Katowice: Opracowanie dokumentacji projektowej wykonawczej oraz wykonanie obiektu p.n.: Centrum Nauk Stosowanych (CNS) - II etap Śląskiego Międzyuczelnianego Centrum Edukacji i Badań Interdyscyplinarnych
Numer ogłoszenia: 261364 - 2014; data zamieszczenia: 05.08.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 99235 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie dokumentacji projektowej wykonawczej oraz wykonanie obiektu p.n.: Centrum Nauk Stosowanych (CNS) - II etap Śląskiego Międzyuczelnianego Centrum Edukacji i Badań Interdyscyplinarnych.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wykonawczej oraz wykonanie obiektu p.n.: Centrum Nauk Stosowanych (CNS) - II etap Śląskiego Międzyuczelnianego Centrum Edukacji i Badań Interdyscyplinarnych (ŚMCEiBI). Wykonawca zrealizuje inwestycje w systemie zaprojektuj i wybuduj, tzw. pod klucz, pełniąc funkcję Generalnego Wykonawcy, którego zadaniem będzie:
a) wykonanie wielobranżowego projektu wykonawczego,
b) realizacja budowy Obiektu wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu i uzyskaniem w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie Obiektu.
2) Zakres opracowań wykonawczej dokumentacji technicznej.
Dokumentacja projektowa wykonawcza winna zawierać:
a) Projekt zagospodarowania terenu i placu budowy;
b) Projekt wykonawczy w branżach:
architektoniczna;
konstrukcyjno-budowlana;
instalacja elektryczna;
instalacja wentylacji bytowej z funkcją ogrzewania i chłodzenia pomieszczeń;
instalacja wentylacji technologicznej;
instalacja wod.-kan. bytowa (tj. wszelka kanalizacja nie związana z procesami chemicznymi, wodociągowa, w której wymagana jest woda pitna (wc, umywalki i punkty poboru wody pitnej w pomieszczeniach);
instalacja wod.-kan. technologiczna;
instalacja centralnej ciepłej wody;
instalacja niskoprądowa w zakresie analogicznym do występującej w istniejącej części obiektu (patrz pkt 4 a poniżej) wraz z automatyką sterowania scenariusz pożarowy zapewniającą współpracę urządzeń na wypadek pożaru; instalacje specjalistyczne, tj. próżni technicznej, sprężonego powietrza, azotu gazowego;
instalacja solarna;
c) Informacja dotycząca Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia (BiOZ);
d) Certyfikat energetyczny na zakończenie budowy;
e) Instrukcje, oznakowania i procedury p. poż. oraz bhp i inne niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektu, w tym Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego Obiektu jako element dokumentacji powykonawczej;
f) Instrukcje i procedury dotyczące obsługi zamontowanego w obiekcie wyposażenia, sprzętu i urządzeń (nie dotyczy aparatury badawczo-naukowej);
g) Rysunki warsztatowe wykonywane w trakcie realizacji robót;
h) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.
3) Projekt wykonawczy należy wykonać w oparciu o:
a) Program funkcjonalno-użytkowy wraz z aneksem nr 1 i aneksem nr 2 (stanowiący załącznik nr 2A do siwz);
b) projekt budowlany (stanowiący załącznik nr 2B do siwz);
c) pozwolenie na budowę z dn. 25.06.2012 r., decyzja nr 167(stanowiące załącznik nr 2 C do siwz);
d) wytyczne wykonania dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, opisane w załącznikach do wzoru umowy, który stanowi załącznik nr 3 do siwz.
4) Wytyczne Zamawiającego dotyczące sposobu wykonania instalacji niskoprądowych, instalacji BMS i instalacji solarnej.
a) Wszystkie wewnętrzne instalacje muszą być połączone z instalacjami wykonanymi w pierwszej części obiektu. Szczególną uwagę należy zwrócić na systemy niskoprądowe.
W istniejącym budynku ŚMCEiBI zostały zainstalowane i uruchomione następujące systemy niskoprądowe: instalacja okablowania strukturalnego; system nadzoru wizyjnego CCTV; system sygnalizacji włamania i napadu SSWiN; system kontroli dostępu KD; system sygnalizacji pożaru SSP; dźwiękowy system ostrzegania DSO; system audio-wizualny sal wykładowych; centrala telefoniczna. Systemy niskoprądowe projektowane dla nowej części Obiektu muszą stanowić rozbudowę istniejących systemów i muszą być kompatybilne systemowo i sprzętowo oraz zgodne wzorniczo. Wszystkie funkcjonalności systemów już istniejących muszą być zachowane. Miejsce i sposób zarządzania systemami nie ulega zmianie. W trakcie realizacji inwestycji Wykonawca musi zapewnić działanie istniejących systemów przez cały czas trwania budowy oraz pełną docelową integrację systemów nowoprojektowanych z istniejącymi. Wykonawca może zaprojektować i wykonać w nowej części Obiektu ww. instalacje w dowolnym systemie pod warunkiem kompatybilności z systemami i oprogramowaniem już istniejącym. Wykonawca przejmie gwarancję na istniejące instalacje, z którymi będzie integrowana część nowa w zakresie w jakim będzie w nie ingerował, w terminie do dnia 29.10.2014r. (okres rękojmi jest o 3 m-ce dłuższy niż okres gwarancji). Wykonawca może zrezygnować z integracji obu części, w tym przypadku musi zaprojektować i wykonać jednolite instalacje dla części projektowanej i istniejącej, o funkcjonalności i parametrach nie gorszych niż w części istniejącej i wymaganej, tj. projektowanej. Zamawiający posiada w chwili obecnej czynne instalacje grzania/chłodzenia, wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła i AKPiA pracujące na bazie programu komunikacyjnego Vista (system TAC), a wszystkie elementy sterowania są wykonane w technologii TAC. Nowe elementy instalacji Wykonawca może wykonać w dowolnym systemie pod warunkiem bezusterkowego współdziałania nowych elementów instalacji z już działającymi fragmentami instalacji (instalacja już działająca stanowi 70% całości instalacji). Zintegrowanie w jeden system obu elementów wymagać będzie ingerencji w tą cześć instalacji oprogramowanej i wykonanej w technologii TAC. Aby ingerować w tą część instalacji Wykonawca musi posiadać narzędzia i wiedzę pozwalającą na uzupełnienie programu sterującego o nowe części oraz autoryzację firmy TAC. Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca nie integrował wykonanego przez siebie elementu systemu z elementem instalacji już działającej u Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca musi wymienić na nowe, urządzenia działające obecnie u Zamawiającego (tj. urządzenia sterujące, sterowniki, instalację sterującą, oprogramowanie i odpowiednie elementy BMS) tak, aby oba elementy systemu stanowiły jedną całość.
b) Instalacja BMS:
Należy zaprojektować i wykonać punkt BMS, który musi być zintegrowany z już istniejącym BMS. Zamawiający dopuszcza dwa sposoby rozwiązania: - Rozszerzenie istniejącego BMS i doprowadzenie do niego sygnałów z nowej części. Zamawiający informuje, iż obecnie BMS oprogramowany jest programem komunikacyjnym na bazie programu Vista, a istniejąca instalacja jest wyposażona w sterowniki typu XENTA. Nowe elementy instalacji należy wykonać w sposób zapewniający pełną kompatybilność oraz poprawne działanie elementów starej i nowej instalacji, co będzie wymagało ingerencji w część już działającą i przejęcie gwarancji na instalację już działającej części, w zakresie w jakim Wykonawca będzie w nią ingerował, w terminie do dnia 29.10.2014r. (okres rękojmi jest o 3 m-ce dłuższy niż okres gwarancji). - Wykonanie nowego BMS z doprowadzeniem sygnałów ze starej i nowej części obiektu.
c) Instalacja solarna:
Podstawowym zadaniem instalacji solarnej jest produkcja czynnika grzewczego do zasilania agregatu absorpcyjnego produkującego wodę lodową dla potrzeb układu chłodzenia wentylacją. Zamawiający posiada w chwili obecnej wykonaną w pierwszym etapie instalację solarną, która dla obu etapów, tj. I wykonanego i II do wykonania łącznie stanowi 80% całości instalacji. Nowoprojektowaną część należy we wszystkich jej elementach zintegrować w jeden system, co będzie wymagało ingerencji w część już działającą i przejęcie gwarancji na instalację solarną w już działającej części, w zakresie w jakim Wykonawca będzie w nią ingerował, w terminie do dnia 29.10.2014r. (okres rękojmi jest o 3 m-ce dłuższy niż okres gwarancji). Zamawiający dopuszcza aby Wykonawca nie integrował wykonanego przez siebie elementu systemu solarnego z już istniejącym. W tym przypadku, Wykonawca musi wymienić na nowe urządzenia już działające u Zamawiającego (tj. solary, urządzenia sterujące i sterowniki, instalację sterującą, oprogramowanie, system obrotu solarów pozwalający na obrót solarów za słońcem). W istniejących panelach solarnych w celu osiągnięcia maksymalnej wydajności cieplnej harfa grzewcza składa się z 18 elementów umieszczonych pionowo, równolegle do osi obrotu solara i zamawiający spodziewa się zastosowania tego samego rozwiązania w nowo projektowanej części obiektu. Wykonawca może zaprojektować swój solar, który będzie spełniał te same wymogi co solar już istniejący (zastosowany w realizacji I etapu Obiektu) o wydajności cieplnej określonej w projekcie budowlanym.
5) Wykonawca zrealizuje Obiekt wraz z uzbrojeniem i zagospodarowaniem terenu według sporządzonego projektu wykonawczego, zaktualizowanych uzgodnień, projektu budowlanego i wymagań zawartych w pozwoleniu na budowę.
6) Wykonawca opracuje i przekaże Zamawiającemu do weryfikacji komplet materiałów potrzebnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu oraz uzyska w imieniu Zamawiającego ostateczne pozwolenie na użytkowanie.
7) Na etapie projektowania w pierwszej kolejności Wykonawca wprowadzi do projektu numerację i nazwy pomieszczeń, zgodne z Programem funkcjonalno-użytkowym oraz rysunkami stanowiącymi załącznik pn.: zaktualizowana numeracja pomieszczeń i przedstawi do akceptacji Zamawiającemu. We wszystkich projektach należy stosować zaktualizowaną numerację i nazewnictwo pomieszczeń. Wykonanie numeracji i opisu pomieszczeń objęte jest przedmiotem niniejszego zamówienia.
8) W opracowaniu projektowym, jak i w wykonawstwie należy uwzględnić:
a) W salach wykładowych krzesła audytoryjne wraz z pulpitami. Krzesła te należy przewidzieć jako elementy na stałe połączone z konstrukcją budynku.
b) Wszystkie stoły laboratoryjne wraz z przyłączeniem niezbędnych mediów, tj.: woda bieżąca zimna-ciepła wraz z odprowadzeniem ścieków; instalacja próżni technicznej; sprężonego powietrza; azotu gazowego; gazu ziemnego; elementów instalacji elektrycznej.
c) Okapy odciągowe nad stołami laboratoryjnymi wraz z instalacjami wyciągowymi; wentylatory dla dygestoriów i okapów z nad stołów laboratoryjnych wyprowadzić ponad dach).
d) Wyposażenie audiowizualne na stałe zamontowane w obiekcie.
9) Wykonawca sporządzi dokumentację powykonawczą zgodnie z wytycznymi wykonania dokumentacji powykonawczej opisanymi w załączniku nr 3 do wzoru umowy .
10) Termin gwarancji.
Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty minimalnie 36 miesięcy.
Wymagany okres gwarancji na zamontowane materiały, urządzenia itp. - nie mniejszy niż 36 miesięcy, a jeżeli gwarancja producenta jest dłuższa, zgodnie z gwarancją producenta.
Termin rękojmi rozpoczyna bieg w dacie podpisania protokołu odbioru końcowego i jest równy terminowi gwarancji.
Wykonawca przejmie gwarancję na wszystkie elementy obiektu istniejącego, w które Wykonawca będzie ingerował i które wymagają integracji elementów nowych i już istniejących na okres do dn. 29.10.2014 r., oraz rękojmię, która jest o 3 m-ce dłuższa niż okres gwarancji. Rodzaj i ilość elementów, na które należy przejąć gwarancję będzie wynikać z przyjętych rozwiązań projektowych w projektach, które należy wykonać , zgodnie z rozdz. II ust. 1 pkt 6 lit. a) - c) siwz. Uprawnienia z tytułu rękojmi na wady przedmiotu umowy przysługują niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji.
11) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią następujące załączniki do SIWZ:
Program funkcjonalno-użytkowy wraz z aneksem nr 1 i aneksem nr 2 - załącznik nr 2A do SIWZ
Projekt budowlany - załącznik nr 2B do SIWZ;
Pozwolenie na budowę - załącznik nr 2C do SIWZ.
Wytyczne opracowania dokumentacji wykonawczej i powykonawczej - załącznik nr 3 i nr 7 do wzoru umowy (stanowiącego załącznik nr 3 do siwz).
12. Miejsce realizacji i parametry obiektu:
a) Miejsce realizacji: Chorzów ul. 75-tego Pułku Piechoty 1a - działka nr 1/6, karta mapy 85, obręb Królewska Huta.
b) Parametry obiektu: powierzchnia zabudowy - 1460m2; powierzchnia całkowita - 5072,95m2; kubatura - 21754m3; liczba kondygnacji - bloki naukowo-dydaktyczne A i C czterokondygnacyjne, blok komunikacyjny B pięciokondygnacyjny.
13. Oferty równoważne. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w przypadkach, w których Zamawiający wskazuje znaki towarowe, patent lub pochodzenie przedmiotu zamówienia, z zachowaniem przez Wykonawcę zasad i wymogów opisanych w SIWZ, w szczególności określonych w rozdz. II ust. 1 pkt 6 lit. a) -c ). Wpisanie znaków towarowych jest uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą innych dostatecznie dokładnych określeń. Użyte w specyfikacji określenia wskazujące znaki towarowe, patent lub pochodzenie przedmiotu zamówienia należy odczytywać z wyrazami lub równoważne. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku przywołanych w specyfikacji norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ww. ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca oferując przedmiot równoważny do opisanego w specyfikacji jest zobowiązany zachować równoważność w zakresie parametrów użytkowych, funkcjonalnych i jakościowych, które muszą być na poziomie nie niższym od parametrów wskazanych przez Zamawiającego..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.44.00-4, 71.22.10.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 04.08.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 20201020,33 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ