Katowice: Dostawa przenośnej szerokopasmowej sieci sejsmometrycznej
Numer ogłoszenia: 159341 - 2012; data zamieszczenia: 20.07.2012
OGÅOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄ„CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄ„CEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa przenośnej szerokopasmowej sieci sejsmometrycznej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa przenośnej szerokopasmowej
sieci sejsmometrycznej, zwanej dalej sprzętem.
Zakres zamówienia obejmuje dostarczenie zamawianego sprzętu wraz z
rozładunkiem i wniesieniem do pomieszczeń Zamawiającego, a także
przeprowadzenie przez WykonawcÄ™ 3 - dniowego szkolenia na terenie
Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie obsługi dostarczonego sprzętu w
terminie niż dłuższym niż 6 miesięcy od dnia odbioru sprzętu.
Zamawiający żąda jednoczesnej dostawy całości sprzętu.
2.Oferowany sprzęt muszą być fabrycznie nowe, pochodzić z bieżącej produkcji (2011/2012).
3.Wymagana kompatybilność wszystkich części sprzętu, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
4.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2
(wersja PL lub ENG) do niniejszej Specyfikacji. Wykonawca jest
zobowiązany dostarczyć opis techniczny sprzętu w języku polskim lub
angielskim.
5.Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Za
równoważny Zamawiający uzna sprzęt, którego parametry techniczne i
funkcjonalne oraz standardy jakościowe będą takie same lub wyższe
niż te, które zostały wskazane w opisie przedmiotu zamówienia
(załącznik nr 2).
6.Wymagany termin realizacji zamówienia: 4 miesiące od daty zawarcia umowy.
7.Adres dostawy: Uniwersytet Śląski, Wydział Nauk o Ziemi, Katedra
Geologii Stosowanej, Zakład Geofizyki Stosowanej, 41-200 Sosnowiec, ul.
Będzińska 60.
8.Wymagany okres gwarancji: minimum 24 miesiące od daty podpisania protokołu dostawy sprzętu.
9.Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć instrukcję obsługi sprzętu w języku polskim lub angielskim.
10.Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zamówienia z
udziałem podwykonawców. W przypadku korzystania z podwykonawców w
ofercie należy wskazać część zamówienia, której wykonanie
Wykonawca powierzy podwykonawcom (załącznik nr 3 do SIWZ).
11.Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
12.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
13.Zamawiający dopuszcza składanie ofert z ceną oferty wyrażoną w
walucie obcej. Dla potrzeb porównania cen ofert Zamawiający przyjmie
kurs walut zgodnie z tabelą sprzedaży NBP z dnia otwarcia ofert.
14.Rozliczenia finansowe dokonywane między Zamawiającym, a Wykonawcą
mogą być wykonywane w polskich złotych (PLN), euro (EUR), dolarach
amerykańskich (USD) lub dolarach kanadyjskich (CAD), funtach
brytyjskich (GBP).
15.ZamawiajÄ…cy nie przewiduje aukcji elektronicznej.
16.Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
17.ZamawiajÄ…cy nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
18.Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
19.Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie
publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% zatrudnionych
stanowią osoby niepełnosprawne.
.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.29.30.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 4.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości:
17 500,00 PLN słownie: siedemnaście tysięcy pięćset złotych 00/100 PLN
- przelewem na rachunek ZamawiajÄ…cego lub
- w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym lub
- w gwarancjach bankowych lub
- w gwarancjach ubezpieczeniowych lub
- w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b
ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z
późn. zm.).
2.Wadium wnoszone w pieniądzu należy zgodnie z art. 45 ust 7 ustawy z
dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity:
Dz. U. z 2010 r., Nr 113 poz. 759 z późn. zm.), wpłacić na rachunek
bankowy Zamawiającego: Bank Śląski Spółka Akcyjna o/Katowice, nr
rachunku 29 1050 1214 1000 0022 0331 4816, w takim terminie, aby
najpóźniej przed upływem terminu składania ofert - wskazanym w
rozdziale VI ust. 1 SIWZ - środki finansowe z tytułu wadium
znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego.
ZamawiajÄ…cy stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku
prowadzÄ…cego ww. rachunek.
3.Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie gwarancji i poręczeń:
1) niebudzące wątpliwości, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela
do zapłaty beneficjentowi /wierzycielowi (Zamawiającemu t.j.)
należności, w przypadku gdy:
a)zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) w odpowiedzi na wezwanie, o
którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy - Pzp, nie złożył dokumentów o
których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni,
że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,
b)oferta zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy) została wybrana, a:
- zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) odmówił podpisania umowy w
sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe
z przyczyn leżących po stronie zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy).
2)zobowiązanie gwaranta / poręczyciela winno być nieodwołalne,
bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie beneficjenta / wierzyciela
(ZamawiajÄ…cego).
3)gwarancja / poręczenie winny spełniać wymogi określone we właściwych przepisach.
Powyższe warunki muszą wynikać z gwarancji lub poręczenia.
4. Wadium, bez względu na sposób jego wniesienia, musi obejmować co
najmniej cały okres związania ofertą, o którym mowa w rozdziale VI
ust. 2 niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
5. W przypadkach, o których mowa w rozdziale VI ust. 3 niniejszej
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w przypadku wniesienia
odwołania po upływie terminu składania ofert, Zamawiający zwróci
się do Wykonawców o przedłużenie ważności wadium lub wniesienie
nowego wadium z tym, że jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty
najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do wykonawcy, którego
ofertÄ™ wybrano jako najkorzystniejszÄ….
6.W przypadku wniesienia wadium przelewem zaleca się, aby Wykonawca dołączył do oferty kserokopię dokonania przelewu.
7.W przypadku wniesienia wadium w pozostałych formach (gwarancje,
poręczenia) oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium
Wykonawca winien dołączyć do oferty.
8.ZamawiajÄ…cy dokona zwrotu wadium Wykonawcom zgodnie z postanowieniami
art. 46 ust. 1 i ust. 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych z
zastrzeżeniem ust. 4a i ust. 5.
9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca:
1) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy -
Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów o których mowa w
art. 25 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, lub
pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn
nieleżących po jego stronie,
2)którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAÅU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEÅNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust.1 pkt 1 SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust.1 pkt 1 SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust.1 pkt 1 SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust.1 pkt 1 SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust.1 pkt 1 SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OÅšWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJÄ„ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEÅNIANIA WARUNKÓW UDZIAÅU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJÄ„CYCH, Å»E OFEROWANE DOSTAWY , USÅUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJÄ„ OKREÅšLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego, Wykonawca dołączy do oferty: Opis techniczny oferowanego sprzętu ( w języku polskim lub angielskim) spełniającego warunki techniczne wymagane przez Zamawiającego, określone w niniejszej specyfikacji. Opis winien zawierać: nazwę, typ, nazwę producenta, parametry techniczne. Oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę- Załącznik nr 2A (wzór).
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Informacja o działalności gospodarczej wygenerowana z Centralnej
Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG)
- składa Wykonawca będący osobą fizyczną prowadzącą
działalność gospodarczą (Dołączenie wydruku zalecane przez
ZamawiajÄ…cego). Wydruk ze strony internetowej
CEIDG
2.Pełnomocnictwo - (wymagane) jeżeli oferta jest podpisana przez
pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta) nawet jeżeli jest on
ujawniony w dokumencie rejestrowym).
W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu posiadanego
pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania
potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę.
Oryginał lub czytelna wyraźna kserokopia poświadczona za zgodność z
oryginałem przez mocodawcę lub notariusza.
Jeśli Wykonawca będzie realizował zamówienie z udziałem
podwykonawców Zamawiający żąda wskazania części zamówienia,
której wykonanie powierzy podwykonawcom.
Załącznik nr 3 do SIWZ (Zamawiający dopuszcza odtworzenie formularza)
Oryginał
3.Dokument potwierdzający wniesienie wadium. Oryginał.
W przypadku wniesienia wadium przelewem zaleca się, dołączenie do oferty kserokopii dokonania przelewu.
4.Jeżeli w celu wykazania spełnienia warunków określonych w art. 22
ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, Wykonawca polega na
zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b
ustawy - Prawo zamówień publicznych, zobowiązany będzie udowodnić
Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu
pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu
zamówienia - stosowny dokument w oryginale należy załączyć do
oferty. Przykładowy wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 4 do
SIWZ (Zamawiający dopuszcza odtworzenie formularza)- Oryginał.
5.Jeśli Wykonawca będzie realizował zamówienie z udziałem
podwykonawców Zamawiający żąda wskazania części zamówienia,
której wykonanie powierzy podwykonawcom -Załącznik nr 3 do SIWZ
(Zamawiający dopuszcza odtworzenie formularza) -Oryginał.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zmiana treści niniejszej umowy może nastąpić wyłącznie w
granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy
pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2.Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru Wykonawcy, wyłącznie w sytuacji:
1)zmiany terminu dostawy, w sytuacji uzasadnionej, gdy brak możliwości
dochowania pierwotnego terminu wynika z przyczyn niezawinionych przez
Wykonawcę, np. siła wyższa; Wykonawca na piśmie przedstawi
okoliczności uniemożliwiające dochowanie terminu wynikającego z
oferty,
2)zmiany terminu dostawy, w sytuacji gdy brak możliwości dochowania
pierwotnego terminu wynika z okoliczności leżących po stronie
ZamawiajÄ…cego.
3)zmiany zakresu czynności wykonywanych przez podwykonawcę/-ów
(dotyczy przypadku, w którym Wykonawca posługuje się potencjałem
podwykonawców),
4)zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez
Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, z zastrzeżeniem,
iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne, do
realizacji zamówienia,
5)zakończenia serii produkcyjnej danego modelu urządzenia oraz
rozpoczęcia produkcji urządzenia o nie gorszych parametrach
technicznych,
6)zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla
Zamawiającego tzn. na cenę niższą, na pisemny wniosek jednej ze
Stron,
7)ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiÄ…zywania umowy.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia kwoty o której mowa w § 4 ust. 1 wzoru umowy,
8)zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub umowy o
dofinansowanie w zakresie mającym wpływ na realizację umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.us.edu.pl/zamowienia-publiczne/1/d/1
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Śląski, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pok. 69 IIIp..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.07.2012 godzina 09:00, miejsce: Uniwersytet Śląski, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pok. 69 IIIp..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie