Katowice: Przeprowadzenie szkoleń i warsztatów w ramach projektów:
Partnerstwo - Aktywizacja - Staże - PAS oraz Kompetentny informatyk - rozwój kompetencji przyszłych specjalistów IT - DZP.381.1.2015.UG
Numer ogłoszenia: 19241 - 2015; data zamieszczenia: 12.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie szkoleń i warsztatów w ramach projektów: Partnerstwo - Aktywizacja - Staże - PAS oraz Kompetentny informatyk - rozwój kompetencji przyszłych specjalistów IT - DZP.381.1.2015.UG.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń i warsztatów w ramach projektów: Partnerstwo - Aktywizacja - Staże - PAS oraz Kompetentny informatyk - rozwój kompetencji przyszłych specjalistów IT.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki nr 2A (dotyczy części A postępowania) i 2B (dotyczy części B postępowania) do SIWZ.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych, zgodnie z poniższym podziałem:
a) część A - Przeprowadzenie warsztatów dla 160 studentów Uniwersytetu Śląskiego wraz z cateringiem;
b) część B - Przeprowadzenie szkoleń dla uczestników projektu.
4. Termin realizacji zamówienia.
Dotyczy części A postępowania: od daty zawarcia umowy do dnia 30.06.2015 r. albo do wyczerpania maksymalnej ilości godzin warsztatów, w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi wcześniej - zgodnie z harmonogramem warsztatów przygotowanym przez Strony po zawarciu umowy.
Dotyczy części B postępowania: od daty zawarcia umowy do 31.08.2015 r. albo do wyczerpania maksymalnej ilości godzin szkoleń, w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi wcześniej - zgodnie z harmonogramem szkoleń przygotowanym przez Strony po zawarciu umowy.
5. Miejsce świadczenia usługi.
Dotyczy części A postępowania:
Śląskie Międzyuczelniane Centrum Edukacji i Badań Interdyscyplinarnych
ul. 75 Pułku Piechoty 1A
41-500 Chorzów
Dotyczy części B postępowania:
Budynki Uniwersytetu Śląskiego zlokalizowane na terenie miast: Katowice, Sosnowiec. Zamawiający przed rozpoczęciem świadczenia usługi wskaże Wykonawcy miejsce świadczenia usługi.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dotyczy części A i B postępowania:
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dotyczy części A i B postępowania:
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dotyczy części A i B postępowania:
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dotyczy części A postępowania:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia tj.: co najmniej czterema (4) osobami, z których każda posiada co najmniej 100 godzin doświadczenia w prowadzeniu szkoleń lub warsztatów z zakresu wejścia i poruszania się po rynku pracy.
Dotyczy części B postępowania:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia tj.: co najmniej dwoma (2) osobami, z których każda z nich łącznie posiada certyfikat ukończenia szkoły trenerów oraz minimum 100 godzin doświadczenia w prowadzeniu szkoleń z zakresu umiejętności miękkich, w tym co najmniej 50 godzin prowadzenia szkoleń poza uczelnią wyższą z ww. zakresu.
Uwaga:
Zamawiający dopuszcza wykazanie się większa ilością osób biorących udział w realizacji zamówienia.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu (dotyczy części A i B).
Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonych do oferty oświadczeń oraz wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:
1. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postepowaniu,
2. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
- o których mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 i 2 SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dotyczy części A i B postępowania:
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Pełnomocnictwo - wymagane, jeżeli ofertę w postępowaniu składa w imieniu Wykonawcy pełnomocnik. W przypadku, kiedy osoba składająca w imieniu Wykonawcy ofertę, nie jest osobą uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy i złożenia oferty w postępowaniu na podstawie aktualnego odpisu z właściwego rejestru (np. prowadzonego przez sąd rejestru handlowego, rejestru spółdzielni lub rejestru przedsiębiorstw państwowych albo odpisu z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), wraz z ofertą powinno zostać złożone stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby/ób wystawione przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są załączyć do oferty pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Forma dokumentu: oryginał lub kopia poświadczona notarialnie.
2. Dotyczy części A postępowania:
W celu uzyskania punktów w kryterium doświadczenie (zgodnie z rozdziałem XI ust. 1 lit. b) SIWZ) Wykonawca winien załączyć do oferty:
a) oświadczenie potwierdzające, że zrealizowane godziny w ramach szkoleń lub warsztatów z zakresu wejścia i poruszania się po rynku pracy w kryterium doświadczenie Wykonawcy nie są tożsame z godzinami szkoleniowymi lub warsztatowymi zrealizowanymi z zakresu wejścia i poruszania się po rynku pracy w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale III ust. 1 pkt 1) lit c SIWZ.
b) Dowody potwierdzające, że dana osoba posiada doświadczenie polegające na zrealizowaniu szkoleń lub warsztatów z zakresu wejścia i poruszania się po rynku pracy. Przedstawione dowody powinny zawierać informację o ilości zrealizowanych godzin, o których mowa w rozdziale III ust. 1 pkt 1) lit c SIWZ.
W przypadku niezłożenia ww. dokumentów, nie podlegają one uzupełnieniu. Niezłożenie ww. dokumentów skutkuje nieprzyznaniem punktów w kryterium doświadczenie Wykonawcy.
3. Dotyczy części A postępowania:
W celu uzyskania punktów w kryterium wpis jednostki do rejestru instytucji szkoleniowych (zgodnie z rozdziałem XI ust. 1 lit. d) SIWZ), Wykonawca winien załączyć do oferty aktualny (tzn. przez okres minimum jednego roku od daty przewidzianej na składanie ofert) wpis jednostki do Rejestru Instytucji Szkoleniowych, prowadzonego przez uprawniony organ rejestrowy tj. przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na miejsce siedziby Wykonawcy (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 781).
W przypadku niezłożenia ww. dokumentu, nie podlega on uzupełnieniu. Niezłożenie ww. dokumentu skutkuje nieprzyznaniem punktów w kryterium wpis jednostki do rejestru instytucji szkoleniowych.
4. Dotyczy części A postępowania:
W celu uzyskania punktów w kryterium liczba osób prowadzących warsztaty (zgodnie z rozdziałem XI ust. 1 lit. c) SIWZ), Wykonawca załączy do oferty dowody potwierdzające, że dana osoba (każda osoba wykazana ponad wymagany minimalny skład osobowy, o których mowa w rozdziale III ust. 1 pkt 1) lit c SIWZ) posiada min. 100 godzin doświadczenia polegającego na zrealizowaniu szkoleń lub warsztatów z zakresu wejścia i poruszania się po rynku pracy. Przedstawione dowody powinny zawierać informację o ilości zrealizowanych godzin, o których mowa w rozdziale III ust. 1 pkt 1) lit c SIWZ.
W przypadku niezłożenia ww. dokumentów, nie podlegają one uzupełnieniu. Niezłożenie ww. dokumentów skutkuje nieprzyznaniem punktów w kryterium liczba osób prowadzących warsztaty.
5. Dotyczy części B postępowania:
W celu uzyskania punktów w kryterium doświadczenie (zgodnie z rozdziałem XI ust. 1 lit. b) SIWZ), Wykonawca winien załączyć do oferty
a) oświadczenie potwierdzające, że zrealizowane godziny szkoleniowe poza uczelnią wyższą z zakresu kompetencji miękkich w kryterium doświadczenie Wykonawcy nie są tożsame z godzinami szkoleniowymi zrealizowanymi poza uczelnią wyższą z zakresu kompetencji miękkich w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale III ust. 1 pkt 1) lit c SIWZ.
b) dowody potwierdzające że dana osoba posiada doświadczenie polegające na zrealizowaniu szkoleń z zakresu umiejętności miękkich poza uczelnią wyższą Przedstawione dowody powinny zawierać informację o ilości zrealizowanych godzin poza uczelnią wyższą, o których mowa w rozdziale III ust. 1 pkt 1) lit c SIWZ.
W przypadku niezłożenia ww. dokumentów, nie podlegają one uzupełnieniu. Niezłożenie ww. dokumentów.
Forma dokumentów (pkt 2-5): Oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art.144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy wyłącznie w przypadku:
1) konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy i nie wynika ona z winy Wykonawcy, Wykonawca na piśmie przedstawi okoliczności uniemożliwiające dochowanie terminu wynikającego z oferty powodujące konieczność przesunięcia terminu realizacji,
2) konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
3) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub umowy o dofinansowanie w zakresie mającym wpływ na realizację umowy,
4) ewentualnej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby co najmniej takich samych właściwości (kwalifikacji) jak wymagane w dokumentacji przygotowanej dla postępowania nr DZP.381.1.2015.UG, a pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności (W przypadku, gdy Wykonawca wykazał się dodatkową osobą/-ami (ponad minimalny skład osobowy wskazany w rozdziale III ust. 1 pkt 1) lit c SIWZ) w celu uzyskania punktów w kryterium oceny liczba osób prowadzących szkolenia lub warsztaty (o którym mowa w rozdziale XI SIWZ) lub jeżeli Wykonawca wykazał się osobami posiadającymi wyższe doświadczenie niż wskazane w rozdziale III ust. 1 pkt 1) lit c SIWZ w celu uzyskania punktów w kryterium oceny doświadczenie Wykonawcy (o którym mowa w rozdziale XI SIWZ) ewentualna zmiany osób/-oby uczestniczących w wykonywaniu zamówienia jest możliwa pod warunkiem posiadania przez te osoby co najmniej takich samych właściwości (kwalifikacji) jak osoby wskazane przez Wykonawcę w ofercie) ,
5) zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę na realizację z udziałem podwykonawców lub zmiany zakresu czynności powierzonych podwykonawcom, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne do realizacji zamówienia.
6) zmiany lub rezygnacji z podwykonawców wskazanych w §1 ust. 5 wzoru umowy, z zastrzeżeniem postanowień §1 ust. 6 wzoru umowy,
7) konieczności zmiany miejsca realizacji usługi, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy albo na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
8) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy, Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia wartości umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 wzoru umowy,
9) zmiany cen w sytuacji, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą - na pisemny wniosek jednej ze Stron
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://dzp.us.edu.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pok. nr 69, III p.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.02.2015 godzina 10:30, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pok. nr 69, III p.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Część A postępowania:
Partnerstwo - Aktywizacja - Staże - PAS realizowanego ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytetu IV - Szkolnictwo Wyższe i Nauka, Działanie 4.1 Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.1 Wzmocnienie potencjalu dydaktycznego uczelni; umowa nr UDA-POKL.04.01.01-00-179/13-00 z dnia 20.10.2014 r.
Część B postępowania:
Kompetentny informatyk - rozwój kompetencji przyszłych specjalistów IT realizowanego ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytetu IV - Szkolnictwo Wyższe I Nauka, Działanie 4.1 Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni; umowa nr UDA-POKL.04.01.01-00-179/14-00.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część A - Przeprowadzenie warsztatów dla 160 studentów Uniwersytetu Śląskiego wraz z cateringiem.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie warsztatów dla maksymalnie 160 studentów Uniwersytetu Śląskiego dotyczących każdego z poniższych tematów:
Planowanie kariery zawodowej;
Poszukiwanie pracy i poruszanie się po rynku pracy;
Biznes plan i zakładanie własnej działalności gospodarczej;
Trening interpersonalny.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 2A do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część B - Przeprowadzenie szkoleń dla uczestników projektu.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest szkolenie z zakresu kompetencji interpersonalnych (Komunikacja, Praca w zespole, Radzenie sobie ze stresem) oraz szkolenie z zakresu planowania i zarządzania czasem.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 2B do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia: