Katowice: Dostawa urządzeń laboratoryjnych
Numer ogłoszenia: 181614 - 2013; data zamieszczenia: 08.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Uczelnia Publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa urządzeń laboratoryjnych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń laboratoryjnych.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych zgodnie z poniższym podziałem:
Część A: Suszarka laboratoryjna - 1 szt. - zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ,
Część B: Wyparka rotacyjna wraz z chłodnicą pionową, podnośnik ręczny szkło pokryte folią - 1 szt. - zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ,
Część C: Płaszcz grzewczy - 2 szt. - zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ,
Część D: System próżniowy do wyparki rotacyjnej - 1 szt. - zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ,
Część E: Płaszcz grzewczy z regulacją mocy - 6 szt. - zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ,
Część F: Wieloparametryczny miernik wody z oprzyrządowaniem - 1 szt. - zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ.
3. Szczegółowy opis techniczny przedmiotu zamówienia zawierający minimalne wymagane parametry techniczne urządzeń wraz z wymaganym wyposażeniem dodatkowym (w zakresie każdej części) zawarto w załączniku nr 2, który stanowi integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
4. Zakres zamówienia obejmuje: zakup urządzeń wraz z ich dostarczeniem, rozładunkiem i wniesieniem do miejsca wskazanego przez Zamawiającego.
5. Szczegółowe wymagania dotyczące przedmiotu i realizacji zamówienia:
1) Urządzenia winny być fabrycznie nowe, pochodzić z bieżącej produkcji, posiadać stosowne certyfikaty i aprobaty dopuszczające je do sprzedaży i użytkowania na terenie RP;
2) Wykonawca jest zobowiązany zapewnić bezpłatny serwis gwarancyjny urządzeń;
3) Termin płatności faktury 21 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT;
4) Towar winien być dostarczony w dni robocze, w godzinach 8:00 - 14:00.
6. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Za równoważne Zamawiający uzna sprzęt, którego parametry techniczne i funkcjonalne oraz standardy jakościowe będą takie same lub wyższe niż te, które zostały wskazane w opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 2 do SIWZ). Użyte w specyfikacji określenia wskazujące znaki towarowe, patent lub pochodzenie przedmiotu zamówienia należy odczytywać ze wskazaniem lub równoważne.
7. Wymagany termin realizacji zamówienia:
1) w zakresie części A, C, E : do 28 dni od daty zawarcia umowy,
2) w zakresie części B, D: do 35 dni od daty zawarcia umowy,
3) w zakresie części F: do 42 dni od daty zawarcia umowy.
8. Adres dostawy:
1) w zakresie części A, B, C: Instytut Chemii, ul. Szkolna 9, 40-007 Katowice,
2) w zakresie części D: Instytut Chemii, Zakład Chemii Nieorganicznej i Koordynacyjnej, ul. Bankowa 14, 40-007 Katowice,
3) w zakresie części E: Instytut Chemii, Zakład Krystalografii, ul. Bankowa 14, 40-007 Katowice,
4) w zakresie części F: Wydział Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego, Katedra Geografii Fizycznej, ul. Będzińska 60, 41-200 Sosnowiec.
9. Wymagany minimalny okres gwarancji:
W zakresie części A, B, C, D, E i F - 12 miesięcy,
Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się w dacie podpisania Protokołu Odbioru.
10. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców. W przypadku korzystania z podwykonawców w ofercie należy wskazać część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (załącznik nr 5 do SIWZ).
11. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
12. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
13. Rozliczenia finansowe dokonywane między Zamawiającym, a Wykonawcą dokonywane będą w polskich złotych (PLN).
14. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
15. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
16. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
17. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
18. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% stanowią osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych lub właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.00.00.00-5, 42.30.00.00-9, 42.12.25.00-5, 38.41.00.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania.
Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 SIWZ
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania.
Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 SIWZ
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania.
Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 SIWZ
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania.
Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania.
Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
Opis techniczny oferowanego urządzenia spełniającego warunki techniczne wymagane przez Zamawiającego, a określone w specyfikacji (załącznik nr 2 do SIWZ)- dot. części A, B, C, D, E, F
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Pełnomocnictwo - wymagane jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta, nawet jeżeli jest on ujawniony w dokumencie rejestrowym), a także w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (zgodnie z rozdz. II pkt 5 SIWZ). W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę. Forma dokumentu: Oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, wyłącznie w sytuacji:
1) zmiany terminu realizacji zamówienia, w sytuacji uzasadnionej, gdy brak możliwości dochowania pierwotnego terminu wynika z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, np. siła wyższa; Wykonawca na piśmie przedstawi okoliczności uniemożliwiające dochowanie terminu wynikającego z oferty,
2) zmiany terminu realizacji zamówienia, w sytuacji gdy brak możliwości dochowania pierwotnego terminu wynika z okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
3) konieczności zmiany miejsca dostawy, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy,
4) ewentualnej zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców lub zmiany zakresu zamówienia powierzonego podwykonawcom,
5) zakończenia serii produkcyjnej danego modelu urządzenia oraz rozpoczęcia produkcji urządzenia o parametrach technicznych takich samych lub lepszych od opisanych przez Zamawiającego w dokumentacji postępowania DZP.381.35.2013.DW,
6) zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego, tzn. na cenę niższą, na pisemny wniosek jednej ze Stron,
7) wydłużenia terminu gwarancji w sytuacji przedłużenia jej przez producenta urządzenia lub Wykonawcę,
8) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia kwoty o której mowa w § 4 ust. 1 wzoru umowy,
9) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz umowy o dofinansowanie w zakresie mającym wpływ na realizację umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.us.edu.pl/zamowienia-publiczne/1/d/1
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Śląski w Katowicach, Dział Zamówień Publicznych, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pokój nr 69, III piętro.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.05.2013 godzina 10:30, miejsce: Uniwersytet Śląski w Katowicach, Dział Zamówień Publicznych, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pokój nr 69, III piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Część F: UStuŚ - Uniwersyteckie Studia Środowiskowe: Kierunek Zamawiany Ochrona Środowiska w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka; Działanie 4.1. Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.2 PO KL Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, nr umowy: UDA-POKL-04.01.02-00-073/12-00.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część A.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Suszarka laboratoryjna - 1 szt.
2. Szczegółowy opis techniczny przedmiotu zamówienia zawierający minimalne wymagane parametry techniczne wraz z wymaganym wyposażeniem dodatkowym zawarto w załączniku nr 2 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.00.00.00-5.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część B.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Wyparka rotacyjna wraz z chłodnicą pionową, podnośnik ręczny szkło pokryte folią - 1 szt.
2. Szczegółowy opis techniczny przedmiotu zamówienia zawierający minimalne wymagane parametry techniczne wraz z wymaganym wyposażeniem dodatkowym zawarto w załączniku nr 2 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.00.00.00-5.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Część C.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Płaszcz grzewczy - 2 szt.
2. Szczegółowy opis techniczny przedmiotu zamówienia zawierający minimalne wymagane parametry techniczne wraz z wymaganym wyposażeniem dodatkowym zawarto w załączniku nr 2 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.30.00.00-9.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Część D.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. System próżniowy do wyparki rotacyjnej - 1 szt.
2. Szczegółowy opis techniczny przedmiotu zamówienia zawierający minimalne wymagane parametry techniczne wraz z wymaganym wyposażeniem dodatkowym zawarto w załączniku nr 2 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.12.25.00-5.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Część E.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Płaszcz grzewczy z regulacją mocy - 6 szt.
2. Szczegółowy opis techniczny przedmiotu zamówienia zawierający minimalne wymagane parametry techniczne wraz z wymaganym wyposażeniem dodatkowym zawarto w załączniku nr 2 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.30.00.00-9.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Część F.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Wieloparametryczny miernik wody z oprzyrządowaniem - 1 szt.
2. Szczegółowy opis techniczny przedmiotu zamówienia zawierający minimalne wymagane parametry techniczne wraz z wymaganym wyposażeniem dodatkowym zawarto w załączniku nr 2 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.41.00.00-2.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.