Katowice: Dostawa artykułów biurowych, tuszy, tonerów, głowic do plotera, bębnów i wkładów atramentowych
Numer ogłoszenia: 303616 - 2011; data zamieszczenia: 23.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 3592048, faks 032 3592048.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa artykułów biurowych, tuszy, tonerów, głowic do plotera, bębnów i wkładów atramentowych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych, pochodzących z bieżącej produkcji artykułów biurowych, tuszy, tonerów, głowic do plotera, bębnów i wkładów atramentowych zwanych dalej artykułami.
Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia ofert częściowych zgodnie z podziałem:
Nr 1) część a) - artykuły zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia - załącznikiem nr 2A do SIWZ,
Nr 2) część b) - artykuły zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia - załącznikiem nr 2B do SIWZ.
Zakres zamówienia obejmuje dostawę do siedziby Zamawiającego oraz rozładunek artykułów w siedzibie Zamawiającego, tj. Uniwersytet Śląski, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pok. 420 - Dział Logistyki.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki nr 2A i 2B do SIWZ
W zakresie artykułów oferowanych w części B postępowania (materiałów eksploatacyjnych), Zamawiający wymaga, aby były to artykuły wykonane w całości z fabrycznie nowych podzespołów (nie będących regenerowanymi lub nie pochodzących z recyklingu). Dostarczone w ramach części B artykuły - materiały eksploatacyjne muszą być wysokiej jakości i o wysokich walorach użytkowych, muszą zapewniać kompatybilność pracy z urządzeniami Zamawiającego i należyte bezpieczeństwo oraz posiadać właściwe opakowanie i oznakowanie.
1) Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia w zakresie części B postępowania nie wskazał pojemności danego artykułu - materiału eksploatacyjnego - Wykonawca zobowiązany jest zaoferować artykuł o największej pojemności lub wydajności jaki jest produkowany na rynku.
2) Artykuły nie mogą mieć śladów poprzedniego używania, uszkodzenia, nie mogą być regenerowane albo prefabrykowane.
3) Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych w zakresie części B postępowania zgodnie z opisanymi poniżej kryteriami. Za równoważne Zamawiający uzna artykuły fabrycznie nowe, których parametry techniczne i funkcjonalne będą takie same lub lepsze niż te, które zostały wskazane w załączniku nr 2B do SIWZ, o wydajności nie mniejszej niż określona w SIWZ, potwierdzonej zaświadczeniem wydanym przez podmiot uprawniony do kontroli jakości (akredytowaną jednostkę) potwierdzającym, że wydajność oferowanego artykułu równoważnego jest taka sama lub wyższa w stosunku do oryginalnego, produkowanego przez producenta sprzętu do którego jest przeznaczony. Zamawiający uzna również za wystarczający dokument w postaci wyników testów wydajnościowych wykonanych przez producenta oferowanych artykułów równoważnych potwierdzających, że wydajność oferowanego artykułu równoważnego jest taka sama lub wyższa w stosunku do oryginalnego, produkowanego przez producenta sprzętu do którego jest przeznaczony. Właściwymi normami, według których określona zostanie wydajność są stosowane przez producentów sprzętu normy: ISO/IEC 19752 lub równoważna - norma pomiarów wydajności tonerów do monochromatycznych drukarek laserowych oraz do komponentów drukujących w dowolnym urządzeniu wielofunkcyjnym, które posiada cyfrową ścieżkę wydruku (np. wielofunkcyjne urządzenia posiadające komponenty drukarkowe); ISO/IEC 19798 lub równoważna - norma pomiarów wydajności kartridży tonerowych dla kolorowych drukarek laserowych oraz do komponentów drukujących w dowolnym urządzeniu wielofunkcyjnym (np. wielofunkcyjne urządzenia posiadające komponenty drukarkowe); ISO/IEC 24711:2007 lub równoważna - norma pomiarów wydajności kartridży atramentowych lub tonerowych dla kolorowych drukarek atramentowych oraz do komponentów drukujących w dowolnym urządzeniu wielofunkcyjnym, które posiada cyfrową ścieżkę wydruku (np. wielofunkcyjne urządzenia posiadające komponenty drukarkowe); ISO/EIC 24712:2007 lub równoważna - norma pomiarów wydajności kartridży atramentowych lub tonerowych dla kolorowych drukarek atramentowych oraz do komponentów drukujących w dowolnym urządzeniu wielofunkcyjnym, które posiada cyfrową ścieżkę wydruku (np. wielofunkcyjne urządzenia posiadające komponenty drukarkowe).
4) Wykonawca gwarantuje, że zamontowanie i używanie dostarczonych artykułów równoważnych nie będzie naruszać warunków gwarancji na urządzenia będące w posiadaniu Zamawiającego, w których eksploatowane będą oferowane artykuły.
5) Wykonawca zobowiązuje się do ponoszenia pełnej odpowiedzialności za uszkodzenia urządzeń będących w posiadaniu Zamawiającego spowodowane używaniem zaoferowanych artykułów.
6) W przypadku uszkodzenia urządzeń będących w posiadaniu Zamawiającego:
Zamawiający:
- Zleci dokonanie ekspertyzy przyczyny uszkodzenia w autoryzowanym serwisie producenta uszkodzonego urządzenia,
- Powiadomi Wykonawcę o zaistniałym uszkodzeniu (w przypadku uzyskania pisemnej opinii uszkodzenia urządzenia przez wadliwy materiał eksploatacyjny.
Wykonawca:
- Po uzyskaniu informacji o zaistniałym uszkodzeniu urządzenia, zobowiązany jest dokonać stosownej zapłaty za naprawę oraz wykonaną ekspertyzę w autoryzowanym serwisie, w terminie do 7 dni od daty zakończenia naprawy.
- Dostarczy bezpłatnie nowy materiał eksploatacyjny do naprawionego urządzenia.
7) W przypadku naprawy urządzenia z winy wadliwych artykułów drukujących (tj. dłuższego niż 7 dni od daty wydania ekspertyzy przez autoryzowany serwis), Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia na okres jego naprawy urządzenia zastępczego o nie gorszych parametrach technicznych w terminie nie późniejszym niż do końca następnego dnia roboczego od daty wydania ekspertyzy.
8) W przypadku stwierdzenia wady, obniżenia jakości, wydajności, stwierdzenia uszkodzenia dostarczonych artykułów oraz jeśli artykuł nie sygnalizuje we właściwy sposób stanu zużycia artykułu i daty poprawnej eksploatacji - Wykonawca na żądanie Zamawiającego zobowiązany jest wymienić bezpłatnie na nowy artykuł, wolny od wad w terminie 3 dni roboczych od daty zwrotu uszkodzonego artykułu.
9) Oferowane artykuły muszą zawierać oryginalne znaki firmowe producenta, nienaruszone cechy opakowania oryginalnego, pierwotnego, muszą być pakowane pojedynczo, dostarczone do Zamawiającego w oryginalnych opakowaniach producenta, muszą posiadać na opakowaniach zewnętrznych logo i nazwę producenta, opis zawartości i numer katalogowy, w przypadku dostawy produktów równoważnych wymagane jest podanie na opakowaniu oznaczenia oryginalnego artykułu, którego dotyczy dany zamiennik (produkt równoważny).
Ilości artykułów podane w załączniku nr 2A oraz 2B są ilościami maksymalnymi. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania podanych ilości artykułów, a tym samym pełnej kwoty umowy. W przypadku rezygnacji z określonych artykułów, Zamawiający, przed realizacją umowy, złoży pisemną informację o rezygnacji z danego artykułu, skutkującą pomniejszeniem przedmiotu zamówienia, jak i wartości umowy. Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu żadne roszczenie.
Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia dostarczany był w opakowaniach (paczkach), zgodnych asortymentowo oraz ilościowo z ofertą, pakowany wg danego numeru indeksu i oznaczony tymże numerem.
Artykuły składające się na jedną partię (pełen asortyment w ramach poszczególnych numerów indeksów wskazanych w ofercie) winny być dostarczane w całości jednorazową dostawą, zgodnie z numerami indeksów.
Zamawiający nie dopuszcza dostaw cząstkowych w ramach jednej partii.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.
Wszelkie rozliczenia finansowe dokonywane między Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w polskich złotych (PLN).
Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.19.21.13-6, 30.19.28.00-9, 30.19.76.00-2, 30.19.95.00-5, 30.19.00.00-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 14.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - składa Wykonawca będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (zalecane).
(Oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę)
2. Pełnomocnictwo - (wymagane) jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta) nawet jeżeli jest on ujawniony w dokumencie rejestrowym).
W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę.
(Oryginał lub czytelna wyraźna kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez mocodawcę lub notariusza).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, wyłącznie w sytuacji:
1) zakończenia serii produkcyjnej danego modelu oraz rozpoczęcia produkcji egzemplarza o wyższych parametrach technicznych,
2) ewentualnej zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, zmiany zakresu zamówienia powierzonego podwykonawcom, a także zmiany podwykonawcy,
3) zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą, na pisemny wniosek jednej ze Stron,
4) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia kwoty o której mowa w § 4 ust. 1 wzoru umowy,
5) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub umowy o dofinansowanie w zakresie mającym wpływ na realizację umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.us.edu.pl/zamowienia-publiczne/1/d/1
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UNIWERSYTET ŚLĄSKI
Dział Zamówień Publicznych
ul. Bankowa 12, IIIp., pok.69
40-007 Katowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.10.2011 godzina 11:30, miejsce: UNIWERSYTET ŚLĄSKI
Dział Zamówień Publicznych
ul. Bankowa 12, IIIp., pok.69
40-007 Katowice.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach projektów:
a) Aktywny w szkole - aktywny w życiu, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia. Umowa o dofinansowanie projektu z dnia 15.12.2008r., nr UDA-POKL.03.03.04-00-111/08-00 (dotyczy części B postępowania).
b) Partnerzy w nauce, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia. Umowa o dofinansowanie projektu z dnia 15.12.2008r., nr UDA-POKL.03.03.04-00-124/08- 00. (dotyczy części B postępowania).
c) w ramach projektu: From Study of Molecular Dynamics in Amorphous Medicines at Ambient and Elevated Pressure to Novel Applications in Pharmacy TEAM finansowanego przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka POIG, Priorytet 1. Badanie i rozwój nowoczesnych technologii, Działanie 1.2. Wzmocnienie potencjału kadrowego nauki, Program Team (dotyczy części A i B postępowania),
d) ze środków własnych Zamawiającego..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: część a) - artykuły zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia - załącznikiem nr 2A do SIWZ.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: część b) - artykuły zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia - załącznikiem nr 2B do SIWZ.