Katowice: Usługi dydaktyczne w ramach projektu pn.: Zwiększenie liczby absolwentów kierunku chemia ZLAB dla studentów Instytutu Chemii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Numer ogłoszenia: 166221 - 2013; data zamieszczenia: 21.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi dydaktyczne w ramach projektu pn.: Zwiększenie liczby absolwentów kierunku chemia ZLAB dla studentów Instytutu Chemii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
I. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
1. Przedmiotem zamówienia są usługi dydaktyczne realizowane w ramach projektu pn.: Zwiększenie liczby absolwentów kierunku chemia ZLAB.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje przedstawienie teoretycznych założeń zajęć zgodnie z ich tematem.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych zgodnie z poniższym podziałem:
Część A: cykl zajęć specjalistycznych z zakresu programowania w Matlab (30 h);
Część B: cykl zajęć specjalistycznych z zakresu programowania w Fortran (30 h);
Część C: cykl zajęć specjalistycznych z zakresu programowania w C++ (30 H);
Część D: cykl zajęć specjalistycznych z zakresu programowania w języku R (30 h).
4. Zakres tematyczny zajęć (dotyczy każdej z części niniejszego postępowania):
a. podstawowe komendy danego języka programowania;
b. wczytywanie danych numerycznych i zapisywanie wyników obliczeń;
c. dokonywanie podstawowych obliczeń;
d. implementacja prostych algorytmów obliczeniowych w obranym języku programowania;
e. wykorzystanie grafiku w celu wizualizacji wyników (rysunki, schematy, diagramy).
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 (Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia) oraz załącznik nr 3 (Wzór umowy) do Specyfikacji.
6. Miejsce realizacji usługi (dotyczy wszystkich części postępowania):
Instytut Chemii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ul. Bankowa 14, 40-007 Katowice
7. Wymagany termin realizacji zamówienia (dotyczy wszystkich części postępowania):
Od dnia 02.10.2013 r. do dnia 14.02.2014 r. zgodnie z harmonogramem przygotowanym przez Zamawiającego po zawarciu umowy albo do wyczerpania maksymalnej ilości godzin zajęć, w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi wcześniej.
8. Warunki realizacji zamówienia:
Godziny zajęć będą dostosowane do planu zajęć studentów. Zajęcia będą odbywać się w oparciu o harmonogram ustalony przez Zamawiającego na początku 3 semestru (październik 2013 r.), który zostanie przekazany Wykonawcy najpóźniej do dnia 15.10.2013 r.:
Część A - 30 h zajęć x 1 grupa 10 osobowa;
Część B - 30 h zajęć x 1 grupa 10 osobowa;
Część C - 30 h zajęć x 1 grupa 10 osobowa;
Część D - 30 h zajęć x 1 grupa 10 osobowa.
Godzina zajęć oznacza godzinę lekcyjną - 45 min. Wszystkie zajęcia powinny odbywać się w przedziale pomiędzy 8.00-18.00. Wykonawca jest zobowiązany dostosować się do zmian harmonogramu wprowadzonych przez Zamawiającego. Ostateczna liczba uczestników zależeć będzie od liczby osób zainteresowanych udziałem w zajęciach.
Zajęcia skierowane są do studentów studiów stacjonarnych I stopnia kierunku chemia. W zajęciach mogą uczestniczyć jedynie uczestnicy projektu - Zwiększenie liczby absolwentów kierunku chemia ZLAB - realizowanego w ramach Priorytetu IV - Szkolnictwo wyższe i nauka, Poddziałania 4.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
9. Zamówienie może być wykonywane przy udziale podwykonawców. W przypadku korzystania z podwykonawców w ofercie należy wskazać część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (załącznik nr 4 do SIWZ).
10. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień uzupełniających.
11. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
12. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
13. Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych.
14. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
15. Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
16. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
17. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50 % zatrudnionych stanowią osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych lub właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.30.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 02.10.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1) SIWZ
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1) SIWZ
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1) SIWZ
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia tj.:
Dla części A:
co najmniej jedną osobą, która łącznie spełnia poniższe wymagania :
a) posiada co najmniej stopień naukowy doktora;
b) posiada doświadczenie w pracy dydaktycznej na poziomie min. 30 godzin;
c) posiada przynajmniej 5 - letni staż pracy na stanowisku związanym z programowaniem komputerowym.
Dla części B:
co najmniej jedną osobą, z która łącznie spełnia poniższe wymagania :
a) posiada co najmniej stopień naukowy doktora;
b) posiada doświadczenie w pracy dydaktycznej na poziomie min. 30 godzin;
c) posiada przynajmniej 5 - letni staż pracy na stanowisku związanym z programowaniem komputerowym.
Dla części C:
co najmniej jedną osobą, z która łącznie spełnia poniższe wymagania :
a) posiada co najmniej stopień naukowy doktora;
b) posiada doświadczenie w pracy dydaktycznej na poziomie min. 30 godzin;
c) posiada przynajmniej 5 - letni staż pracy na stanowisku związanym z programowaniem komputerowym.
Dla części D:
co najmniej jedną osobą, z która łącznie spełnia poniższe wymagania :
a) posiada co najmniej stopień naukowy doktora;
b) posiada doświadczenie w pracy dydaktycznej na poziomie min. 30 godzin;
c) posiada przynajmniej 5 - letni staż pracy na stanowisku związanym z programowaniem komputerowym.
Uwaga: W przypadku, gdy Wykonawca będzie składał ofertę w więcej niż jednej części postępowania, może wskazać w tych częściach jedną i tą samą osobę pod warunkiem, że łącznie będzie ona spełniała wszystkie wymagania określone powyżej.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu
Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonych do oferty oświadczeń oraz wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:
1. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postepowaniu,
2. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
- o których mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 i 2 SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1) SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Pełnomocnictwo - wymagane jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta) nawet jeżeli jest on ujawniony w dokumencie rejestrowym, a także w przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (zgodnie z rozdz. II ust. 6 SIWZ)
W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę. Forma dokumentu: Oryginał lub czytelna, wyraźna kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza.
2. Oświadczenie osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej. Forma dokumentu: oryginał.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych za zgodą obu Stron i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu, skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku:
1) konieczności przesunięcia terminu realizacji, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy,
2) konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
3) ewentualnej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby co najmniej takich samych właściwości (kwalifikacji) jak wymagane w dokumentacji, przygotowanej dla postępowania poprzedzającego zawarcie umowy, pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności,
4) zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę na realizację z udziałem podwykonawców lub zmiany zakresu czynności powierzonych podwykonawcom, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne do realizacji zamówienia.
5) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub umowy o dofinansowanie w zakresie mającym wpływ na realizację umowy,
6) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy, Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia wartości umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 umowy,
7) W sytuacji zmiany ceny w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą- na pisemny wniosek jednej ze Stron
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.us.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, 40-007 Katowice, ul. Bankowa 12, III p., pok. 69.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.08.2013 godzina 11:30, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, 40-007 Katowice, ul. Bankowa 12, III p., pok. 69.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zwiększenie liczby absolwentów kierunku chemia ZLAB realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka, Działanie 4.1. Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.2 Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy nr umowy: UDA-POKL-04.01.02-00-074/12-00..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie