Katowice: Usługi patrolu ochrony zewnetrznej Osiedla Akademickiego w Sosnowcu
Numer ogłoszenia: 120857 - 2013; data zamieszczenia: 21.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048 , strona internetowa www.us.edu.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi patrolu ochrony zewnetrznej Osiedla Akademickiego w Sosnowcu.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Okres trwania usługi - od 01.07.2013 r. do 31.08.2014 r.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług bezpośredniej ochrony fizycznej, realizowanej w formie patrolu przez: jednego licencjonowanego oraz jednego nielicencjonowanego pracownika ochrony fizycznej wykonujących usługi ochrony zewnętrznej terenu Osiedla Akademickiego w Sosnowcu, w sposób określony w Regulaminie Pracy Pracowników Ochrony Zewnętrznej, stanowiącym załącznik nr 1 do projektu umowy.
Godziny pracy patrolu: niedziela - środa: 20:00 - 1:00; czwartek - sobota: 21:00 - 5:00.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
-bieżącego zmniejszenia ilości pracowników ochrony oraz czasu ich pracy w trakcie trwania umowy na podstawie zlecenia przekazanego Wykonawcy przez Kierownika Obiektu;
- trwałego zmniejszenia ilości pracowników ochrony oraz czasu ich pracy w trakcie trwania umowy na podstawie aneksu do umowy;
Zamawiający wymaga:
- cyklicznego, wykonywanego raz na kwartał, na koszt Wykonawcy, szkolenia zatrudnionych pracowników ochrony z zasad udzielania pomocy przedmedycznej. Informacja o odbyciu szkoleń przez każdego z pracowników musi być odnotowana i każdorazowo przekazana Zamawiającemu;
- zaangażowania do realizacji zadań ochronnych właściwej liczby osób, tak aby:
- czas trwania pracy każdego z pracowników ochrony nie przekroczył jednorazowo 12 godzin;
-Wykonawca był przygotowany do natychmiastowego zastąpienia niedysponowanego pracownika.
Rozkład godzin pracy pracowników ochrony winien być przedstawiony w grafikach, przygotowanych i przekazywanych Zamawiającemu, z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem;
-zapewnienia pracownikom ochrony jednolitego, oznakowanego i uzgodnionego wcześniej z Zamawiającym umundurowania, letniego oraz zimowego;
-oznakowania chronionych obiektów w sposób jednoznacznie informujący o ich ochronie;
-wyposażenia każdego z pełniących służbę pracowników ochrony w:
działające latarki;telefon komórkowy, osobiste pakiety opatrunkowe
-wyposażenia licencjonowanego pracownika ochrony fizycznej w/w sprzęt oraz:kajdanki, paralizaor elektryczny, pałki wielofunkcyjne typu Tonfa;
-zmiany przez Wykonawcę, na wniosek Zamawiającego, w uzasadnionych przypadkach, pracowników bezpośrednio zaangażowanych przy realizacji zlecenia.
Realizując przedmiot zamówienia Wykonawca jest zobowiązany zapewnić:
1.Całodobowy, bieżący nadzór kierowniczy i kontrolę - nie rzadziej niż raz w tygodniu - nad pracownikami ochrony realizującymi usługę określoną w umowie. Informacje o przeprowadzanych przez pracowników nadzoru kontrolach winny być odnotowywane w książce wydarzeń. Zamawiający wymaga, by w niezbędnych przypadkach pracownik nadzoru był obecny na miejscu zdarzenia w czasie nie dłuższym niż 1 godzina od zgłoszenia. Wykonawca winien dostarczyć najpóźniej do 14 dni od zawarcia umowy imienny wykaz osób nadzoru kierowniczego odpowiedzialnych za realizację zadań wynikających z umowy wraz z opisem ich kwalifikacji zawodowych, ze szczególnym uwzględnieniem doświadczenia w realizacji usług objętych niniejszym postępowaniem. Zamawiający wymaga od Wykonawcy zatrudnienia w charakterze pracowników nadzoru kierowniczego osób posiadających licencje pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia. Zamawiający wymaga również wskazania nr telefonów, umożliwiających całodobowy kontakt z osobami odpowiedzialnymi za realizację umowy.
2.Łączność radiową w systemie trunkingowym lub za pomocą telefonii komórkowej dla pracowników ochrony fizycznej wykonujących usługi ochrony wewnętrznej, zewnętrznej oraz konwojujących wartości pieniężne, umożliwiającą kontakt ze Stacją Monitorowania wykonującą usługi na rzecz Zamawiającego oraz kontakt pracowników pomiędzy sobą. System łączności winien być przetestowany i gotowy do pracy nie później niż dzień przed przystąpieniem do realizacji umowy.
3.Instalację urządzeń rejestrujących patrolowanie wyznaczonego obszaru przez patrole ochrony zewnętrznej. Urządzenia winny rejestrować fakt pobytu pracownika patrolu w określonych miejscach we właściwym czasie. Pamięć zdarzeń nie może podlegać skasowaniu lub być zmieniona przynajmniej przez okres 6 miesięcy, musi być możliwa w każdej chwili do odczytania i wydrukowania w formie przejrzystych raportów lub być zapisana w formie pliku, na żądanie Zamawiającego. Wymagany jest minimum jeden rejestrator dla każdego patrolu ochrony zewnętrznej. Zamawiający wymaga, by urządzenie, które ulegnie awarii było wymienione na sprawne w czasie nie dłuższym, niż jedna godzina. Ilość i rozmieszczenie punktów kontrolnych wskaże upoważniony pracownik Zamawiającego. Za punkt kontrolny Zamawiający uważa wyłącznik, przycisk, rejestrator chipowy bądź inny dowolny gdzie fizyczna ingerencja pracownika ochrony wywołuje zarejestrowanie jego obecności w danym miejscu. Powyższy system winien być zamontowany, przetestowany i gotowy do pracy nie później niż dzień przed przystąpieniem do realizacji umowy.
-Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania zwiększenia ilości punktów kontrolnych określonych w pkt. 4 w czasie trwania umowy;
4.Zatrudnienie w charakterze pracowników ochrony osób, uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych minimum klauzulą zastrzeżone. Osoby te winny posiadać aktualne poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub upoważnienie wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej Wykonawcy w zakresie dostępu do informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone oraz zaświadczenia o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. Zamawiający wymaga dostarczenia najpóźniej do 14 dni przed rozpoczęciem realizacji umowy, wykazu osób (pracowników ochrony), które będą zatrudnione przy wykonywaniu usługi wraz z uwierzytelnionymi kserokopiami ww. poświadczeń bezpieczeństwa lub upoważnień i zaświadczeń. Dane te zostaną sprawdzone przez pełnomocnika ochrony informacji niejawnych Uczelni.
5.Zatrudnienie w charakterze pracowników ochrony osób uprawnionych do przetwarzania danych osobowych. Zamawiający wymaga dostarczenia najpóźniej do 14 dni przed rozpoczęciem realizacji umowy uwierzytelnionych kopii upoważnień do przetwarzania danych osobowych. Zamawiający oferuje pomoc w zakresie przeprowadzenia wymaganego szkolenia i wydania upoważnień do przetwarzania danych osobowych.
6.Dostarczenie uwierzytelnionych kopii licencji wszystkich zatrudnionych przy realizacji umowy licencjonowanych pracowników ochrony fizycznej.
7.Prowadzenie książki wydarzeń, w której odnotowywane będą zdarzenia bieżące jak również informacje o kontrolach. Książkę wydarzeń, wykonaną zgodnie ze wzorem przedstawionym przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć na własny koszt oraz przechowywać we własnym zakresie przez okres roku po zakończeniu każdej z książek.
8.Współpracę, w ramach wykonywania usług z podmiotem realizującym usługę określoną w postępowaniu RU/UG/08/11 część B.
Zamawiający nie narzuca Wykonawcy form zatrudniania pracowników..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.70.00.00-4, 79.71.00.00-1, 79.71.50.00-9, 63.71.00.00-9.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Przedmiotowe zamówienie stanowi zamówienie uzupełniające do umowy RU/UG/08/11, zawartej w dniu 29.08.2011r. w zakresie części A. Zamówienie podstawowe (RU/UG/08/11) zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego. W ogłoszeniu o zamówieniu opublikowanym w DUUE w dn. 12.04.2011 pod nr 2011/S 71-116019 Zamawiający przewidział konieczność wykonania usług wykraczajacych poza zakres zamówienia podstawowego. Przedmiotowe zamówienie uzupełniające dotyczy przedmiotu zamówienia określonego w siwz sporządzonej dla zamówienia podstawowego (dla części A) i polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Konsorcjum Firm: ERA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - Lider, ul. Katowicka 16B, 41-500 Chorzów, kraj/woj. śląskie.
JANTAR Sp. z o.o. - członek konsorcjum, ul. Zygmunta Augusta 71, 76-200 Słupsk, kraj/woj. pomorskie.
Zenon Ordecki TIFOM 997 - członek konsorcjum, Istebna 997, 43-470 Istebna, kraj/woj. śląskie.
Międzywojewódzka Spółdzielnia Usługowa Zakład Pracy Chronionej - członek konsorcjum, Plac Piastowski 3, 85-012 Bydgoszcz, kraj/woj. pomorskie.