Katowice: Dostawa termocyklerów
Numer ogłoszenia: 229525 - 2012; data zamieszczenia: 29.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa termocyklerów.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa 3 sztuk termocyklerów, zwanych
dalej sprzętem, wraz z montażem i uruchomieniem. Zakres zamówienia
obejmuje dostarczenie zamawianego sprzętu wraz z rozładunkiem,
wniesieniem do pomieszczeń Zamawiającego, montażem i uruchomieniem
sprzętu.
2.Oferowany sprzęt musi być fabrycznie nowy, pochodzić z bieżącej
produkcji (2011/2012) oraz posiadać stosowne certyfikaty i aprobaty
dopuszczające sprzęt do sprzedaży i użytkowania na terenie RP.
3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do Specyfikacji.
4.Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych.
Za równoważny Zamawiający uzna sprzęt, którego parametry techniczne i
funkcjonalne oraz standardy jakościowe będą takie same lub lepsze w
stosunku do sprzętu opisanego przez Zamawiającego.
5.Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć opis techniczny sprzętu w języku polskim.
6.Wymagany termin realizacji zamówienia: do 6 tygodni od daty zawarcia umowy.
7.Adres dostawy: Uniwersytet Śląski, Wydział Biologii i Ochrony
Środowiska, ul. Jagiellońska 26-28, 40-032 Katowice; Katedra Anatomii i
Cytologii Roślin (indeks W1/1000043177 i W1/1000043178) oraz Katedra
Mikrobiologii (indeks W1/1000042871).
8.Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji dostaw częściowych.
9.Wymagany okres gwarancji: zgodnie z gwarancją producenta lub głównego.
dystrybutora na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, nie krócej niż 24
miesiące.
10.Autoryzowany serwis gwarancyjny i pogwarancyjny na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
11.Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć instrukcję obsługi sprzętu w języku polskim.
12.Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zamówienia z udziałem
podwykonawców. W przypadku korzystania z podwykonawców w ofercie należy
wskazać część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy
podwykonawcom (załącznik nr 3 do SIWZ).
13.Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
14.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
15.Rozliczenia finansowe między Zamawiającym a Wykonawcą będą wykonywane
w polskich złotych (PLN). W przypadku Wykonawcy zagranicznego
rozliczenie może nastąpić w EURO, USD.
16.Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
17.Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
18.Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
19.Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
20.Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie
publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% zatrudnionych
stanowią osoby niepełnosprawne.
.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.43.20.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 180.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust.1 pkt 1 SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust.1 pkt 1 SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust.1 pkt 1 SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust.1 pkt 1 SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust.1 pkt 1 SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego, Wykonawca dołączy do oferty: opis techniczny oferowanego sprzętu spełniającego warunki techniczne wymagane przez Zamawiającego, określone w niniejszej specyfikacji. Opis musi zawierać np.: nazwę, typ, nazwę producenta, markę, znak towarowy lub inne przypisane wyłącznie temu produktowi cechy wraz z parametrami technicznymi, a także cenę jednostkową netto i wartość netto - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę - Załącznik nr 2A do SIWZ (wzór)
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Informacja o działalności gospodarczej wygenerowana z Centralnej
Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG) - składa Wykonawca będący
osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (Dołączenie wydruku
zalecane przez Zamawiającego). Wydruk ze strony internetowej
2. Pełnomocnictwo - (wymagane) jeżeli oferta jest podpisana przez
pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta) nawet jeżeli jest on ujawniony w
dokumencie rejestrowym). W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu
posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania
potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę. - Oryginał lub czytelna
wyraźna kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez mocodawcę
lub notariusza.
3. Jeśli Wykonawca będzie realizował zamówienie z udziałem podwykonawców
Zamawiający żąda wskazania części zamówienia, której wykonanie powierzy
podwykonawcom- Załącznik nr 3 do SIWZ (Zamawiający dopuszcza
odtworzenie formularza)- Oryginał
4. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o
których mowa w III.4.3.1 zastępuje się je dokumentem zawierającym
oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio miejsca zamieszkania lub kraju, w którym Wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania. Ww. dokument winien być wystawiony
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert-
Oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez
Wykonawcę.
5. Jeżeli w celu wykazania spełnienia warunków określonych w art. 22
ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, Wykonawca polega na zasobach
innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy -
Prawo zamówień publicznych, zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu,
iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w
szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych
podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres
korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - stosowny dokument w
oryginale należy załączyć do oferty.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zmiana treści niniejszej umowy może nastąpić wyłącznie w granicach
unormowania art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego
aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2.Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru Wykonawcy, wyłącznie w sytuacji:
1)zmiany terminu dostawy, w sytuacji uzasadnionej, gdy brak możliwości
dochowania pierwotnego terminu wynika z przyczyn niezawinionych przez
Wykonawcę, np.siła wyższa; Wykonawca na piśmie przedstawi okoliczności
uniemożliwiające dochowanie terminu wynikającego z oferty,
2)zmiany terminu dostawy, w sytuacji gdy brak możliwości dochowania
pierwotnego terminu wynika z okoliczności leżących po stronie
Zamawiającego.
3)zmiany zakresu czynności wykonywanych przez podwykonawcę/-ów (dotyczy
przypadku, w którym Wykonawca posługuje się potencjałem podwykonawców),
4)zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez
Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, z zastrzeżeniem, iż
podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne, do realizacji
zamówienia,
5)zakończenia serii produkcyjnej danego modelu urządzenia oraz
rozpoczęcia produkcji urządzenia o nie gorszych parametrach
technicznych,
6)zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla
Zamawiającego tzn. na cenę niższą, na pisemny wniosek jednej ze Stron,
7)ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania
umowy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia kwoty o której
mowa w § 4 ust. 1 wzoru umowy,
8)zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub umowy o dofinansowanie w zakresie mającym wpływ na realizację umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.us.edu.pl/zamowienia-publiczne/1/d/1
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, Katowice ul. Bankowa 12, pok. 69 III p...
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.11.2012 godzina 09:30, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, Katowice ul. Bankowa 12, pok. 69 III p....
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie