarki drzwiowej wewnętrznej;
- wymianę wykładzin podłogowych (PCV i Dywanowych);
- naprawę i malowanie ścian w pomieszczeniach;
- montaż przesuwnej, otwieranej ścianki działowej w Sali konferencyjnej;
- montaż sufitów podwieszanych w korytarzach.
B. Roboty elektryczne
- szczegółowa inwentaryzacja sieci elektrycznej na odcinku rozdzielnia obiektowa - tablice zasilające piętrowe;
- zinwentaryzowanie nowych elementów nowej instalacji zasilającej nowe centrale wentylacyjne i klimatyzatory podłączone do starych tablic zasilających;
zaprojektować ich przepięcie do nowoprojektowanych tablic piętrowych; - zaprojektowanie linii WLZ-ów w ciągach korytarzowych nad przewidzianymi do wykonania sufitami podwieszonymi;
- zaprojektowanie instalacji elektrycznych w poszczególnych pomieszczeniach;
B.1. Zaprojektowanie dla całego segmentu instalacji komputerowej oraz telefonicznej.
- przy projektowaniu wykorzystać wytyczne użytkowników, co do zagospodarowania poszczególnych pomieszczeń,
- z sekcją informatyczną uzgodnić miejsce wypinania starych przewodów instalacji komputerowych i wpięcie nowych w serwerowni,
- j.w. dla przewodów telefonicznych.
B.2. Zaprojektowanie linii kabla telefonicznego relacji Centrala telefoniczna (budynek Instytut Fizyki, ul Uniwersytecka 4 ) - szafa internetowa w budynku Rektoratu (ul. Bankowa 12).
- przeprowadzić inwentaryzację istniejącej linii kablowej na ww. opisanym odcinku;
- w oparciu o inwentaryzację opisać możliwość wykorzystania istniejących kanałów kablowych, w szczególności:
a) odcinek od studni teletechnicznej zlokalizowanej w chodniku przy narożu budynku (przy głównym wejściu Bankowa 14), wzdłuż tego budynku do studni teletechnicznej zlokalizowanej naprzeciw północnego szczytu budynku Rektoratu, a z tej studzienki po przez przepust pod drogą do studzienki zlokalizowanej w trawniku przy wschodnim narożu północnej ściany szczytowej budynku Rektoratu;
b) możliwości wykorzystania dwóch rur PCV o średnicy 50 mm ułożonych pod nową elewacją i biegnących na pierwsze piętro, gdzie na korytarzu pod stropem wchodzą do budynku.
- zaprojektować linię kabla telefoniczną o pojemności, co najmniej 50 par z uwzględnieniem wniosków wynikających z inwentaryzacji.
4. UWAGA: W dokumentacji projektowej będącej przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane (tj. w projekcie budowlanym i wykonawczym, a także przedmiarach robót i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych), Wykonawca nie może wskazywać znaków towarowych, patentów lub pochodzenia chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można jego opisać za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny. W takim przypadku, Wykonawca w dokumentacji musi wskazać parametry, które nie będą naruszały zasady uczciwej konkurencji.
5. Dokumentacja projektowa stanowiąca przedmiot niniejszego zamówienia musi być kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć, tj. musi być opracowana należycie, gwarantować uzyskanie pozwolenia na budowę/uzyskanie postanowienia o przyjęciu zgłoszenia robót budowlanych/złożenie wniosku o zmianę sposobu użytkowania obiektu lub jego części (w zależności, która z opcji będzie konieczna) oraz prawidłową wycenę i realizację robót budowlanych. Winna być opracowana w sposób eliminujący ryzyko wystąpienia robót dodatkowych wynikających z jej niekompletności lub nieprawidłowości. Dokumentacja projektowa stanowi najistotniejszy element opisu przedmiotu zamówienia publicznego na roboty budowlane, zatem należy ją opracować zgodnie z zapisami art. 29 i 30 ustawy Pzp oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego.
6. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 (Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia) oraz załącznik nr 3 (Wzór umowy) do niniejszej Specyfikacji.
7. Zamawiający informuje, iż umożliwi, na wniosek Wykonawcy, wizję lokalną po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z p. inż. Stefanem Mucha, tel. (32) 359-20-97.
8. Wymagany termin realizacji zamówienia: do 3 miesięcy od daty zawarcia umowy bez konieczności uzyskania pozwolenia na budowę, z uzyskaniem postanowienia o przyjęciu zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych lub z złożeniem wniosku o zmianę sposobu użytkowania obiektu lub jego części (jeżeli będzie to zasadne) lub do 5 miesięcy od daty zawarcia umowy w przypadku konieczności uzyskania pozwolenia na budowę.
9. Zamówienie może być wykonywane przy udziale podwykonawców. W przypadku korzystania z podwykonawców w ofercie należy wskazać część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (załącznik nr 4 do SIWZ).
10. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień uzupełniających.
11. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
12. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
13. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
14. Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych.
15. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
16. Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
17. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
18. Rozliczenia finansowe dokonywane między Zamawiającym, a Wykonawcą dokonywane będą w polskich złotych (PLN).
19. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50 % zatrudnionych stanowią osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych lub właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.22.00.00-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 5.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian


1. Zmiana treści niniejszej umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych za zgodą obu Stron i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu, skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku:
1) konieczności przesunięcia terminów wskazanych w umowie, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy lub wynika z okoliczności leżących po stronie Zamawiającego;
2) zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę na realizację z udziałem podwykonawców lub zmiany zakresu czynności powierzonych podwykonawcom, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne do realizacji zamówienia;
3) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy;
4) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy, Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia wartości umowy, o której mowa w §7 ust. 1 wzoru umowy;
5) w sytuacji zmiany ceny w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą - na pisemny wniosek jednej ze Stron

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.us.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pokój 69.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.09.2013 godzina 10:30, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pokój 69.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie