Katowice: PRZEPROWADZENIE AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO PROJEKTU: Zintegrowany System Wspomagający Zarządzaniem i Ochroną Zbiornika Zaporowego ZiZoZap
Numer ogłoszenia: 121306 - 2013; data zamieszczenia: 27.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEPROWADZENIE AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO PROJEKTU: Zintegrowany System Wspomagający Zarządzaniem i Ochroną Zbiornika Zaporowego ZiZoZap.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu projektu realizowanego przez konsorcjum naukowe, w skład którego wchodzą: Uniwersytet Śląski jako Lider, Instytut Podstaw Inżynierii Środowiska PAN, Instytut Ekologii Terenów Uprzemysłowionych oraz Politechnika Krakowska jako Partnerzy. 2. Celem przeprowadzenia audytu jest wydanie opinii na temat: 1) Wiarygodności danych liczbowych i opisowych zawartych w dokumentach związanych z realizowanym projektem, 2) Realizacji wydatków i uzyskania założonych efektów związanych z audytowanym projektem, zgodnie z wymaganiami zawartymi we wniosku, decyzji lub umowie, 3) Poprawności dokumentowania i operacji gospodarczych w wyodrębnionej dla danego projektu ewidencji księgowej, 3. Audyt projektu obejmuje sprawdzenie: 1) osiągnięcia celu projektu oraz zgodności realizacji projektu z umową, 2) poprawności księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu, ich zasadności, sposobu udokumentowania i wyodrębnienia w ewidencji księgowej, 3) płatności wydatków związanych z projektem, 4) wiarygodności i terminowości sprawozdań z realizacji projektu, 5) terminowości rozliczania otrzymanych środków finansowych na realizację projektu, 6) sposobu monitorowania realizacji celów projektu, 7) sposobu przechowywania i zabezpieczania dokumentacji dotyczącej projektu, 8) przestrzegania przepisów o rachunkowości, zamówieniach publicznych i finansach publicznych, w tym w zakresie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych, 9) funkcjonowania systemu kontroli wewnętrznej w odniesieniu do realizacji projektu, 10) realizacji wniosków i zaleceń z wcześniejszych kontroli i audytów. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku nr 2 oraz w załączniku nr 3 (Wzór umowy), które stanowią integralną część SIWZ. 5. Stan faktyczny: a) okres realizacji projektu: od dnia 01.01.2010r. do dnia 31.03.2014r. b) wartość projektu: 19.666.472,00 PLN c) wartość dotychczas rozliczonych wydatków na dzień 31.01.2013r.: 15.751.045,64 PLN 6. Podmioty podlegające audytowi: Audyt zostanie przeprowadzony w siedzibach poszczególnych członków konsorcjum naukowego tj.: 1) w siedzibie Zamawiającego (Lidera): Uniwersytet Śląski , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice oraz 2) w siedzibach Partnerów: a) Politechnika Krakowska (Instytut Inżynierii i Gospodarki Wodnej), ul. Warszawska 24 Kraków, b) Instytut Podstaw Inżynierii Środowiska PAN, Ul. M. Skłodowskiej - Curie 34, Zabrze, c) Instytut Ekologii Terenów Uprzemysłowionych, Ul. Kossutha 6, Katowice. 7. Audyt zostanie przeprowadzony w terminie: do 30 dni od daty zawarcia umowy, z zastrzeżeniem, że zakończenie audytu nastąpi nie później niż 30.06.2013r. Konkretny termin rozpoczęcia audytu zostanie ustalony z Zamawiającym. 8. Audyt winien być przeprowadzony z uwzględnieniem przepisów prawa krajowego i wspólnotowego w szczególności zgodnie z: Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 września 2011r. w sprawie przeprowadzania audytu zewnętrznego wydatkowania środków finansowych na naukę (Dz. U. 2011, nr 207, poz. 1237), Wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, obowiązującymi w chwili ogłoszenia naboru (w przypadku zmian ww. wytycznych na korzyść Beneficjenta jest on uprawniony do stosowania Wytycznych w wersji obowiązującej na dzień dokonywania odpowiedniej czynności lub operacji związanej z realizacją projektu) , a także ustawą z dnia 7 maja 2009r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz nadzorze publicznym (Dz. U. 2009r., nr 77, poz. 649 z późn. zm.), ustawą z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. 2009r., nr 157, poz.1240 z późn. zm.) oraz przepisami obowiązującymi w tym zakresie w dniu wydania opinii i sprawozdania z audytu. 9. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 10. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 11. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców. W przypadku korzystania z podwykonawców w ofercie należy wskazać część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (załącznik nr 4 do SIWZ). 12. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających. 13. Wszelkie rozliczenia finansowe między Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w polskich złotych (PLN). Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 14. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 15. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 16. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 17. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% zatrudnionych stanowią osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych lub właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.21.20.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwo - wymagane jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta, nawet jeżeli jest on ujawniony w dokumencie rejestrowym), a także w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (zgodnie z rozdz. II pkt 6 SIWZ). W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana treści zawartej umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony. 2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, wyłącznie w sytuacji: 1) konieczności przesunięcia terminu zakończenia realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy i nie wynika z winy Wykonawcy, 2) konieczności przesunięcia terminu zakończenia realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, 3) ewentualnej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby co najmniej takich samych kwalifikacji, pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności, 4) zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę na realizację z udziałem podwykonawców lub zmiany zakresu czynności powierzonych podwykonawcom, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne do realizacji zamówienia; 5) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, umowy o dofinansowanie projektu, wytycznych w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, 6) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia kwoty stanowiącej wartość umowy o której mowa w § 4 ust. 1 wzoru umowy, 7) zmiany ceny - w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą, na pisemny wniosek jednej ze Stron.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.us.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, ul. Bankowa 12, III p., pok. 69.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.04.2013 godzina 12:30, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, ul. Bankowa 12, III p., pok. 69.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt: Zintegrowany System Wspomagający Zarządzaniem i Ochroną Zbiornika Zaporowego ZiZoZap, współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (POIG) 01.01.02-24-078/09-00, Priorytet 1 Badania i rozwój nowoczesnych technologii Działanie 1.1 Wsparcie badań naukowych dla budowy gospodarki opartej na wiedzy Poddziałanie 1.1.2 Strategiczne programy badań naukowych i prac rozwojowych.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie