Katowice: Usługi dydaktyczne
nr sprawy: DZP.381.24.2014.UG
Numer ogłoszenia: 113138 - 2014; data zamieszczenia: 03.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi dydaktyczne nr sprawy: DZP.381.24.2014.UG.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia są usługi dydaktyczne realizowane w ramach projektu pt.:Zwiększenie liczby absolwentów kierunku chemia ZLAB.
2. Zakres tematyczny:
część A- Cykl zajęć specjalistycznych na temat projektowania, mechanizmów działania i analizy leków,
część B -Cykl zajęć specjalistycznych na temat podstaw toksykologii
3.Termin realizacji zamówienia:
Od dnia zawarcia umowy, nie wcześniej niż od dnia 28.04.2014r. do dnia 30.09.2014r. -zgodnie z harmonogramem przygotowanym przez Zamawiającego po zawarciu umowy albo do wyczerpania maksymalnej ilości godzin zajęć, w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi wcześniej.
Godziny zajęć dostosowane do planu zajęć studentów. Zajęcia będą odbywać się w oparciu o harmonogram ustalony przez Zamawiającego, który zostanie przekazany Wykonawcy najpóźniej na tydzień przed rozpoczęciem zajęć.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.30.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia tj.: co najmniej jedną osobą, która łącznie spełnia poniższe wymagania :
CZĘŚĆ A - Cykl zajęć specjalistycznych na temat projektowania, mechanizmów działania i analizy leków
a)posiada co najmniej stopień naukowy doktora habilitowanego nauk biologicznych w zakresie biochemii;
b)posiada doświadczenie w pracy dydaktycznej na wyższej uczelni na poziomie min. 15 godzin z zakresu projektowania, mechanizmów działania i analizy leków,
c)posiada min. 3 letni staż pracy na stanowisku związanym z materiałem biologicznym, zwierzętami oraz prowadzeniem eksperymentów w tym zakresie;
d)posiada doświadczenie we współpracy z przedsiębiorstwem farmaceutycznym w zakresie kontroli jakości leków.
CZĘŚĆ B - Cykl zajęć specjalistycznych na temat podstaw toksykologii
a)posiada co najmniej stopień naukowy doktora habilitowanego nauk biologicznych w zakresie biochemii;
b)posiada doświadczenie w pracy dydaktycznej na wyżej uczelni na poziomie min. 15 godzin zajęć z zakresu toksykologii ogólnej ;
c)posiada 3-letnie doświadczenie w pracy eksperymentalnej z zakresu toksykologii.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu
Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ oraz o dokument ( wykaz osób) , o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 2 SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Pełnomocnictwo - wymagane, jeżeli ofertę w postępowaniu składa w imieniu Wykonawcy pełnomocnik. W przypadku, kiedy osoba składająca w imieniu Wykonawcy ofertę, nie jest osobą uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy i złożenia oferty w postępowaniu na podstawie aktualnego odpisu z właściwego rejestru (np. prowadzonego przez sąd rejestru handlowego, rejestru spółdzielni lub rejestru przedsiębiorstw państwowych albo odpisu z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), wraz z ofertą powinno zostać złożone stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby/ób wystawione przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są załączyć do oferty pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Oryginał lub kopia poświadczona notarialnie
2. Oświadczenie osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej. Oryginał wzór oświadczenia stanowi zał. nr 1F do SIWZ (jeżeli dotyczy)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art.144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2.Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy wyłącznie w przypadku:
1)konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia , jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy i nie wynika ona z winy Wykonawcy,
2)konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
3)zmiany miejsca realizacji zamówienia, w sytuacji gdy brak możliwości realizacji zamówienia w miejscu pierwotnie wskazane przez Zamawiającego wynika z okoliczności leżących po stronie Zamawiającego lub z przyczyn przez niego niezawinionych np. siła wyższa;
4)ewentualnej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby co najmniej takich samych właściwości (kwalifikacji) jak wymagane w dokumentacji, przygotowanej dla postępowania poprzedzającego zawarcie umowy, pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności,
5)zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę na realizację z udziałem podwykonawców lub zmiany zakresu czynności powierzonych podwykonawcom, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne do realizacji zamówienia.
6)zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub umowy o dofinansowanie w zakresie mającym wpływ na realizację umowy,
7)ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy, Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia wartości umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 umowy,
8)w sytuacji zmiany ceny w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą- na pisemny wniosek jednej ze Stron.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.us.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Dział Zamówień Publicznych, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.04.2014 godzina 09:30, miejsce:
Dział Zamówień Publicznych, pok.69, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zwiększenie liczby absolwentów kierunku chemia ZLAB realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka, Działanie 4.1. Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.2 Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy nr umowy: UDA-POKL-04.01.02-00-074/12-00..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: CZĘŚĆ A.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Cykl zajęć specjalistycznych na temat projektowania, mechanizmów działania i analizy leków
1.Jak odkrywa się nowe leki (od mechanizmów molekularnych do związków wiodących: lead compounds).
2.Poszukiwanie biomarkerów chorobotwórczych (genomika/proteomika/metabolomika).
3.Mechanizmy działania leków: ligandy i receptory, inhibitory enzymów,reakcje redox. Leki peptydowe i białkowe; przykłady leków poszczególnych typów. Efekty placebo i nocebo.
4.Selekcja potencjalnych leków, chemia kombinatoryczna, badania przedkliniczne i kliniczne.
5.Farmakopea i zasady stosowania GLP.
6.Leki fałszowane jako problem ogólnoświatowy.
7.Techniki analityczne (spektrometria mas, HPLC/UPLC, mikrotechniki, badania radioreceptorowe)..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.30.00.00-7.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: CZĘŚĆ B.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Cykl zajęć specjalistycznych na temat podstaw toksykologii
1.Definicje, rodzaje zatruć, klasyfikacja toksyczności, metody badań toksyczności substancji.
2.Drogi intoksykacji oraz biotransformacja trucizn w organizmie, podstawowe reakcje I i II fazy biotransformacji.
3.Toksyczność wybranych pierwiastków, spotykanych w środowisku człowieka.
4.Wybrane toksyny roślinne: sposób działania i wykorzystanie przez człowieka.
5.Wybrane toksyny zwierzęce: sposób działania i wykorzystanie przez człowieka.
6.Toksyny antropogeniczne: pochodzenie, narażenie, oddziaływanie, ochrona.
7.Wybrane zagadnienia z toksykologii substancji psychoaktywnych i narkotycznych..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.30.00.00-7.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.