Katowice: Usługa w zakresie demontażu oraz przeniesienia skanera mikrotomograficznego z Katowic waz z zainstalowaniem w miejscu docelowym w Chorzowie
Numer ogłoszenia: 309202 - 2012; data zamieszczenia: 22.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa w zakresie demontażu oraz przeniesienia skanera mikrotomograficznego z Katowic waz z zainstalowaniem w miejscu docelowym w Chorzowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie demontażu oraz przeniesienia skanera mikrotomograficznego, zwanego dalej urządzeniem, z Katowic waz z zainstalowaniem w miejscu docelowym w Chorzowie. 2. Urządzenie, które zostanie objęte przedmiotową usługą to skaner mikrotomograficzny GE Phoenix v/tome/x o wadze 1,5 tony; wymiary: 1,7/2,5/1,8m. 3. Zakres zamówienia obejmuje demontaż, pakowanie i przygotowanie urządzenia do transportu wraz z jego zabezpieczeniem na czas transportu oraz jego transport z budynku Instytut Fizyki, ul. Uniwersytecka 4, pok. 30, Katowice (dalej: dotychczasowa lokalizacja), a także rozładunek, wniesienie urządzenia, oraz jego montaż, przyłączenie i uruchomienie w pomieszczeniu Śląskiego Międzyuczelnianego Centrum Edukacji i Badań Interdyscyplinarnych w Chorzowie, w budynku H, ul. 75 Pułku Piechoty 1 (dalej: miejsce docelowe) a także inne czynności wskazane w SIWZ. 4. Zakres prac obejmuje w szczególności: 1) demontaż, zapakowanie, zafoliowanie lub inne zabezpieczenie urządzenia w przypadku takiej konieczności, 2) zniesienie urządzenia do samochodu, którym zostanie przetransportowane, prawidłowe zabezpieczenie przenoszonego urządzenia podczas transportu, jego transport i wniesienie do docelowego, nowego pomieszczenia, 3) montaż i instalacja urządzenia w nowej lokalizacji, 4) transport samochodem wyposażonym w szczególności w niezbędne zabezpieczenia do przewozu urządzenia będącego przedmiotem zamówienia. 5. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 1) realizacji usługi w sposób płynny, bez zbędnych przestojów, 2) dostarczenia odpowiedniej ilości wytrzymałych pudeł/pojemników, oraz folii zabezpieczającej, taśm, sznurków etc., niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia, 3) oględzin urządzenia przed demontażem, potwierdzonych wpisaniem do protokołu przekazania urządzenia informacji o stanie technicznym urządzenia w chwili oględzin, podpisanego przez użytkownika i Wykonawcę, 4) demontażu, o ile jest to konieczne, elementów urządzenia oraz odpowiedniego ich zabezpieczenia w czasie transportu, 5) zapakowania urządzenia, 6) przygotowania zdemontowanego urządzenia do wyniesienia z zajmowanych pomieszczeń, w szczególności jego zabezpieczenia przed uszkodzeniem, 7) załadunku urządzenia do środka transportu przystosowanego do przewożenia urządzenia, 8) bezpośredniego przetransportowania, rozładunku i przeniesienia urządzenia do miejsca docelowego, 9) zabezpieczenia urządzenia w taki sposób, aby nie uległ zniszczeniu czy uszkodzeniu wskutek transportu, a także warunków atmosferycznych, 10) montażu, podłączenia urządzenia do niezbędnych mediów oraz uruchomienia urządzenia w miejscu docelowym, 11) montażu, o ile jest to konieczne, zdemontowanych na czas transportu elementów urządzenia i ich ustawienia w wyznaczonych przez Zamawiającego miejscach podjęcia innych, niezbędnych czynności wymaganych do prawidłowego uruchomienia urządzenia, w tym czyszczenia elementów sprzętu, 12) zapewnienia części niezbędnych do przeprowadzenia ponownego montażu, podłączenia urządzenia do niezbędnych mediów oraz jego uruchomienia, w szczególności: kabli, przewodów wodnych, złączek, zaworów. 13) sprawdzenia poprawności działania urządzenia po dokonanym jego montażu, podłączeniu oraz uruchomieniu, 14) skutecznego zabezpieczenia np. wind, ciągów komunikacyjnych, oraz pomieszczeń przed zniszczeniem, uszkodzeniem podczas realizacji umowy, 15) ubezpieczenie urządzenia na czas demontażu, załadunku, transportu, rozładunku i montażu, 16) dbania o ład i porządek w czasie realizacji umowy. Wykonawca odpowiada za wszelkie zniszczenia i zabrudzenia obiektu, spowodowane wykonywaniem przedmiotu zamówienia. Wykonawca naprawi uszkodzenia, powstałe podczas przeprowadzki i doprowadzi do stanu pierwotnego na własny koszt, pod nadzorem Zamawiającego, 17) zapewnienia odpowiedniej liczby pracowników, sprzętu, narzędzi i środków transportu, w tym samochodów z zamkniętą skrzynią ładunkową np. kontenerową, 18) nadzoru nad urządzeniem znajdującym się w samochodzie. Niedopuszczalne jest pozostawienie załadowanego samochodu bez dozoru osoby odpowiedzialnej za przewożone mienie ze strony Wykonawcy, 19) wykonywania przedmiotu zamówienia w taki sposób, aby powierzone urządzenie nie uległo zniszczeniu, utracie lub zdekompletowaniu, 20) wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności BHP i ppoż., 21) wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z wytycznymi i wskazaniami Zamawiającego. 6. Montaż i instalacja urządzenia polegać będzie na dokonaniu wszelkich czynności niezbędnych do funkcjonowania urządzenia, wraz z kontrolą dopuszczalnej dawki promieniowania rentgenowskiego z zachowaniem zasad wymaganych przez producenta, zgodnie z jego przeznaczeniem tak, aby urządzenie zachowało wszelkie cechy i właściwości umożliwiające jego pracę w nowym miejscu bez zmiany, w tym pogorszenia jego funkcjonalności. 7. Zamawiający wymaga, aby demontaż, ponowny montaż oraz instalacja urządzenia zostały przeprowadzone przez oficjalnego partnera producenta urządzenia. 8. Podstawą przystąpienia do realizacji przedmiotu umowy jest protokół przekazania urządzenia podpisany przez przedstawiciela Wykonawcy oraz użytkownika. 9. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji, obejmującej urządzenie a także usługę polegającą na montażu oraz uruchomieniu urządzenia. Okres gwarancji na skaner nie może być krótszy niż 6 miesięcy, na detektor nie może być krótszy niż 18 miesięcy. Okres gwarancji rozpoczyna się z chwilą podpisania protokołu odbioru. 10. Wymagany termin realizacji zamówienia wynosi 4 miesiące od daty zawarcia umowy. 11. Wykonawca, w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do: 1) zawarcia polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej z tytułu prowadzonej działalności z zakresem ubezpieczenia zgodnym z przedmiotem zamówienia na okres realizacji umowy, o którym mowa w ust. 10 niniejszej SIWZ na sumę gwarancyjną co najmniej: 1.300.000,00 PLN, na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. 2) ubezpieczenia urządzenia na czas jego transportu z jego dotychczasowego miejsca lokalizacji w miejsce nowej lokalizacji na rzecz Zamawiającego na zasadach ubezpieczenia ładunku w transporcie krajowym w pełnym zakresie, tj. z ryzykiem kradzieży i rabunku wraz z rozszerzeniem o ryzyko załadunku i rozładunku na kwotę co najmniej 1.300.000,00 PLN. 12. Zamawiający, w celu ułatwienia przygotowania oferty przetargowej, umożliwia Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej pomieszczeń, w których obecnie znajduje się urządzenie, a także pomieszczenia, w którym zostanie zamontowane po przewiezieniu. Pomieszczenia będą udostępniane w dni robocze w godzinach 9:00-14:00, na wniosek Wykonawcy złożony do Zamawiającego w formie pisemnej bądź faksem na adres określony w rozdziale VII ust. 11 SIWZ, przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający wyznaczy termin, w jakim będzie możliwe dokonanie wizji oraz powiadomi o tym Wykonawcę..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 63.00.00.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 4.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Informacja o działalności gospodarczej wygenerowana z Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej (CEIDG) - składa Wykonawca będący osoba fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (zalecane). Pełnomocnictwo - wymagane jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta), nawet jeżeli jest on ujawniony w dokumencie rejestrowym. W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana treści zawartej umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony. 2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, wyłącznie w sytuacji: 1) zmiany ceny w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą, na pisemny wniosek jednej ze Stron, 2) zmiany terminu realizacji umowy, w sytuacji uzasadnionej, gdy brak możliwości dochowania pierwotnego terminu wynika z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę. Wykonawca na piśmie przedstawi okoliczności uniemożliwiające dochowanie terminu wynikającego z oferty, 3) konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeżeli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, 4) ewentualnej zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, 5) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy. Wartość umowy o której mowa w § 4 ust. 1 umowy nie ulegnie zwiększeniu, 6) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.us.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Śląski, Dział Zamówień Publicznych; ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pok. 69.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.08.2012 godzina 10:30, miejsce: Uniwersytet Śląski, Dział Zamówień Publicznych; ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pok. 69.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie