Katowice: Przeprowadzenie zajęć dydaktycznych na studiach podyplomowych E-zdrowie, w tym w formie e- learningu, w ramach projektu pn.: Zwiększenie udziału osób dorosłych w kształceniu w zakresie narzędzi informatycznych i technologii - NITKA -znak sprawy DZP.381.51.2014.UG
Numer ogłoszenia: 182069 - 2014; data zamieszczenia: 26.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie zajęć dydaktycznych na studiach podyplomowych E-zdrowie, w tym w formie e- learningu, w ramach projektu pn.: Zwiększenie udziału osób dorosłych w kształceniu w zakresie narzędzi informatycznych i technologii - NITKA -znak sprawy DZP.381.51.2014.UG.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć dydaktycznych w postaci wykładów i ćwiczeń na studiach podyplomowych E-zdrowie, w tym w formie e- learningu, w ramach projektu pn.: Zwiększenie udziału osób dorosłych w kształceniu w zakresie narzędzi informatycznych i technologii - NITKA.
2. Zakres zamówienia obejmuje:
a) w przypadku zajęć stacjonarnych:
- przekazanie wiedzy zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ oraz z sylabusem, który zostanie udostępniony Wykonawcy niezwłocznie po zawarciu umowy;
- przeprowadzanie zajęć zgodnie z ustalonym planem zajęć;
b) w przypadku zajęć e-learningowych:
- przekazanie wiedzy zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ, z sylabusem, który zostanie udostępniony Wykonawcy niezwłocznie po zawarciu umowy oraz opracowanymi materiałami (umieszczonymi na platformie e-learningowej);
- monitorowanie aktywności uczestników przy pomocy narzędzi dostępnych na serwerze e-learningowym: stała kontrola zadań do obowiązkowego rozwiązania przez słuchacza po zakończeniu każdego działu (bloku tematycznego);
- przeprowadzanie konsultacji zdalnych dla słuchaczy uczestniczących w zajęciach.
3. Zajęcia prowadzone będą zgodnie z szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia (załącznik nr 2 do SIWZ) oraz w oparciu o sylabusy, które zostaną udostępnione Wykonawcy niezwłocznie po zawarciu umowy.
4. Dotyczy wszystkich części:
a) Zajęcia wymagające bezpośredniego kontaktu prowadzącego ze słuchaczami będą się odbywać od soboty do niedzieli (w weekendy) w przedziale godzinowym pomiędzy 08:00 a19:00;
b) Część zajęć można przeprowadzić w formie e-learningu. Ostateczną decyzję o liczbie godzin zajęć prowadzonych w formie e-learningu podejmuje prowadzący w porozumieniu i za zgodą Kierownika studiów zgodnie z obowiązującymi przepisami na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Liczba godzin prowadzonych zajęć w formie e-learningu nie może przekroczyć 50% obciążenia dydaktycznego prowadzącego zajęcia ( w ciągu jednego roku akademickiego). Ogólna ilość godzin prowadzonych zajęć e-learningowych na danych studiach nie może przekroczyć 60%;
c) Grupy wykładowe/ćwiczeniowe - jedna grupa w każdej części postępowania, licząca maksymalnie 20 osób;
d) 1 godzina wykładu/ćwiczeń odpowiada 45 minutom;
e) Zamawiający udostępni Wykonawcy niezwłocznie po rozpoczęciu semestru plan zajęć słuchaczy studiów podyplomowych, celem dokładnego ustalenia przez Wykonawcę, terminu zajęć. Godziny zajęć winny być dostosowane do planu zajęć słuchaczy w ramach ich uczestnictwa w studiach podyplomowych. Wykonawca zobowiązany jest dostosować się do zmian planu zajęć wprowadzonych przez Zamawiającego;
f) W ramach przedmiotu zamówienia Zamawiający zapewni sale wykładowe /pracownie do przeprowadzenia ćwiczeń wyposażone w odpowiedni do realizacji zamówienia sprzęt.
5. Szczegółowy podział godzin (dotyczy poszczególnych części);
a) Część A: Przeprowadzenie zajęć teoretycznych:
Moduł 1: Wybrane zagadnienia zdrowia publicznego
Ilość godzin: 10 godzin
Moduł 2: Prawne aspekty e-zdrowia w Polsce
Ilość godzin: 10 godzin
Moduł 3: System Informacji Medycznej (SIM)
Ilość godzin: 5 godzin
Moduł 4: Podstawy informatyki medycznej
Ilość godzin: 5 godzin
Moduł 5: Elektroniczna dokumentacja medyczna i rejestry medyczne w systemie informacji w ochronie zdrowia
Ilość godzin: 5 godzin
Moduł 6: Systemy gromadzenia i obsługi danych medycznych pacjenta
Ilość godzin: 5 godzin
Moduł 7: Systemy i projekty e-zdrowia w Unii Europejskiej
Ilość godzin: 10 godzin
Moduł 8: System zarządzania bezpieczeństwem informacji wg PN-ISO/IEC 27001
Ilość godzin: 15 godzin
Moduł 9: Administracja elektroniczna ePUAP
Ilość godzin: 5 godzin
Moduł 10: Finansowanie IT w ochronie zdrowia z funduszy unijnych
Ilość godzin: 10 godzin
Moduł 11: Współpraca w zakresie opieki zdrowotnej pomiędzy krajami członkowskimi UE
Ilość godzin: 10 godzin
Moduł 12: Bezpieczeństwo elektronicznych danych medycznych - podstawy prawne, normy techniczne i dobre praktyki
Ilość godzin: 5 godzin
Moduł 13: Seminarium dyplomowe
Ilość godzin: 5 godzin
b) Część B: Przeprowadzenie zajęć praktycznych:
Moduł 14: Wybrane zagadnienia zdrowia publicznego
Ilość godzin: 5 godzin
Moduł 15: Prawne aspekty e-zdrowia w Polsce
Ilość godzin: 5 godzin
Moduł 16: System Informacji Medycznej (SIM)
Ilość godzin: 10 godzin
Moduł 17: Podstawy informatyki medycznej
Ilość godzin: 10 godzin
Moduł 18: Elektroniczna dokumentacja medyczna i rejestry medyczne w systemie informacji w ochronie zdrowia
Ilość godzin: 10 godzin
Moduł 19: Systemy gromadzenia i obsługi danych medycznych pacjenta
Ilość godzin: 10 godzin
Moduł 20: Systemy i projekty e-zdrowia w Unii Europejskiej
Ilość godzin: 5 godzin
Moduł 21: System zarządzania bezpieczeństwem informacji wg PN-ISO/IEC 27001
Ilość godzin: 5 godzin
Moduł 22: Administracja elektroniczna ePUAP
Ilość godzin: 10 godzin
Moduł 23: Bezpieczeństwo elektronicznych danych medycznych - podstawy prawne, normy techniczne i dobre praktyki
Ilość godzin: 10 godzin
Moduł 24: Seminarium dyplomowe
Ilość godzin: 20 godzin
6. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych zgodnie z poniższym podziałem:
a) część A - Przeprowadzenie zajęć teoretycznych:
Moduł 1: Wybrane zagadnienia zdrowia publicznego
Moduł 2: Prawne aspekty e-zdrowia w Polsce
Moduł 3: System Informacji Medycznej (SIM)
Moduł 4: Podstawy informatyki medycznej
Moduł 5: Elektroniczna dokumentacja medyczna i rejestry medyczne w systemie informacji w ochronie zdrowia
Moduł 6: Systemy gromadzenia i obsługi danych medycznych pacjenta
Moduł 7: Systemy i projekty e-zdrowia w Unii Europejskiej
Moduł 8: System zarządzania bezpieczeństwem informacji wg PN-ISO/IEC 27001
Moduł 9: Administracja elektroniczna ePUAP
Moduł 10: Finansowanie IT w ochronie zdrowia z funduszy unijnych
Moduł 11: Współpraca w zakresie opieki zdrowotnej pomiędzy krajami członkowskimi UE
Moduł 12: Bezpieczeństwo elektronicznych danych medycznych - podstawy prawne, normy techniczne i dobre praktyki
Moduł 13: Seminarium dyplomowe
b) część B: Przeprowadzenie zajęć praktycznych:
Moduł 14: Wybrane zagadnienia zdrowia publicznego
Moduł 15: Prawne aspekty e-zdrowia w Polsce
Moduł 16: System Informacji Medycznej (SIM)
Moduł 17: Podstawy informatyki medycznej
Moduł 18: Elektroniczna dokumentacja medyczna i rejestry medyczne w systemie informacji w ochronie zdrowia
Moduł 19: Systemy gromadzenia i obsługi danych medycznych pacjenta
Moduł 20: Systemy i projekty e-zdrowia w Unii Europejskiej
Moduł 21: System zarządzania bezpieczeństwem informacji wg PN-ISO/IEC 27001
Moduł 22: Administracja elektroniczna ePUAP
Moduł 23: Bezpieczeństwo elektronicznych danych medycznych - podstawy prawne, normy techniczne i dobre praktyki
Moduł 24: Seminarium dyplomowe
7. Miejsce świadczenia usługi:
Wydział Informatyki i Nauki o Materiałach Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Instytut Informatyki
ul. Będzińska 39
41-205 Sosnowiec
8. Termin realizacji zamówienia:
Wymagany termin realizacji zamówienia: od daty zawarcia umowy do dnia 15.05.2015 r. (dotyczy wszystkich części postępowania) zgodnie z harmonogramem przygotowanym przez Zamawiającego po zawarciu umowy.
9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki nr 2 i 3 do SIWZ.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.30.00.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwo - wymagane, jeżeli ofertę w postępowaniu składa w imieniu Wykonawcy pełnomocnik. W przypadku, kiedy osoba składająca w imieniu Wykonawcy ofertę, nie jest osobą uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy i złożenia oferty w postępowaniu na podstawie aktualnego odpisu z właściwego rejestru (np. prowadzonego przez sąd rejestru handlowego, rejestru spółdzielni lub rejestru przedsiębiorstw państwowych albo odpisu z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), wraz z ofertą powinno zostać złożone stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby/ób wystawione przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są załączyć do oferty pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Forma dokumentu: Oryginał lub kopia poświadczona notarialnie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian


1. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art.144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy wyłącznie w przypadku:
1) konieczności przesunięcia terminu realizacji, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy i nie wynika z winy Wykonawcy, Wykonawca na piśmie przedstawi okoliczności uniemożliwiające dochowanie terminu wynikającego z oferty powodujące konieczność przesunięcia terminu realizacji,
2) konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego lub okoliczności od niego niezależnych,
3) ewentualnej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby co najmniej takich samych właściwości (kwalifikacji) jak wymagane w dokumentacji przygotowanej dla postępowania nr DZP.381.51.2014.UG, pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności,
4) zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę na realizację z udziałem podwykonawców lub zmiany zakresu czynności powierzonych podwykonawcom, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne do realizacji zamówienia.
5) zmiany lub rezygnacji z podwykonawców wskazanych w §1 ust. 5 wzoru umowy, z zastrzeżeniem postanowień §1 ust. 6 wzoru umowy,
6) konieczności zmiany miejsca realizacji usługi, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy albo na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
7) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub umowy o dofinansowanie w zakresie mającym wpływ na realizację umowy,
8) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy, Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia wartości umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 wzoru umowy,
9) W sytuacji zmiany ceny w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą - na pisemny wniosek jednej ze Stron

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://dzp.us.edu.pl/zamowienia/uslugi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pok. 69, III p.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.09.2014 godzina 10:30, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pok. 69, III p.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Niniejsze postępowanie jest współfinansowane z Projektu: Zwiększenie udziału osób dorosłych w kształceniu w zakresie narzędzi informatycznych i technologii - NITKA w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IV - Szkolnictwo wyższe i nauka, Działanie 4.3 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni w obszarach kluczowych w kontekście celów Strategii Europa 2020..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie