Katowice: Kompleksowy remont I piętra w budynku Domu Studenta nr 4 w Sosnowcu przy ul. Lwowskiej 2 (nr DZP.381.15.2014.RB)
Numer ogłoszenia: 3227 - 2015; data zamieszczenia: 09.01.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowy remont I piętra w budynku Domu Studenta nr 4 w Sosnowcu przy ul. Lwowskiej 2 (nr DZP.381.15.2014.RB).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowy remont I piętra Domu Studenta nr 4 w Sosnowcu przy ul. Lwowskiej. Remont obejmuje branże budowlaną, elektryczną oraz sanitarną.
2. Termin gwarancji.
a) na wykonane roboty budowlane - min. 3 lata
b) na zabudowane materiały, urządzenia i armaturę - min. 3 lata
c) na sieć okablowania strukturalnego - min. 25 lat
W obiekcie objętym przedmiotem zamówienia jest zainstalowany system okablowania strukturalnego Molex - USA, w kat. 5e, objęty 25-letnią gwarancją producenta, w związku z czym Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia, obejmującego rozbudowę istniejącej infrastruktury technicznej, zapewnił ciągłość programu gwarancyjnego producenta okablowania, tj. Molex-USA. W związku z powyższym wymaga się, aby nowa instalacja okablowania strukturalnego została objęta programem gwarancyjnym nie gorszym niż istniejąca, tj. co najmniej 25 lat. Jednocześnie Wykonawca musi zapewnić, aby gwarancja na istniejącą sieć okablowania strukturalnego oraz na nowe okablowanie była jednolita i kombatybilna (czas trwania, zakres, warunki gwarancji) i rozszerzyć czynną gwarancję systemową producenta na istniejącą sieć logiczną okablowania strukturalnego na okres co najmniej 25 lat.
Zamawiający wymaga, aby roboty w zakresie dotyczącym sieci logicznej okablowania strukturalnego w kat. 5e, były wykonywane przez Podmiot posiadający aktualny status certyfikowanego instalatora systemu okablowania strukturalnego w systemie zgodnym z systemem Molex - USA, uprawniający do objęcia instalacji co najmniej 25-letnią gwarancją systemową.
Uprawnienia z tytułu rękojmi na wady przedmiotu umowy przysługują niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Termin rękojmi jest równy terminowi gwarancji i rozpoczyna się w dacie podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru robót.
Jeżeli dla zachowania ważności warunków udzielonej gwarancji wymagane są przeglądy, konserwacje czy inne czynności serwisowe związane z właściwym użytkowaniem (urządzeń, rzeczy itp.), wszystkie te czynności muszą zostać zapewnione przez Wykonawcę, a także uwzględnione w cenie oferty.
3. Wymagany termin realizacji zamówienia: od dnia 01.07.2015r. do dnia 15.09.2015r..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.33.22.00-5, 45.33.24.00-7, 45.40.00.00-1, 45.41.00.00-4, 45.43.10.00-7, 45.43.12.00-9, 45.44.00.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.07.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: UWAGA! Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
1. Oferta winna być zabezpieczona wadium w wysokości:
8.870,00 PLN (słownie: osiem tysięcy osiemset siedemdziesiąt złotych, 00/100).
2. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach:
1) w pieniądzu, na rachunek Zamawiającego:
ING Bank Śląski Spółka Akcyjna o/Katowice,
nr rachunku: 29 1050 1214 1000 0022 0331 4816 lub
2) w poręczeniach bankowych lub w poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy oszczędnościowo - kredytowej jest zawsze poręczeniem pieniężnym lub
3) w gwarancjach bankowych lub
4) w gwarancjach ubezpieczeniowych lub
5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
3. Za datę wniesienia wadium przelewem uważa się datę uznania rachunku bankowego Zamawiającego -Wadium powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert.
4. Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie gwarancji i poręczeń:
1) nie budzące wątpliwości, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty beneficjentowi/wierzycielowi (Zamawiającemu) należności, w przypadku, gdy:
a) zleceniodawca/dłużnik (Wykonawca) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;
b) oferta zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy) została wybrana, a zleceniodawca/dłużnik (Wykonawca) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
c) dłużnik (Wykonawca) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
d) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie zleceniodawcy/dłużnika (Wykonawcy).
2) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela winno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie beneficjenta/wierzyciela (Zamawiającego),
3) gwarancja/poręczenie winny spełniać wymogi określone we właściwych przepisach. Powyższe warunki muszą wynikać z gwarancji lub poręczenia.
5. Wadium, bez względu na sposób jego wniesienia, musi obejmować cały okres związania ofertą.
6. W przypadku przedłużenia terminu związania ofertą, Wykonawca zobowiązany będzie do przedłużenia okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, do wniesienia nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Wykonawca dokonuje przedłużenia okresu ważności wadium samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego zgodnie z przepisem art. 85 ust. 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych albo na wezwanie Zamawiającego, zgodnie z przepisem art. 184 ustawy - Prawo zamówień publicznych (w trakcie toczącego się postępowania odwoławczego).
7. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu na rachunek Zamawiającego zaleca się, aby Wykonawca dołączył do oferty kopię dowodu dokonania przelewu.
8. W przypadku wniesienia wadium w formie niepieniężnej oryginał wadium wniesionego w formie innej niż pieniądz należy złożyć wraz z ofertą w miejscu składania ofert w osobnej kopercie natomiast kopię tego dokumentu, poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, należy dołączyć do oferty.
9. Kopertę z wadium wniesionym w formie niepieniężnej należy opisać w następujący sposób:
Nazwa i adres Wykonawcy
Przetarg ograniczony - DZP.381.15.2014.RB
Kompleksowy remont I piętra w budynku Domu Studenta nr 4 w Sosnowcu przy ul. Lwowskiej 2
z dopiskiem: Wadium w formie niepieniężnej
10. Zamawiający dokona zwrotu wadium Wykonawcom zgodnie z postanowieniami art. 46 ust. 1 - 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca:
1) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
2) którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwo - wymagane, jeżeli wniosek o dopuszczenie do udziału/ofertę w postępowaniu składa w imieniu Wykonawcy pełnomocnik. W przypadku, kiedy osoba składająca w imieniu Wykonawcy wniosek/ofertę, nie jest osobą upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy na podstawie aktualnego odpisu z właściwego rejestru (np. prowadzonego przez sąd rejestru handlowego, rejestru spółdzielni lub rejestru przedsiębiorstw państwowych albo odpisu z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wraz z wnioskiem/ofertą powinno zostać złożone stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby/ób wystawione przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są załączyć do wniosku/oferty pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Forma dokumentu: oryginał lub kopia poświadczona notarialnie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.

IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.

Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu

1) Ocena spełniania warunków udziału w postepowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych przez wykonawców. Niespełnienie chociaż jednego z wymaganych warunków skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania.
2) Zamawiający zaprosi do złożenia ofert pierwszych 5 wykonawców, którzy uzyskają najwyższą liczbę punktów.
3) W przypadku gdy wymagane warunki spełni więcej niż 5 wykonawców, Wykonawca otrzyma 1 pkt za każde zrealizowane zadanie spełniające warunki określone w Sekcji III.3.2) ogłoszenia (Warunki udziału w postępowaniu - Wiedza i doświadczenie) oraz dodatkowo Zamawiający przyzna punkty wykonawcy, który zgodnie z informacjami zawartymi w wykazie osób (załącznik nr 1 F do wniosku) zaoferuje zatrudnienie osób uczestniczących w realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę , tj. 1 pkt za 1 osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę, posiadającą wymagane uprawnienia, jednak nie więcej niż 4 punkty. W przypadku wykazania więcej niż 1 osoby na jedno ze stanowisk, o których mowa w sekcji III.3.4 ogłoszenia, Zamawiający przyzna maksymalnie 1 pkt na jedno stanowisko.
4) Jeżeli w przypadku zastosowania oceny jak wyżej kilku wykonawców zajmie ostatnie, równorzędne miejsce, a liczba wykonawców spełniających warunki udziału przewyższy 5, zamawiający spośród wykonawców zajmujących równorzędne ostatnie miejsce wybierze wykonawców, w kolejności odnoszącej się do wartości zadań, spełniających warunki określone w Sekcji III.3.2 (Warunki udziału w postępowaniu - Wiedza i doświadczenie), począwszy od najwyższej łącznej wartości.
5) Zamawiający informuje, że będzie stosował art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych tylko i wyłącznie w celu umożliwienia wykonawcy wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający nie przewiduje możliwości uzupełniania dokumentów zawierających informacje uwzględniane do punktacji i tym samym umożliwiające uzyskanie wyższej pozycji w rankingu
6) Zamawiający informuje, że w przypadku gdy wykonawca powoła się na wiedzę i doświadczenie lub osoby zdolne do wykonania zamówienia innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu ponad minimalny poziom wymaganego warunku brzegowego, Zamawiający nie będzie uwzględniał potencjału tych podmiotów w punktacji w ramach oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu (nie będzie przyznawał dodatkowych punktów).
7)Zamawiający odstąpi od sporządzania ocen spełniania warunków, tj. przyznawania punktacji za spełnienie warunków, w przypadku gdy liczba wykonawców, którzy spełniają warunki, będzie mniejsza lub równa od liczby wskazanej w Ogłoszeniu o zamówieniu (mniejsza lub równa 5).

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.us.edu.pl/zamowienia-publiczne/1/r/1
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pok. 69, III piętro.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.01.2015 godzina 10:30, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pok. 69, III piętro..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1) Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 2a ustawy Prawo zamówień publicznych (przesłanka wykluczenia Wykonawcy została opisana szczegółowo w załączniku nr 1C do wzoru wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).
2) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.
3) W przypadku udzielenia zamówienia Wykonawcom składającym wspólną ofertę, Zamawiający przed zawarciem umowy może zażądać złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
4) Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie do wniesienia przed zawarciem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie.
5) Zamawiający zastrzega, iż przed zawarciem umowy zażąda okazania dokumentów potwierdzających posiadanie przez osoby uczestniczące w wykonywaniu zamówienia wymaganych w postępowaniu uprawnień (kwalifikacji) oraz prawa wykonywania zawodu. Odmowa okazania powyższych dokumentów lub brak wymaganych dokumentów będzie skutkować odstąpieniem od umowy z przyczyn dotyczących Wykonawcy.
6) Wykonawca jest zobowiązany na każde żądanie Zamawiającego, na każdym etapie realizacji zamówienia, okazać niezwłocznie powyższe dokumenty. Brak okazania dokumentu/ów skutkować będzie niedopuszczeniem osób, których dokument/y dotyczy do wykonywania czynności/pełnienia funkcji.
7) Zgodnie z art. 27 ust. 5 ustawy Pzp, przed upływem terminu składania wniosków Wykonawca uprawniony jest do telefonicznego poinformowania Zamawiającego o złożeniu wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Informacja telefoniczna powinna być przekazana osobie upoważnionej do kontaktów z wykonawcami w celu przekazania informacji o złożeniu wniosku, tj. Pracownik Działu Zamówień Publicznych - p. Aneta Knapik (tel. 032 359 13 34). Zamawiający sporządzi notatkę służbową z takiej telefonicznej rozmowy z Wykonawcą. W takiej sytuacji wniosek uważa się za złożony w terminie, jeżeli przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu został on wysłany w formie pisemnej i Zamawiający otrzymał go nie później niż w terminie 7 dni od dnia upływu terminu składania wniosków.
.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie