Katowice: Termomodernizacja budynku laboratoryjnego wraz z odzyskiem ciepła z budynku wysokiego Wydziału Nauk o Ziemi w Sosnowcu - etap końcowy inwestycji (TERMOLAB)
Numer ogłoszenia: 199460 - 2011; data zamieszczenia: 14.07.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 3592048, faks 032 3592048.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Termomodernizacja budynku laboratoryjnego wraz z odzyskiem ciepła z budynku wysokiego Wydziału Nauk o Ziemi w Sosnowcu - etap końcowy inwestycji (TERMOLAB).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie realizowane jest w ramach projektu: Termomodernizacja budynku laboratorium wraz z odzyskiem ciepła z budynku wysokiego Wydziału Nauk o Ziemi w Sosnowcu - etap końcowy inwestycji (TERMOLAB) Umowa o dofinansowanie projektu nr UDA-RPSL. 05.03.00-00-123/10-00 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Priorytet 5.3. Czyste powietrze i odnawialne źródła energii Nr projektu - 892 (Za wyjątkiem Działania 1.2. Mikroprzedsiębiorstwa i MŚP; Poddziałania 3.1.1. Infrastruktura zaplecza turystycznegoprzedsiębiorstwa; Poddziałania 3.2.1. Infrastruktura okołoturystyczna przedsiębiorstwa).
1. Projekt TERMOLAB jest przedsięwzięciem termomodernizacyjnym zespołu budynków Wydziału Nauk o Ziemi, będącym końcowym etapem całego kompleksu połączonych ze sobą budynków. Pracami termomodernizacyjnymi objęte zostaną następujące elementy:
1) wymiana elewacji w budynku laboratorium i przewiązce wraz z ociepleniem,
2) wymiana pokrycia dachowego wraz z ociepleniem na budynku laboratorium i w przewiązce,
3) wymiana wentylacji mechanicznej z wykonaniem instalacji glikolowego odzysku ciepła w budynku wysokim,
4) roboty elektryczne wraz z AKPiA dla wentylacji mechanicznej i glikolowego odzysku ciepła oraz podłączenie do wspólnego istniejącego BMS,
5) modernizacja węzła cieplnego.
2. Opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki:
1) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 2A do SIWZ,
2) opis przedmiotu zamówienia - załącznik nr 2B do SIWZ,
3) projekt wykonawczy - architektura - załącznik nr 2C do SIWZ,
4) projekt wykonawczy - konstrukcja - załącznik nr 2D do SIWZ,
5) projekt budowlano-wykonawczy - instalacja wentylacji mechanicznej - zał. nr 2E do SIWZ,
6) projekt budowlano -wykonawczy -automatyka - załącznik nr 2F do SIWZ,
7) projekt budowlano-wykonawczy - węzeł ciepło-chłodniczy - załącznik nr 2G do SIWZ,
8) projekt budowlany - załącznik nr 2H do SIWZ,
9) przedmiar robót - wentylacja mechaniczna z glikolowym odzyskiem ciepła - załącznik nr 2I do SIWZ,
10) przedmiar robót - modernizacja węzła cieplnego - załącznik nr 2J do SIWZ,
11) przedmiar robót - AKPiA i automatyka wraz z instalacjami elektrycznymi - załącznik nr 2K do SIWZ,
12) przedmiar robót termomodernizacji elewacji TERMOLAB- załącznik nr 2L do SIWZ.
3. Okres gwarancji i warunki serwisu
1) wymagany okres gwarancji na wykonane roboty - minimum 36 miesięcy,
2) wymagany okres gwarancji na zamontowane materiały, urządzenia, armaturę - nie mniej niż 36 miesięcy, a jeżeli gwarancja producenta jest dłuższa, zgodnie z gwarancją producenta,
3) Wykonawca zobowiązany będzie do przejęcia gwarancji do 31.07.2012r. na wszystkie elementy już istniejącej instalacji, w które będzie ingerował w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.33.12.00-8, 50.00.00.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 6.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium:
1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości:
280.000,00 PLN (słownie: dwieście osiemdziesiąt tysięcy 00/100 zł )
- przelewem na rachunek Zamawiającego lub
- w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym lub
- w gwarancjach bankowych lub
- w gwarancjach ubezpieczeniowych lub
-w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy zgodnie z art. 45 ust 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r., Nr 113 poz. 759 z późn. zm.), wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Śląski Spółka Akcyjna o/Katowice, Nr rachunku 29 1050 1214 1000 0022 0331 4816, w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert - określonym w rozdziale VI ust. 1 SIWZ - środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego ww. rachunek.
3. Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie gwarancji i poręczeń:
3.1. nie budzące wątpliwości, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty beneficjentowi /wierzycielowi (Zamawiającemu t.j.) należności, w przypadku gdy:
a) zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,
b) oferta zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy) została wybrana, a:
1) zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy),
3.2. zobowiązanie gwaranta / poręczyciela winno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie beneficjenta / wierzyciela (Zamawiającego).
3.3. gwarancja / poręczenie winny spełniać wymogi określone we właściwych przepisach.
Powyższe warunki muszą wynikać z gwarancji lub poręczenia.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione lub potwierdzone za zgodność ze stanem faktycznym przez wydającego dany dokument nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą składania ofert. Dokument zalecany przez Zamawiającego.
2. Pełnomocnictwo, wymagane jest jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika
3. Dokument potwierdzający wniesienie wadium.
4. Dokument potwierdzający posiadanie przez Wykonawcę autoryzacji firmy TAC lub,
Dokument potwierdzający posiadanie przez Wykonawcę autoryzacji w innej technologii wraz z zaświadczeniem, że zastosowany system będzie kompatybilny z istniejącą u zamawiającego instalacją wykonaną w technologii TAC
Zamawiający zaleca złożenie dokumentów do oferty.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art.144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy wyłącznie w przypadku:
1) konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy,
2) konieczności zmiany danych określonych w harmonogramie realizacji robót, niewpływających na termin wykonania całości robót i ich cenę całkowitą,
3) konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
4) konieczności wykonania robót tzw. zamiennych.
5) ewentualnej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby co najmniej takich samych właściwości (kwalifikacji), pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności/pełnienia funkcji.
6) ewentualnej zmiany podwykonawców, z zastrzeżeniem posiadania przez tych podwykonawców co najmniej takich samych właściwości, kwalifikacji (dotyczy przypadku w którym Wykonawca posługuje się potencjałem podwykonawców),
7) zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne, do realizacji zamówienia,
8) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy,
9) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zmiany wartości umowy, o której mowa w § 7 ust. 1 wzoru umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.us.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Śląski Dział Zamówień Publicznych 40-007 Katowice, ul. Bankowa 12 p. 69 IIIp.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.07.2011 godzina 09:30, miejsce: Uniwersytet Śląski Dział Zamówień Publicznych 40-007 Katowice, ul. Bankowa 12 p. 69 IIIp.

IV.4.5) Termin związania ofertą: do 27.08.2011.

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: ramach projektu: Termomodernizacja budynku laboratorium wraz z odzyskiem ciepła z budynku wysokiego Wydziału Nauk o Ziemi w Sosnowcu - etap końcowy inwestycji (TERMOLAB) Umowa o dofinansowanie projektu nr UDA-RPSL. 05.03.00-00-123/10-00 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Priorytet 5.3. Czyste powietrze i odnawialne źródła energii
Nr projektu - 892 (Za wyjątkiem Działania 1.2. Mikroprzedsiębiorstwa i MŚP; Poddziałania 3.1.1. Infrastruktura zaplecza turystycznego przedsiębiorstwa; Poddziałania 3.2.1. Infrastruktura okołoturystyczna przedsiębiorstwa)..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie