Katowice: Dostawa odzieży roboczej i ochronnej
Numer ogłoszenia: 129108 - 2011; data zamieszczenia: 25.05.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 3592048, faks 032 3592048.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa odzieży roboczej i ochronnej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa do Zamawiającego fabrycznie nowej, pochodzącej z bieżącej produkcji i w najlepszym gatunku jakości odzieży roboczej i ochronnej (zwanej dalej: artykułami).
Miejscem dostarczenia przedmiotu zamówienia będą budynki wydziałów Uniwersytetu Śląskiego zlokalizowane w Katowicach, Sosnowcu oraz Cieszynie, a także Dział Logistyki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach przy ul. Bankowej 12. Zamówienie obejmuje dostarczanie, rozładunek oraz wniesienie artykułów do pomieszczeń ww. budynków.
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych zgodnie z podziałem:
Nr 1) część A - Odzież i obuwie robocze,
Nr 2) część B - Kurtki przeciwdeszczowe i ocieplane.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki nr 2A oraz 2B do SIWZ.
a) w zakresie części A: wskazana w opisie przedmiotu zamówienia ilość artykułów jest wielkością maksymalną. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całości przedmiotu zamówienia, a Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia.
b) w zakresie części B: Ze względu na różnice cech użytkowych odzieży w zależności od indywidualnego projektu danego wyrobu, ostateczna lista ilości artykułów w poszczególnych rozmiarach zostanie sporządzona pisemnie na podstawie uzgodnień z Wykonawcą po zawarciu umowy. W celu dokonania uzgodnień i sporządzenia wspomnianej listy, Wykonawca przekaże Zamawiającemu jako wzór po 1 sztuce każdego z rodzajów oferowanych artykułów we wszystkich rozmiarach (S, M, L, XL, XXL, XXXL) w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy.
Zamawiający sporządzi listę oraz dokona zwrotu wzorów oferowanych artykułów w terminie 14 dni od ich otrzymania. Czynność przekazania i zwrotu wzorów oferowanych artykułów zostanie potwierdzona na piśmie. Na podstawie opisanej powyżej listy zostanie przygotowane zamówienie. Wskazana w opisie przedmiotu zamówienia ilość artykułów jest wielkością maksymalną. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całości przedmiotu zamówienia, a Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia.
c) w zakresie obu części: zamówienie (w części B postępowania przygotowane według listy, o której mowa w punkcie powyżej) będzie realizowane przez okres 3 miesięcy od daty zawarcia umowy albo do wykorzystania określonych w SIWZ ilości artykułów, jeżeli do ich wykorzystania dojdzie przed upływem tego terminu.
Zamówienie w zakresie obu części będzie realizowane sukcesywnie, partiami, na podstawie zamówień złożonych na podstawie zawartej umowy, a wynikających z bieżących potrzeb Zamawiającego, zwanych dalej zamówieniami. Realizacja każdego z zamówień złożonych przez Zamawiającego w formie pisemnej, w formie faksu lub w formie elektronicznej, nastąpi w terminie każdorazowo uzgodnionym przez Zamawiającego i Wykonawcę, jednak nie dłuższym niż 28 dni od dnia otrzymania zamówienia. Dostarczanie artykułów w ramach poszczególnych partii będzie odbywać się w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach od 800 do 1200. W każdorazowym zamówieniu zostanie określony rodzaj i ilość zamawianych artykułów.
Wymagany termin gwarancji dla artykułów w ramach części A postępowania - minimum 12 miesięcy Wymagany termin gwarancji dla artykułów w ramach części B postępowania wymienionych w poz. nr 1 wykazu oferowanych artykułów - minimum 12 miesięcy. Wymagany termin gwarancji dla artykułów w ramach części B postępowania wymienionych w poz. nr 2 i 3 wykazu oferowanych artykułów - minimum 36 miesięcy Bieg terminu gwarancji dla danej partii artykułów rozpoczyna się od daty ich odbioru (potwierdzonego podpisaniem protokołu odbioru) w ramach poszczególnych zamówień.
Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania artykułów określonych szczegółowo w opisie przedmiotu zamówienia w cenach zaoferowanych w formularzach cenowych, stanowiących integralną część załączników nr 2A oraz 2B do SIWZ. Oferty niezawierające pełnego asortymentu artykułów, które Zamawiający wskazał w formularzach cenowych, będą podlegały odrzuceniu, jako nieodpowiadające treści SIWZ.
SIWZ wraz z załącznikami dostępna jest na stronie Zamawiającego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.11.30.00-4, 18.14.10.00-9, 18.83.00.00-6, 33.14.17.40-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości:
a) w zakresie części A: 1 200,00 PLN (słownie: tysiąc dwieście złotych 00/100)
b) w zakresie części B: 250,00 PLN (słownie: dwieście pięćdziesiąt złotych 00/100)
- przelewem na rachunek Zamawiającego lub
- w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym lub
- w gwarancjach bankowych lub
- w gwarancjach ubezpieczeniowych lub
- w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy zgodnie z art. 45 ust 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r., Nr 113 poz. 759 z późn. zm.), wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Śląski Spółka Akcyjna o/Katowice, nr rachunku 29 1050 1214 1000 0022 0331 4816, w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert - wskazanym w rozdziale VI ust. 1 SIWZ - środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego ww. rachunek.
3. Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie gwarancji i poręczeń:
1) nie budzące wątpliwości, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty beneficjentowi /wierzycielowi (Zamawiającemu t.j.) należności, w przypadku gdy:
a) zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy - Pzp, nie złożył dokumentów o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,
b) oferta zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy) została wybrana, a:
- zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy).
2) zobowiązanie gwaranta / poręczyciela winno być nieodwołalne,
bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie beneficjenta / wierzyciela (Zamawiającego).
3) gwarancja / poręczenie winny spełniać wymogi określone we właściwych przepisach.
Powyższe warunki muszą wynikać z gwarancji lub poręczenia.
4. Wadium, bez względu na sposób jego wniesienia, musi obejmować co najmniej cały okres związania ofertą, o którym mowa w rozdziale VI ust. 2 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
5. W przypadkach, o których mowa w rozdziale VI ust. 3 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert, Zamawiający zwróci się do Wykonawców o przedłużenie ważności wadium lub wniesienie nowego wadium z tym, że jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.
6. W przypadku wniesienia wadium przelewem zaleca się, aby Wykonawca dołączył do oferty kserokopię dokonania przelewu.
7. W przypadku wniesienia wadium w pozostałych formach (gwarancje, poręczenia) oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium Wykonawca winien dołączyć do oferty.
8. Zamawiający dokona zwrotu wadium Wykonawcom zgodnie z postanowieniami art. 46 ust. 1 i ust. 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych z zastrzeżeniem ust. 4a i ust. 5.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca:
1) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,
2) którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pełnomocnictwo - wymagane, jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta) nawet jeżeli nie jest on ujawniony w dokumencie rejestrowym.
W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę.
(Oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub mocodawcę).
2. Aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - składa Wykonawca będący osoba fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (zalecane).
(Oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę)

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art.144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy wyłącznie w sytuacji:
1) zmiany terminu dostawy, w sytuacji uzasadnionej, gdy brak możliwości dochowania pierwotnego terminu wynika z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, np. tzw. siła wyższa; Wykonawca na piśmie przedstawi okoliczności uniemożliwiające dochowanie terminu wynikającego z oferty,
2) zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą, na pisemny wniosek jednej ze Stron,
3) zakończenia serii produkcyjnej danego artykułu oraz rozpoczęcia produkcji artykułu o nie gorszych parametrach technicznych,
4) ewentualnej zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, zmiany zakresu zamówienia powierzonego podwykonawcom, a także zmiany podwykonawcy,
5) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia kwoty, o której mowa w § 4 ust. 1 umowy,
6) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów w zakresie mającym wpływ na realizację umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.us.edu.pl/node/34621
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UNIWERSYTET ŚLĄSKI
Dział Zamówień Publicznych
ul. Bankowa 12, IIIp., pok.69
40-007 Katowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.06.2011 godzina 11:30, miejsce: UNIWERSYTET ŚLĄSKI
Dział Zamówień Publicznych
ul. Bankowa 12, IIIp., pok.69
40-007 Katowice.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: część A - Odzież i obuwie robocze.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: część B - Kurtki przeciwdeszczowe i ocieplane.