Katowice: Przeprowadzenie zajęć teoretycznych i praktycznych dla studentów kierunku Ochrona środowiska na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego
Numer ogłoszenia: 113019 - 2013; data zamieszczenia: 14.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie zajęć teoretycznych i praktycznych dla studentów kierunku Ochrona środowiska na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach projektu: UStuŚ - Uniwersyteckie Studia Środowiskowe: Kierunek Zamawiany Ochrona Środowiska, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka, Działanie 4.1 Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.2 Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy. Nr umowy POKL.04.01.02-00-073/12-00 I. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć teoretycznych i praktycznych dla studentów kierunku Ochrona środowiska na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego w tematyce: Ekoinnowacje, Odnawialne źródła energii, Zarządzanie środowiskowe w przedsiębiorstwie, Technologie przyjazne dla środowiska naturalnego. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: przygotowanie materiałów dla studentów uczestniczących w zajęciach, przedstawienie teoretycznych założeń zajęć zgodnie z ich tematem, przeprowadzenie zajęć praktycznych zgodnie z ich tematem oraz przygotowanie certyfikatów uczestnictwa dla studentów uczestniczących w zajęciach. 3. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zapewni salę wykładową/konferencyjną i pracownię/-e posiadające odpowiedni sprzęt i urządzenia (zgodnie z wymaganiami Zamawiającego zawartymi w załączniku nr 2 do SIWZ), umożliwiające przeprowadzenie zajęć teoretycznych i praktycznych, znajdującą się w promieniu do 10 km od Kampusu Uczelni (Katowice, ul. Bankowa), z możliwością dojazdu komunikacją miejską z uwagi na to, że zajęcia będące przedmiotem niniejszej umowy odbywać się będą w dni robocze na zmianę z zajęciami na studiach Zamawiającego. 4. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych w następujących częściach: Część A: Przeprowadzenie zajęć z przedmiotu Ekoinnowacje Część B: Przeprowadzenie zajęć z przedmiotu Odnawialne źródła energii Część C: Przeprowadzenie zajęć z przedmiotu Technologie przyjazne dla środowiska naturalnego Część D: Przeprowadzenie zajęć z przedmiotu Zarządzanie środowiskowe w przedsiębiorstwie 5. W ramach każdej z części zamówienia: 1) Wykonawca przeprowadzi łącznie do 66 godzin zajęć, 2) zajęcia dla każdej grupy obejmować będą 2 godziny zajęć teoretycznych i 4 godziny zajęć praktycznych (łącznie 6 godzin zajęć dla każdej grupy) i odbywać się będą w dni robocze. Przez godzinę Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną czyli 45 minut, 3) zajęcia będą prowadzone dla maksymalnie 11 grup, liczących maksymalnie po 13 osób, z tym, że w przypadku uczestniczenia w zajęciach mniejszej niż zakładana przez Zamawiającego maksymalna liczba studentów, w pierwszej kolejności Zamawiający zmniejszy liczbę studentów w grupie tak by utrzymać liczbę grup na zakładanym poziomie 11, a dopiero w drugiej kolejności nastąpi zmniejszenie liczby grup, jednakże do liczby nie mniejszej niż 8 grup, 4) Zamawiający udostępni Wykonawcy, w terminie do 15 dni po rozpoczęciu każdego semestru, plan zajęć studentów, celem dokładnego ustalenia przez Wykonawcę terminu zajęć będących przedmiotem niniejszego postępowania. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiący integralną część SIWZ. 7. Wymagany termin realizacji zamówienia: Dla części A: do 31.10.2013r., z zastrzeżeniem, iż czas realizacji zajęć nie przekroczy 3 tygodni od daty rozpoczęcia zajęć. Dla części B: do 30.06.2014r., z zastrzeżeniem, iż czas realizacji zajęć nie przekroczy 3 tygodni od daty rozpoczęcia zajęć. Dla części C: do 31.12.2013r., z zastrzeżeniem, iż czas realizacji zajęć nie przekroczy 3 tygodni od daty rozpoczęcia zajęć. Dla części D: do 31.03.2014r., z zastrzeżeniem, iż czas realizacji zajęć nie przekroczy 3 tygodni od daty rozpoczęcia zajęć. 8. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 9. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców. W przypadku korzystania z podwykonawców w ofercie należy wskazać część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (załącznik nr 4 do SIWZ). 10. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających. 11. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 12. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 13. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 14. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 15. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% zatrudnionych stanowią osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych lub właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.30.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia tj.:
Dla części A:
co najmniej jedną osobą, która łącznie spełnia poniższe wymagania :
a)posiada co najmniej stopień naukowy doktora nauk przyrodniczych lub doktora nauk technicznych,
b) w ciągu ostatnich pięciu lat, licząc od dnia wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania uczestniczyła lub przeprowadziła co najmniej 2 szkolenia lub konferencje lub inne równoznaczne formy zajęć dydaktycznych dotyczące technik i metod analitycznych stosowanych w ochronie środowiska w zakresie:
- prowadzenie badań instalacji i urządzeń wykorzystujących odnawialne źródła energii (OZE)
oraz
- eksploatacja budynków o bardzo niskim zużyciu energii (budynek niskoenergetyczny i/lub budynek pasywny),
Wykonawca winien wykazać obydwa ww. zakresy tematyczne.
c) w ciągu ostatnich 3 lat, licząc od dnia wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania, wydała co najmniej 1 publikację w tematyce:
-ekoinnowacje
Dla części B:
co najmniej jedną osobą, z która łącznie spełnia poniższe wymagania :
a) posiada co najmniej stopień naukowy doktora nauk przyrodniczych lub doktora nauk technicznych,
b) w ciągu ostatnich pięciu lat, licząc od dnia wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania uczestniczyła lub przeprowadziła co najmniej 2 szkolenia lub konferencje lub inne równoznaczne formy zajęć dydaktycznych dotyczące pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych,
c) w ciągu ostatnich 3 lat, licząc od dnia wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania, wydała co najmniej 1 publikację w tematyce:
-odnawialne źródła energii,
Dla części C:
co najmniej jedną osobą, z która łącznie spełnia poniższe wymagania :
a) posiada co najmniej stopień naukowy doktora nauk przyrodniczych lub doktora nauk technicznych,
b) w ciągu ostatnich pięciu lat, licząc od dnia wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania uczestniczyła lub przeprowadziła co najmniej 2 szkolenia lub konferencje lub inne równoznaczne formy zajęć dydaktycznych dotyczące technologii stosowanych w ochronie środowiska,
c) w ciągu ostatnich 3 lat, licząc od dnia wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania, wydała co najmniej 1 publikację w tematyce:
- technologie przyjazne dla środowiska
Dla części D:
co najmniej jedną osobą, z która łącznie spełnia poniższe wymagania :
a) posiada co najmniej stopień naukowy doktora nauk przyrodniczych lub doktora nauk technicznych,
b) w ciągu ostatnich pięciu lat, licząc od dnia wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania uczestniczyła lub przeprowadziła co najmniej 2 szkolenia lub konferencje lub inne równoznaczne formy zajęć dydaktycznych dotyczące zarządzania budynkami w zakresie osiągania przez nie efektywności energetycznej,
c) w ciągu ostatnich 3 lat, licząc od dnia wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania, wydała co najmniej 1 publikację w tematyce:
- zarządzanie środowiskowe w przedsiębiorstwie
Uwaga: W przypadku gdy Wykonawca będzie składał ofertę w więcej niż jednej części postępowania, może wskazać w tych częściach jedną i tą samą osobę pod warunkiem, że łącznie będzie ona spełniała wszystkie wymagania określone dla poszczególnych części.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonych do oferty oświadczeń oraz wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:
1. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postepowaniu,
2. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
- o których mowa w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 i 2 SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Pełnomocnictwo - wymagane jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta, nawet jeżeli jest on ujawniony w dokumencie rejestrowym), a także w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (zgodnie z rozdz. II pkt 5 SIWZ). W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana treści zawartej umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony. 2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, wyłącznie w sytuacji: 1) konieczności przesunięcia terminu realizacji, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, 2) konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, 3) ewentualnej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby co najmniej takich samych właściwości (kwalifikacji) jak wymagane w dokumentacji przygotowanej dla postępowania poprzedzającego zawarcie umowy, pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności, 4) zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę na realizację z udziałem podwykonawców lub zmiany zakresu czynności powierzonych podwykonawcom, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne do realizacji zamówienia. 5) konieczności zmiany miejsca realizacji usługi, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, z zastrzeżeniem posiadania przez nie co najmniej takich samych właściwości jak wymagane w dokumentacji przygotowanej dla postępowania poprzedzającego zawarcie umowy, 6) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub umowy o dofinansowanie w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, 7) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy, Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia wartości umowy, o której mowa w § 6 ust. 1 umowy, 8) W sytuacji zmiany ceny w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą- na pisemny wniosek jednej ze Stron.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.us.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, tj. Katowice, ul. Bankowa 12, III p., pok. nr 69..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.06.2013 godzina 09:30, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, tj. Katowice, ul. Bankowa 12, III p., pok. nr 69..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach projektu: UStuŚ - Uniwersyteckie Studia Środowiskowe: Kierunek Zamawiany Ochrona Środowiska, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka, Działanie 4.1 Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.2 Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy . Nr umowy POKL.04.01.02-00-073/12-00.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część A: Przeprowadzenie zajęć z przedmiotu Ekoinnowacje.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. 1) Wykonawca przeprowadzi łącznie do 66 godzin zajęć, 2) zajęcia dla każdej grupy obejmować będą 2 godziny zajęć teoretycznych i 4 godziny zajęć praktycznych (łącznie 6 godzin zajęć dla każdej grupy) i odbywać się będą w dni robocze. Przez godzinę Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną czyli 45 minut, 3) zajęcia będą prowadzone dla maksymalnie 11 grup, liczących maksymalnie po 13 osób, z tym, że w przypadku uczestniczenia w zajęciach mniejszej niż zakładana przez Zamawiającego maksymalna liczba studentów, w pierwszej kolejności Zamawiający zmniejszy liczbę studentów w grupie tak by utrzymać liczbę grup na zakładanym poziomie 11, a dopiero w drugiej kolejności nastąpi zmniejszenie liczby grup, jednakże do liczby nie mniejszej niż 8 grup, 4) Zamawiający udostępni Wykonawcy, w terminie do 15 dni po rozpoczęciu każdego semestru, plan zajęć studentów, celem dokładnego ustalenia przez Wykonawcę terminu zajęć będących przedmiotem niniejszego postępowania. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiący integralną część SIWZ. 3. Wymagany termin realizacji zamówienia: do 31.10.2013r., z zastrzeżeniem, iż czas realizacji zajęć nie przekroczy 3 tygodni od daty rozpoczęcia zajęć..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.30.00.00-7.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część B: Przeprowadzenie zajęć z przedmiotu Odnawialne źródła energii.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. 1) Wykonawca przeprowadzi łącznie do 66 godzin zajęć, 2) zajęcia dla każdej grupy obejmować będą 2 godziny zajęć teoretycznych i 4 godziny zajęć praktycznych (łącznie 6 godzin zajęć dla każdej grupy) i odbywać się będą w dni robocze. Przez godzinę Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną czyli 45 minut, 3) zajęcia będą prowadzone dla maksymalnie 11 grup, liczących maksymalnie po 13 osób, z tym, że w przypadku uczestniczenia w zajęciach mniejszej niż zakładana przez Zamawiającego maksymalna liczba studentów, w pierwszej kolejności Zamawiający zmniejszy liczbę studentów w grupie tak by utrzymać liczbę grup na zakładanym poziomie 11, a dopiero w drugiej kolejności nastąpi zmniejszenie liczby grup, jednakże do liczby nie mniejszej niż 8 grup, 4) Zamawiający udostępni Wykonawcy, w terminie do 15 dni po rozpoczęciu każdego semestru, plan zajęć studentów, celem dokładnego ustalenia przez Wykonawcę terminu zajęć będących przedmiotem niniejszego postępowania. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiący integralną część SIWZ. 3. Wymagany termin realizacji zamówienia: do 30.06.2014r., z zastrzeżeniem, iż czas realizacji zajęć nie przekroczy 3 tygodni od daty rozpoczęcia zajęć..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.30.00.00-7.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Część C: Przeprowadzenie zajęć z przedmiotu Technologie przyjazne dla środowiska naturalnego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.1) Wykonawca przeprowadzi łącznie do 66 godzin zajęć, 2) zajęcia dla każdej grupy obejmować będą 2 godziny zajęć teoretycznych i 4 godziny zajęć praktycznych (łącznie 6 godzin zajęć dla każdej grupy) i odbywać się będą w dni robocze. Przez godzinę Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną czyli 45 minut, 3) zajęcia będą prowadzone dla maksymalnie 11 grup, liczących maksymalnie po 13 osób, z tym, że w przypadku uczestniczenia w zajęciach mniejszej niż zakładana przez Zamawiającego maksymalna liczba studentów, w pierwszej kolejności Zamawiający zmniejszy liczbę studentów w grupie tak by utrzymać liczbę grup na zakładanym poziomie 11, a dopiero w drugiej kolejności nastąpi zmniejszenie liczby grup, jednakże do liczby nie mniejszej niż 8 grup, 4) Zamawiający udostępni Wykonawcy, w terminie do 15 dni po rozpoczęciu każdego semestru, plan zajęć studentów, celem dokładnego ustalenia przez Wykonawcę terminu zajęć będących przedmiotem niniejszego postępowania. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiący integralną część SIWZ. 3. Wymagany termin realizacji zamówienia: do 31.12.2013r., z zastrzeżeniem, iż czas realizacji zajęć nie przekroczy 3 tygodni od daty rozpoczęcia zajęć..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.30.00.00-7.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Część D: Przeprowadzenie zajęć z przedmiotu Zarządzanie środowiskowe w przedsiębiorstwie.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. 1) Wykonawca przeprowadzi łącznie do 66 godzin zajęć, 2) zajęcia dla każdej grupy obejmować będą 2 godziny zajęć teoretycznych i 4 godziny zajęć praktycznych (łącznie 6 godzin zajęć dla każdej grupy) i odbywać się będą w dni robocze. Przez godzinę Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną czyli 45 minut, 3) zajęcia będą prowadzone dla maksymalnie 11 grup, liczących maksymalnie po 13 osób, z tym, że w przypadku uczestniczenia w zajęciach mniejszej niż zakładana przez Zamawiającego maksymalna liczba studentów, w pierwszej kolejności Zamawiający zmniejszy liczbę studentów w grupie tak by utrzymać liczbę grup na zakładanym poziomie 11, a dopiero w drugiej kolejności nastąpi zmniejszenie liczby grup, jednakże do liczby nie mniejszej niż 8 grup, 4) Zamawiający udostępni Wykonawcy, w terminie do 15 dni po rozpoczęciu każdego semestru, plan zajęć studentów, celem dokładnego ustalenia przez Wykonawcę terminu zajęć będących przedmiotem niniejszego postępowania. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiący integralną część SIWZ. 3. Wymagany termin realizacji zamówienia: do 31.03.2014r., z zastrzeżeniem, iż czas realizacji zajęć nie przekroczy 3 tygodni od daty rozpoczęcia zajęć..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.30.00.00-7.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.