Katowice: Remont instalacji elektrycznej WLZ i tablic bezpiecznikowych na Wydziale Filologii, Katowice PL. Sejmu Śląskiego 1
Numer ogłoszenia: 186864 - 2010; data zamieszczenia: 29.06.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 3592048, faks 032 3592048.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont instalacji elektrycznej WLZ i tablic bezpiecznikowych na Wydziale Filologii, Katowice PL. Sejmu Śląskiego 1.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest: Remont instalacji elektrycznej WLZ i tablic bezpiecznikowych na Wydziale Filologii, Katowice PL. Sejmu Śląskiego 1.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w: Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 2A, Przedmiarze robót - załącznik nr 2B, które stanowią integralną część SIWZ.
.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.00.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości:
2.000,00 PLN (słownie: dwa tysiące złotych PLN 00/100).
- przelewem na rachunek Zamawiającego :
Bank Śląski Spółka Akcyjna o/Katowice,
nr rachunku: 29 1050 1214 1000 0022 0331 4816 lub
- w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym lub
- w gwarancjach bankowych lub
- w gwarancjach ubezpieczeniowych lub
- w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
2. Za datę wniesienia wadium przelewem uważa się datę uznania rachunku bankowego Zamawiającego.
3. Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie gwarancji i poręczeń:
- nie budzące wątpliwości, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty beneficjentowi /wierzycielowi (Zamawiającemu t.j.) należności, w przypadku gdy:
1. zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,
2. oferta zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy) została wybrana, a:
2.1 zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2.2 zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
2.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy).
- zobowiązanie gwaranta / poręczyciela winno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie beneficjenta / wierzyciela (Zamawiającego).
- gwarancja / poręczenie winny spełniać wymogi określone we właściwych przepisach.
Powyższe warunki muszą wynikać z gwarancji lub poręczenia.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia powyższego warunku odbędzie się na zasadzie spełnia/niespełnia.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu opisanego w części III pkt 2.1 SIWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powyższy warunek muszą spełniać Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania spełniania warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca winien wykazać, iż posiada doświadczenie w wykonaniu, co najmniej pięć robót budowlanych, z których każda polegała na wykonaniu bądź remoncie instalacji elektroenergetycznych, o wartości co najmniej 64.000,00 zł (z VAT) (słownie: sześćdziesiąt cztery tysiące) każda, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
Ocena spełnienia powyższego warunku odbędzie się na zasadzie spełnia/niespełnia.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu opisanego w części III pkt 2.1 SIWZ oraz dokumentów opisanych w części III pkt. 2.2 SIWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powyższy warunek muszą spełniać Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia powyższego warunku odbędzie się na zasadzie spełnia/niespełnia.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu opisanego w części III pkt 2.1 SIWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powyższy warunek muszą spełniać Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca winien wykazać, iż dysponuje następującymi osobami:
a) Kierownik robót posiadający:
uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w zakresie instalacji elektroenergetycznych bez ograniczeń oraz uprawnienia SEP-u w zakresie dozoru D wraz z aktualną przynależnością do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa
b) pozostałe osoby - minimum sześć osób wykonujących prace powinno posiadać uprawnienia SEP-u w zakresie eksploatacji E .
Ocena spełnienia powyższego warunku odbędzie się na zasadzie spełnia/niespełnia.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu opisanego w części III pkt 2.1 SIWZ oraz dokumentów opisanych w części III pkt. 2.3 i pkt. 2.4 SIWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powyższy warunek muszą spełniać Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej, Wykonawca winien posiadać ubezpieczenie OC od prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 100.000,00 PLN (sto tysięcy złotych) przez cały okres trwania umowy.
Ocena spełnienia powyższego warunku odbędzie się na zasadzie spełnia/niespełnia.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu opisanego w części III pkt 2.1 SIWZ oraz dokumentów opisanych w części III pkt. 2.5 SIWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powyższy warunek muszą spełniać Wykonawcy w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art.144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Zmiana umowy, o której mowa wyżej, może nastąpić wyłącznie w przypadkach:
a) konieczności przesunięcia terminów umownych, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy i nie wynika z winy Wykonawcy,
b) konieczności przesunięcia terminów umownych, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego (np. nieudostępnienie frontu robót przez Zamawiającego związane z prowadzeniem prac w budynku czynnym).
c) konieczności wykonania robót tzw. zamiennych.
d) ewentualnej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby co najmniej takich samych właściwości (kwalifikacji), pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności/pełnienia funkcji.
e) ewentualnej zmiany podwykonawców, z zastrzeżeniem posiadania przez tych podwykonawców co najmniej takich samych właściwości (kwalifikacji), pod rygorem niedopuszczenia podwykonawców do wykonywania robót.
f) zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne, do realizacji danej części zamówienia.
g) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy,
3. Ewentualna zmiana osoby, o której mowa w § 5ust. 2 wzoru umowy wymaga pisemnej notyfikacji ze strony Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.us.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, ul. Bankowa 12 p.69 III p.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.07.2010 godzina 09:30, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, ul. Bankowa 12 p.69 III p.
IV.4.5) Termin związania ofertą: do 12.08.2010.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie